Flexi rollijn gezocht of rollijn van Kong?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Flexi rollijn gezocht of rollijn van Kong?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 21:07

Ja flexi rollijnen kun je op elke hoek van de straat kopen maarrrr ik zoek 5 meter flexi rollijn met dus zo'n kleinere dichte kast en dan met hetzelfde lint als de flexi giant professional XL.

Ik heb ooit geprobeerd om maar een L variant te nemen maar 1 vd husky's vloog in spel in het touw waar de andere aan zat en einde lint.

Zoek dus echt de stevige kwaliteit. Ik heb de 8 meter giant professional ook en bevalt super aan de heupgordel maar om in de hand te houden zijn ze te log en zwaar voor kilometers wandelingen.

Geen snij koord dus maar volledig lint gezocht ;)

Andere opties zijn geprobeerd maar werken niet. Ik weet dat die flexi lijnen die ik zoek er geweest zijn maar blijkbaar uit de handel inmiddels. Andere merken dan flexi geen ervaring mee en durf ik dus niet aan. Tenzij iemand hier al ervaring heeft met de rollijnen van het merk Kong?? Dat is goed bekend staand merk en garanderen trek gewicht tm 80 kg.
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 18-06-19 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Indi_Vito

Re: Flexi rollijn gezocht of rollijn van Kong?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:14

Zijn er alleen in L 5mtr
Anders XL 8mtr

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 21:15

Indi_Vito schreef:
Zijn er alleen in L 5mtr
Anders XL 8mtr

Op mijn werk 1 XL 5 meter variant dus ze zijn er geweest. Helaas op werk onmisbaar. Ook diverse klanten hebben er 1. Allen blauw met grijze kast en blauw gekleurd lint. Ze zijn absoluut van flexi merk

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:28

Ik heb de mijne via zooplus besteld, je moet ze idd bestellen.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:36

dierenfan schreef:
Indi_Vito schreef:
Zijn er alleen in L 5mtr
Anders XL 8mtr

Op mijn werk 1 XL 5 meter variant dus ze zijn er geweest. Helaas op werk onmisbaar. Ook diverse klanten hebben er 1. Allen blauw met grijze kast en blauw gekleurd lint. Ze zijn absoluut van flexi merk

Ja klopt, mijn leverancier heeft ze ook niet meer.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 05:44

Indi_Vito schreef:
dierenfan schreef:

Ja klopt, mijn leverancier heeft ze ook niet meer.

Je hebt een winkel oid? Weet je een betrouwbaar merk die wel heeft wat ik zoek toevallig?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 15:04

Duhelo schreef:

Jou beide linken werken niet helaas. Tenminste ik zie enkel reclame

Oh wacht als ik op de product codes zoek (626063 en 626057) zie ik wat je bedoeld.
Die heb ik 1x gehad en als dus 1 vd andere 6 in de lijn vliegt tijdens spel dan scheurt en rafelt de lijn volledig.
Daarom zoek ik de stevige XL variant in 5 meter lijn. Dit ipv de giant professional lijn die veel te zwaar in de hand ligt om kilometers te wandelen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:30

Zoals je kan zien op de foto's rafelt de donkere lijn zonder dat ze er in bijten etc. Aangezien we meerdere lijnen van deze hadden en we iedere keer als ze stuk gingen andere lijnen kregen hebben we de lichte lijn nieuw gekregen. Deze is aan de gehele rand gestikt.
En we hebben de giant's gekregen (8m)

Afbeelding
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 16:34

Welk type flexi is de lichte?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:37

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:13

Als je het lint met een kleurtje wilt, dan zou ik kijken of je 'm uit Duitsland of misschien direct bij Flexi (ook Duitsland) kunt bestellen.
In Nederland schijnen ze allemaal zwart lint te hebben (op de afbeeldingen van diverse Nederlandse winkels/sites in ieder geval), ondanks dat bij Flexi zelf en dus o.a. in Duitse winkels het lint de kleur heeft die het kastje ook heeft. Behalve bij Hornbach overigens, want die kopen het in Duitsland in! Maar die hebben helaas niet van alle maten, alle kleuren.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:14

de xl variant heb je van de flexi enkel in de giant versie. De gewone L zijn anders de grootste dat er zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:20

_Christina schreef:
Als je het lint met een kleurtje wilt, dan zou ik kijken of je 'm uit Duitsland of misschien direct bij Flexi (ook Duitsland) kunt bestellen.
In Nederland schijnen ze allemaal zwart lint te hebben (op de afbeeldingen van diverse Nederlandse winkels/sites in ieder geval), ondanks dat bij Flexi zelf en dus o.a. in Duitse winkels het lint de kleur heeft die het kastje ook heeft. Behalve bij Hornbach overigens, want die kopen het in Duitsland in! Maar die hebben helaas niet van alle maten, alle kleuren.

Als je goed zoekt heb je in NL ook meerdere kleuren hoor. kijk maar eens op Bol.com
of witjes
https://www.witjesverzendhuis.com/catal ... t/?q=flexi
https://www.witjesverzendhuis.com/flexi ... tot-25kilo

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:28

Bij witjes lijkt de New Comfort ook met zwart lint te zijn. Bij Bol.com had ik niet gekeken (alleen bij diverse dierenwinkels en zooplus e.d.). Ik zie nu wel dat bij Hornbach de afbeeldingen online ook allemaal zwart lint hebben, hoewel ik met eigen ogen heb gezien dat ze in de winkel gekleurd lint hebben. Dus misschien dat men online slechts de verkeerde afbeeldingen gebruikt 8)7

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 17:48

Kleur lint maakt niet uit. Hij heeft nu fel geel en men ziet dat net zo goed niet als zwart kennelijk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:52

_Christina schreef:
Bij witjes lijkt de New Comfort ook met zwart lint te zijn. Bij Bol.com had ik niet gekeken (alleen bij diverse dierenwinkels en zooplus e.d.). Ik zie nu wel dat bij Hornbach de afbeeldingen online ook allemaal zwart lint hebben, hoewel ik met eigen ogen heb gezien dat ze in de winkel gekleurd lint hebben. Dus misschien dat men online slechts de verkeerde afbeeldingen gebruikt 8)7

Ik denk verkeerde foto's en gewoon niet alles hebben. :P

Dierenfan,

Volgens flexi is die New comfort L gestikt 50 kg. :)
https://flexi.de/de/shop/new-comfort-l- ... undeleine/

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 19:35

Super bedankt voor de tip! Deze is niet bij zooplus te verkrijgen. Nu beetje twijfel of ik "Kong" uit ga proberen of bij "flexi" blijf. Recensies kong zijn enorm goed. Ken ze verder totaal niet. Deze garanderen tm 70 a 80 kg goed aan te kunnen. Hond in kwestie weegt er 38 kg maar wel agressie probleem dus graag betrouwbare lijn. Dat ze dus zijn gewicht dubbel aan kunnen is erg veilig gevoel.

Recensies en eigen ervaring flexi new comfort L zijn stuk minder maarrr met gestikte lijn heb ik niet geprobeerd en jou ervaring is er positief mee.

Kostenplaatje ziet er ongeveer hetzelfde uit en voor veiligheid maakt een 10 tal euro verschil ook niets uit. Nog eens naast elkaar leggen en morgen maar beslissen

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:04

De Flexi New Comfort is bij zooplus zeker wel te krijgen (in de 8m uitvoering zoals gelinkt door kiwiwitje) of je moet de New Neon halen, die is er wel als 5m :). Beiden wel voor 'maar' 50kg.

Met Kong helaas ook geen ervaring, die ogen wel wat meer rechttoe rechtaan. Kleiner van omvang, als je grote handen hebt zou ik het misschien niet doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 20:14

_Christina schreef:
De Flexi New Comfort is bij zooplus zeker wel te krijgen (in de 8m uitvoering zoals gelinkt door kiwiwitje) of je moet de New Neon halen, die is er wel als 5m :). Beiden wel voor 'maar' 50kg.

Met Kong helaas ook geen ervaring, die ogen wel wat meer rechttoe rechtaan. Kleiner van omvang, als je grote handen hebt zou ik het misschien niet doen.

Met gestikte lijn bedoel ik dat zooplus die new comfort niet lijkt te hebben ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:18

dierenfan schreef:
_Christina schreef:

Met gestikte lijn bedoel ik dat zooplus die new comfort niet lijkt te hebben ;)

Ik denk dat de foto van zooplus niet klopt. Volgens flexi heeft die new comfort juist dat gestikte. Ik denk dat de foto van de vario is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 21:29

Zie bij bol.com idd de juiste foto's erbij. Ga niet gokken dan bestel ik liever bij bol.com

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:38

Koord bevalt mij beter. Is sterker en de hele lijn is lichter. Heb juist heel erg moeten zoeken naar de 8 m koord versie :+

In Ede zit een heel grote dierenzaak waar ik ben geskaagd toen. Die hebben een enorme keuze.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 21:43

karuna schreef:
Koord bevalt mij beter. Is sterker en de hele lijn is lichter. Heb juist heel erg moeten zoeken naar de 8 m koord versie :+

In Ede zit een heel grote dierenzaak waar ik ben geskaagd toen. Die hebben een enorme keuze.

Koord is totaal ongeschikt voor mijn hond. Heb 5 en 8 meter koord rollijnen en gebruik ze nooit.

Mijn hond is geleerd bij spanning de lijn te pakken. Dit kan niet bij koord. Daarnaast snijdt koord enorm

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:44

Witte herder van mij doet dat ook. Lint gaat door koord blijft heel en zijn bek ook. :j maar probeer Ede eens