Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vjestagirl schreef:Ik heb op de dag dat ik mijn kitten in huis haalde hem met mandje en al in de woonkamer neergezet, het deurtje open gedaan en het allemaal op z'n beloop gelaten. Ja die kleine heeft af en toe een tik gehad, maar niets ernstigs. Ze waren met een week volledig aan elkaar gewend, lagen samen te slapen en ukkepuk werd gewassen door m'n volwassen kat.
Beiden katers
Magrathea schreef:https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl ... kat-erbij/ kijk hier even!
Een goeie koppeling is zó belangrijk. Het is wel een huisgenoot waar ze niet om gevraagd hebben en waar ze in veel gevallen ook niet bij weg kunnen. Denk dat de gemiddelde mens niet zo blij zou worden als er buiten diens invloed om ineens een kleuter in huis kwam wonen waar je dan nog aardig tegen moet zijn ook. Succes!
Shaggy09 schreef:Bij mijn vriend is momenteel dezelfde situatie.
De poes en kitten blazen soms naar elkaar maar ze vliegen elkaar niet in de haren.
Echt bang zijn ze ook niet van elkaar vgm.
Wij moeten ook nog aankijken hoe het verder gaat, maar ik denk dat na een weekje bij elkaar zijn en gewend te kunnen hebben het prima zal gaan.
Ze moeten allebei nog even de kat uit de boom kijken, zullen we maar zeggen![]()
Oké die is heel flauw
Babbelaar20 schreef:Onze oude kat ik ook vrij rustig en de kitten laat zich goed corrigeren dus als ik jullie zo hoor moet ik nog ff geduld hebben met het blazen en komt t wel goed? De laatste keer dat wij katten samen ging doen is ook al weer 10 jaar geleden
Magrathea schreef:Babbelaar20 schreef:Onze oude kat ik ook vrij rustig en de kitten laat zich goed corrigeren dus als ik jullie zo hoor moet ik nog ff geduld hebben met het blazen en komt t wel goed? De laatste keer dat wij katten samen ging doen is ook al weer 10 jaar geleden
Er zijn veel mensen die er zo over denken, maar bedenk je even wat dat kan betekenen. Dan dwing je de al aanwezige kat eigenlijk om zich er maar gewoon bij neer te leggen ipv dat ie rustig kan wennen.
Samen eten wordt trouwens ook afgeraden als er nog lelijk wordt gedaan, eten moet een rustmomentje zijn.
Magrathea schreef:Sorry, het was niet mijn bedoeling om naar over te komen. Maar ik zie gewoon vaak dat men teveel kijkt naar de nieuwe kat en niet naar de al aanwezige kat, die dan niet de kans heeft om hier een 'zegje' in te hebben. Snap je?