Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
crazy_horses schreef:@amber_anne toen ik ze vanochtend nog eens samen in de ren had, konden ze wel samen rustig eten dus ik hoop dat het nog niet zover geëscaleerd is dat het naast elkaar zitten stress geeft. Ik zal ze goed in het oog houden.
@capjekop: momenteel zitten ze in een standaard kooi, maar hebben ze tevens een ruime ren waar ze inzetten als we thuis zijn. De momenten dat ze over het algemeen slapen zitten ze in de kooi, voor de rest er buiten. Er staat grotere ren/kooi in de planning, maar deze moet nog op maat gemaakt worden. Helaas ik heb niet genoeg ruimte voor drie of vier konijnen want dan zouden ze weer erg krap zitten.
anjali schreef:Konijnen kunnen flink vechten.Ik denk niet dat iets als de rangorde bepalen bij konijnen van toepassing is.Ik zou ze uit elkaar houden voor ze elkaar ernstig verwonden.
Amber_anne schreef:anjali schreef:Konijnen kunnen flink vechten.Ik denk niet dat iets als de rangorde bepalen bij konijnen van toepassing is.Ik zou ze uit elkaar houden voor ze elkaar ernstig verwonden.
Konijnen hebben onderling een erg goede rangorde bepaling die merkbaar is door kleine subtiele lichaamshoudingen. Ik denk dat als je dit niet weet het beter is om geen advies te geven en zulke onwaarheden de wereld in te helpen.
Tevens klopt het dat konijnen flink kunnen vechten maar eigenlijk is het pas flink erg als er bloed is. Plukken haren en achter elkaar aan rennen is normaal dominantie gedrag.