Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
amy_leftover schreef:Mijn hond werd ook verdacht van spondylose, maar bleek op de rontgenfoto’s nog puntgaaf op de rug te zijn.
Ik heb begrepen dat het aan elkaar groeien van de wervels een pijnlijk proces is, maar ze er daarna prima mee kunnen leven.
Beweging idd wel aanpassen. Draven is een goede bewegingspringen, galloperen en draaien is niet aan te raden. De fysio van mijn hond had wisselende ervaringen met zwemmen: voor sommige honden werkte dat heel goed, bij anderen verergerden de klachten.
dierenfan schreef:amy_leftover schreef:Mijn hond werd ook verdacht van spondylose, maar bleek op de rontgenfoto’s nog puntgaaf op de rug te zijn.
Ik heb begrepen dat het aan elkaar groeien van de wervels een pijnlijk proces is, maar ze er daarna prima mee kunnen leven.
Beweging idd wel aanpassen. Draven is een goede bewegingspringen, galloperen en draaien is niet aan te raden. De fysio van mijn hond had wisselende ervaringen met zwemmen: voor sommige honden werkte dat heel goed, bij anderen verergerden de klachten.
Vaak kwestie van zwemmen in niet te koud water en een zwemvest aan doen ter ondersteuning. Nadien afdrogen dan meestal juist een aanwinst. Zwemmen vergt idd wel behoorlijk wat van de hond maar met juiste ondersteuning ideaal om lekker in beweging te blijven.
Wij zwemmen behoorlijk veel met de roedel in de zomer en de oudjes sowieso zwemvesten aan. Je ziet ze dan ook echt relaxter zwemmen
Utixo schreef:Ik gebruik, naast de medicijnen, Flexadin. Nu verkoopt mijn dierenarts dit en heb je altijd kans dat het een beetje "wij van wc eend" is. Maar hij doet het goed hierop, dus ik zoek niet verder. Wel draagt hij bij koud weer een Bucas Repuctex. Ik zie echt verschil met en zonder deken.
Inney schreef:Haha oeps ja, ik bedoelde natuurlijk, hondjes kijken
Ja het leven als luxe erfhond bevalt haar goed haha. Maar in de avond ligt ze ook erg graag als schoothondje op de bank
Wat een lekker bekkie!
Utixo schreef:Vacht ziet er niet heel optimaal uit, maar hij is vorig jaar met die hitte geschoren. Van de winter een deken opgehad en hij moet hoognodig geborsteld worden.
Utixo schreef:[ [url=m/peved4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/x8Na80.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jJJAAQ.jpg]Afbeelding[/url] ]