Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maartje1990 schreef:Wij hebben ook een hond die net is als de jouwe. Konijn/ree.... en meneer is weg.
Tja ik zit indd na te denken of ik m misschien toch eens ga gebruiken. Al geloof ok dat de mijne wel gevoelig blijft voor die schok. Hij is eens tegen een stroomdraad gelopen midden in zn jacht, hij kwam toen meteen terug.
WesternWay schreef:Je hebt ook een trilfunctie erop zitten. Ik had die van mij geleerd trillen=koekje![]()
Dus die kwam bij een tril hard terug gerend
SophievdV schreef:Dan is aangelijnd houden toch de meest vriendelijke en simpele oplossing? Niet alle honden zijn geschikt om los te lopen.
R_oo_s schreef:Iedere hond mag van mij los lopen , heerlijk , luisteren ze niet lijn ze dan aan . Zeker honden die achter wild aan gaan. Lijn ze dan in zo'n gebied aan . Vaak is er ook een ontbrekend stukje in de opvoeding als de hond niet luistert, werk eerst daar aan voor je aan een band begint . Overigens heb ik niks tegen stroombanden maar vaak worden ze iets te gemakkelijk gebruikt .
Nagini schreef:WesternWay schreef:Je hebt ook een trilfunctie erop zitten. Ik had die van mij geleerd trillen=koekje![]()
Dus die kwam bij een tril hard terug gerend
Dat is ook precies hoe het gebruikt dient te worden. Trillen of stimulatie (die van mij vind trilling veelt te intens) is beloning op t eind.
Ik vind het erg om te zien hier in Australia dat sommige shelters liever de hond inslapen “want is niet meer te helpen”, dan een ecollar proberen “want is dieronvriendelijl/inhumaan”.
En bijv dove honden dan? Die doen het heel goed op ecollars.
@Sophie; maar waarom dan? Hond heeft kleine correctie nodig, waarss minder hard dan volle kracht in de halsband hangen als ie een konijn ziet. Leert dat ie zn oren open moet houden en terug moet komen.
Met waarss 3 correcties snapt hond het en heb je een hond die vrij kan rond ravotten. Heb je echt liever hond zn hele leven aan de lijn dan?
Waarom een hond zn vrijheid afnemem puur omdat er een taboe ligt op een hulpmiddel.
8nnemiek schreef:Ik vind zo'n halsband in sommige gevallen een erg fijn middel, maar je moet echt weten wat je doet en het is niet iets wat amateurs zomaar in de dierenwinkel zouden moeten kunnen kopen.