Hond vers vlees maar blijft iel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

owens-mama

Hond vers vlees maar blijft iel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 17:32

Hoi allemaal,

Onze hond Boomer zit nu al een aantal weken zonder diarree op vers vlees van energique. Hij zou rond de vijf kilo wegen.. nu is hij geschoren, en heb ik een best mager scharminkel er onderuit getoverd. Vreselijk.. haar verdoezeld erg..
Volgens de richtlijnen op de zak zou hij 100 gram mogen hebben. Maar nou vind ik hem echt te iel.. daarbij gaat hij 9 van de tien keer overgeven als hij het op heeft.. eet het twee keer zeg maar.Hij krijgt het verdeeld over twee porties. Wat is jullie advies..

maj0

Re: Hond vers vlees maar blijft iel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:36

Ik zou hem eerst meer voeren blijft hij dan zo iel dan of ander merk proberen, snap dat je dat liever niet wil aangezien hij nu diaree vrij is. Of naar de dierenarts kijken of er medisch iets niet goed zit.

Hier zitten ze op kvv. Maar krijgen veel meer dan de richtlijnen. Onze die van 16.5 kilo (ook te dun) zat op bijna 500 gram

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:37

Ik zou langs de dierenarts gaan. Een hond dat 9/10x zijn eten uitbraakt en eruit ziet als een mager scharminkel moet je nu niet gaan vervelen met verandering in voeding. De voeding kan aan de oorzaak liggen maar eerst moet die oorzaak uitgezocht worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:37

Wanneer dat dier negen van de tien keer overgeeft is het geen wonder dat hij geen diarree meer heeft, komt niks in.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 17:38

Hij mankeert op medisch vlak niks. Is gecheckt bij de dierenarts. Hij is nogal actief.. is het een idee om hem 3x per dag 50 gram te geven.. of is dat teveel... Welk merk voeren jullie?

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 17:39

Als hij overgeeft, eet hij het daarna weer op. Kan het niet eens zo snel opruimen of het is al weg.. misschien eet hij wel te snel..

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:40

Geeft hij gelijk over? Hoe oud is hij?
Wat is er nagekeken? Bloedonderzoek, röntgen?
Zoveel overgeven is niet goed

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 17:40

Als hij overgeeft, eet hij het daarna weer op. Kan het niet eens zo snel opruimen of het is al weg.. misschien eet hij wel te snel..

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 17:42

Hij is twee jaar. En door de dierenarts goed gekeurd. Hij krijgt zijn voer verdeelt over twee porties. Hij geeft binnen 5 minuten na eten over.. maar het bakje is met 10 seconden ook leeg..

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:44

Ik zou toch eens een röntgenfoto laten maken, probleem met slokdarmperistaltiek sluit ik niet uit. Echt aangeven waar naar gekeken is doe je niet, dus ga er maar even vanuit dat er nog geen foto gemaakt is?

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:46

owens-mama schreef:

Dan eet hij veel te snel. Ik zou het voedsel aanbieden in een kong of ander voedselspel waardoor hij lang over zijn voeding moet doen. Op deze manier gaan de eerste stappen van vertering al de verkeerde kant op. Daarnaast zou je kunnen kijken naar een voeder die wat meer volume biedt waardoor je hondje ook meer verzadigd is, eventueel een voeder met wat meer vezels.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:50

Kleine honden hebben vaak wel 3% van hun (ideale) lichaamsgewicht nodig, als het niet meer is. Dus ik zou het inderdaad rustig opvoeren. Dat hij zou vaak overgeeft vind ik geen goed teken. Je zou een antischrokbak kunnen proberen, dan moet hij in ieder geval meer zijn best doen.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 17:51

De hond is bij de dierenarts helemaal onderzocht. Hij is op parasieten getest., grondig onderzoek. De dierenarts ziet geen reden voor verder onderzoek. De hond heeft eerder nog nooit overgegeven op brok of blik voer.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:52

owens-mama schreef:
Hij mankeert op medisch vlak niks. Is gecheckt bij de dierenarts. Hij is nogal actief..

Wij hebben er ook zo eentje gehad. Kwam geen grammetje aan, had geen wormen, kerngezond. DA maakte er zich geen zorgen in, zei dat de hond alle eten omzette in beweging :) Hond is ook gezond oud geworden.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:52

Krijgt hij dat voer dan altijd al, kon hij er wel eerst goed tegen?
Of is het iets nieuws, is je hondje steeds beroerd terwijl er verder niets veranderd is?

Als je hondje 2 jaar is, neem ik aan dat hij daarvoor wel goed op gewicht zat?

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 17:54

Ik heb wel een kong, dus dat ga ik proberen of dat beter gaat. En dan begin ik met 3x per te voeren.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 17:57

Barbet schreef:
Krijgt hij dat voer dan altijd al, kon hij er wel eerst goed tegen?
Of is het iets nieuws, is je hondje steeds beroerd terwijl er verder niets veranderd is?

Als je hondje 2 jaar is, neem ik aan dat hij daarvoor wel goed op gewicht zat?

Hij krijgt dit voer, sinds een aantal weken vers van energique. Hiervoor kreeg hij brok. Het probleem met hem is dat hij of de brok niet meer eet of aan de diarree komt. Hiervoor was hij redelijk op gewicht, maar nooit aan de dikke kant. Hij is niet ziek. Hij is speels en actief

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:06

Je schrijft dat je hondje ook wel blikvoer kreeg, is hij daar niet zo ziek van?
Er is ook goede blikvoeding te koop.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 18:12

Hij heeft hiervoor renkse brok en gestoomd vlees. Maar ook de simpele blikvoer.. daar heeft hij nog nooit van gespuugd..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:18

Sommige honden hebben niet genoeg aan alleen vlees... Mijn honden krijgen beetje brok bij,dan zien ze er beter uit en hebben betere ontlasting

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:22

Heb je een foto van de hond?

Dat spugen is niet positief. Misschien een andere KVV proberen? Ik heb hier een hond die op bijna alle merken het zelfde doet met vis. Maar nu op Kivo geen probleem. Kan ie het gewoon eten.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:26

Ik zou eens proberen of je 3x 40 gram kunt geven. Dan voer je iets minder per keer, waardoor de trigger om over te geven niet zo groot is, en hij krijgt iets meer binnen.

jaji

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:27

Kans is aanwezig dat hij te snel eet en het daardoor weer uitspuugt. Maar 100 gram vlees voor een hond van 5 kg vind ik ook weinig. En het snelle eten kan ook komen doordat hij gewoon erge honger heeft.

Bij ons krijgen de honden van rond de 5 kg zeker 150 gram vlees per dag. Zou de hoeveelheid vlees verhogen en dan het liefst eerst 3 keer per dag gaan voeren. In een kong doen is zeker een idee.

En dan kijken of de hond minder schrokt en wat aankomt. Weer brok erbij gaan voeren zou ik niet doen, kans op diarree is dan weer aanwezig. En van merk wisselen zou ik ook niet doen, hij doet het immers op dit merk goed. Denk dat de hond gewoon te weinig krijgt, en ja dan wordt je ook dun. Sterkte!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:28

Wij geven Kivo vers voer. Zit alles in in fijne worsten.
Ik zou toch overgaan naar ander eten waar hij niet van over zn nek gaat. Is er gekeken naar zijn maag?
Dat de DA hem goedgekeurd heeft klinkt leuk, maar zegt niks.
Ik zou zoeken naar een vers vlees variant waar hij het goed op doet. En na het eten in de bench/ren whatever.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:32

Er zijn speciale voerbakken voor schrokkende honden.