Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ianthe schreef:Vraag mij trouwens af hoe jij gezocht hebt, want met 1 google zoekopdracht heb ik al een fokker in Limburg?
Zoe_97 schreef:Zonder rabies de grens over is gewoon bij wet verboden. En er al pupkoper gewoon op staan dat je de officiële documenten van dna testen van de ouders kan inzien.
Ik ben zelf stamboomfokker van border collies, ik ben niet echt voorstander van fokken zonder stamboom. Maar ik heb me verder niet in dit “ras”/ kruising verdiept
Van schreef:Lekker bij weg blijven of ga voor een herplaatser https://www.kynolanguage.nl/indian-dog? ... t4aPrLRZo8
Er zijn meer van dit soort type honden waar niet zo geheimzinnig over gedaan word en waar je dus veel beter naar kunt gaan kijken als dit soort hond je aanspreekt.
Van schreef:Ik zal sowieso niet op marktplaats gaan zoeken voor een pup maar je verdiepen in verschillende rassen en contact opnemen met fokkers. De betere fokkers adverteren meestal niet op sites als marktplaats.
En vraag altijd naar de gezondheidstesten als je deze niet mag inzien dan wegwezen
Tinkermuts schreef:Daar ben ik het geheel mee eens.
Het is gewoon geen makkelijk ras waar je denk ik behoorlijk wat ervaring voor moet hebben en je bereid bent jezelf aan te passen aan de hond.
Nogmaals, ik vind ze prachtig maar voor mij zou het echt teveel oerhond zijn, vind de zelfstandigheid bij de husky al meeeeer dan genoeg haha.
Tinkermuts schreef:Maar even wat anders, gerjonie, wat zoek je in een hond?
Wat verwacht je er van en wil je iets van sport gaan doen?
Er loopt ook een topic over welke ras past bij mij, misschien leuk om daar ook eens in te reageren.
Komen vaak erg leuke rassen uit.
amanda1980 schreef:ik heb net een flink uitgebreid stuk geplaatst. ik raad je aan om je huiswerk heel erg goed te doen. je hebt echt geen idee wat voor ellende je je waarschijnlijk op je hals gaat halen. en ja ik weet heel goed waar ik het over heb!
gerjonie schreef:Tinkermuts schreef:Maar even wat anders, gerjonie, wat zoek je in een hond?
Wat verwacht je er van en wil je iets van sport gaan doen?
Er loopt ook een topic over welke ras past bij mij, misschien leuk om daar ook eens in te reageren.
Komen vaak erg leuke rassen uit.
We hebben zelf een 2 jarige husky waarmee ik hardloop en step. Ik zoek voor haar een passende maatje.
Een vriendin van mij heeft een wolfhond n.a.v. daarvan gezocht op marktplaats en ik kwam toevallig op indian dogs uit.
Ik zal de topic over welke ras past bij mij opzoeken.
gerjonie schreef:amanda1980 schreef:ik heb net een flink uitgebreid stuk geplaatst. ik raad je aan om je huiswerk heel erg goed te doen. je hebt echt geen idee wat voor ellende je je waarschijnlijk op je hals gaat halen. en ja ik weet heel goed waar ik het over heb!
Ik heb het gelezen, bedankt!! Ik zal goed onderzoek doen.
Heb je zelf een indian dog?