Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sabri schreef:Ja hier ervaren, al paar x duiven nest op balkon gehad. Ook nu heb ik twee duiven jongen op mijn balkon. Je krijgt er veel rotzooi van dus nadat de jongen wegzijn moet je grondig reinigen. Reken op met schep de zooi met strond en alles weg te halen en dit is veel. Ik weet niet waar het nest zit? Ze zijn zullen zeker niet agressief zijn. Vliegen wel weg als je in de buurt komt. Zit het nest in een hoek waar je toch niet veel komt en wil je een keer jonge duiven meemaken kun je het laten zitten. Het is leuk om ze te zien opgroeien en de duiven kuikens zijn oerlelijk. Reken dat zeker wel kleine 2 maand duurt eer het grut uitgevlogen is. Zit het op plek waar je wel veel komt en de eieren zijn nog maar kort gelegd, zit je er niet op te wachten haal ze weg en gooi ze in prullenbak, koop eventueel nepduiveneieren zodat ze daarop gaan zitten eventueel en verwissel ze dan met de echte eieren. Andere optie is ze weghalen en ze verjagen van balkon. Mag officieel niet maar het is beter dan dat ze straks kleintjes hebben en jij niet op balkon kan omdat ze dan mogelijk de jong niet meer voeren. Ligt een beetje aan waar het nest zit, en hoe groot je balkon is. Is het een klein balkon en zit het nest bij de deur en wil je graag op je balkon veel komende twee maanden zal ik de eieren en nest weghalen, zeker omdat ze nog maar net gelegd zijn. Gebruik voor nu wel je balkon zoals gewoonlijk, dan wennen ze ook aan dat er mensen komen.
tengeltje11 schreef:Duiven zijn totaal niet agressief, gewoon rustig laten zitten en als je op je balkon moet, gewoon rustig doen.
RedPassion schreef:Blijft vreemd, de 'diervriendelijkheid' van de gemiddelde Bokker. En dat terwijl je op een paardenforum toch wat meer dierenliefhebbers zou verwachten...
In elk geval, lekker laten zitten.Agressief zijn ze totaal niet en wat is eventueel wat schoonmaakwerk in ruil voor nieuw leven? Er is al zoveel leefgebied van wilde dieren weg, als ze hun plekje ergens vinden is het toch niet nodig om ze daar ook weer weg te jagen.
Goof schreef:tengeltje11 schreef:Duiven zijn totaal niet agressief, gewoon rustig laten zitten en als je op je balkon moet, gewoon rustig doen.
Maar ze schijten wel alles onder en blijven komende jaren ook gewoon weer terugkomen om je balkon in een vuilnisbelt om te toveren. Beter kwijt dan rijk als ik eerlijk ben.
Succes ts.
CharmingS schreef:Goof schreef:
Maar ze schijten wel alles onder en blijven komende jaren ook gewoon weer terugkomen om je balkon in een vuilnisbelt om te toveren. Beter kwijt dan rijk als ik eerlijk ben.
Succes ts.
Als je geen dieren in je tuin of balkon wil dan zul je zelf maatregelen moeten treffen doormiddel van netten oid. Maar om nu een nest van een balkon naar beneden te flikkeren vind ik wel een beetje rigoureus, is ook helemaal niet nodig, want in veel gemeentes worden die nesten als ze overlast veroorzaken gewoon weggehaald. Hoef je alleen maar de telefoon voor te pakken..