Laat ik nu zelf een koningspoedel hebben
. Ik doe geen shows en scheer de vacht gewoon kort maar ik vind het wel mooi om de snuit glad te scheren omdat ze anders zo op een labradoodle gaat lijken. Niks mis met Labradoodels hoor, maar ik heb graag dat ze voor koningspoedel aangezien wordt
Zodoende vraag ik mij af wat de functie van de snorharen zijn bij een huishond. Ik vind daar wel het een of ander over op internet, maar is een hond zonder snorhalen echt in het nadeel? Er omheen scheren wordt erg lastig... Oostenrijk loopt behoorlijk voorop in dierenwelzijn, maar slaan ze hier niet een beetje door? Voor een kat en een paard lijkt het me trouwens essentieel om snorharen te hebben, maar voor een hond is me niet helemaal duidelijk of die ze nu nog erg hard nodig hebben.
Laat duidelijk zijn dat ik het beste met mijn hond voor heb, anders zou ik hier niet over nadenken. Ik ben benieuwd wat jullie vinden.
. Terwijl er eigenlijk weinig onderzoek is naar de implicaties en gevolgen hoe klein ook dit heeft voor het dier in kwestie. Dat je zelf niet meteen verandering in gedrag ziet wil niet zeggen dat ze er niet zijn.