In mijn geval heb ik een kleine maand geleden een super lieve gecastreerde kater uit een gastgezin gehaald. Hij komt uit een asiel in Roemenië. Bij het ophalen kregen we een paar pillen panacur mee, met de mededeling dat hij die moest hebben omdat hij giardia had en dat het na die vijf dagen wel weer over zou zijn. Helaas is niets minder waar. Meneer heeft ontzettende diarree, heeft net zijn tweede kuur afgerond en begint vrijdag aan de derde, kan zijn poep niet meer inhouden waardoor we constant achter zijn kont aan aan het schoonmaken zijn met Dettol en ga zo maar door.
Het begint ondertussen een beetje een moedeloze situatie te worden. Naast de panacur krijgt hij vanaf morgen ook probiotica in de hoop zijn darmen een beetje te kalmeren en herstellen, want naast de giardia is de ontworming natuurlijk ook niet ideaal voor zo'n klein lijfje.
Er zullen ongetwijfeld lotgenoten op Bokt zitten en ik denk dat ik ook een beetje de behoefte heb om de succesverhalen een keer te horen. Stopt mijn kat ooit nog met poepen?