Rijdende Rechter en kat van buurvrouw.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Rijdende Rechter en kat van buurvrouw.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 12:10

Gisteren was de Rijdende Rechter op de tv met een probleem over een kat die was ingepikt door de buurvrouw.Heeft iemand dit ook gezien ,en wat is jullie mening? Ik was het eens met de uitspraak van de RIjdende Rechter,dat de buurvrouw voortaan van de kat moet afblijven.

BigOne

Re: Rijdende Rechter en kat van buurvrouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:13

Ik heb alleen het kleine voorstukje gezien, dat vond ik al heftig, dat je buurvrouw met je kat naar de DA gaat om te onderzoeken, kom op zeg.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:15

Dan is mijn eerste vraag toch of die kat rondloopt bij de buurvrouw in de tuin?

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:16

Ik vond het te schandalig voor woorden :') ze ging met de kat van de buren naar 't pension omdat ze met vakantie ging en dan noemde ze ook nog onder een andere naam.

Vjestagirl

Was dit de rijdende rechter of meester Frank Visser doet uitspraak? Want ik zat net de rijdende rechter terug te kijken, maar dat gaat heel ergens anders over

Sastaic

Vjestagirl schreef:
Was dit de rijdende rechter of meester Frank Visser doet uitspraak? Want ik zat net de rijdende rechter terug te kijken, maar dat gaat heel ergens anders over

Met meester Frank Visser

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:17

Dan snap ik het weer!

BigOne

Palmera schreef:
Dan is mijn eerste vraag toch of die kat rondloopt bij de buurvrouw in de tuin?

En?? Dat geeft je als buren niet het recht om die kat mee te slepen naar de dierenarts, bloedonderzoek te doen enz. De eigenaresse was erg bang dat de buurvrouw bij een negatieve uitkomst van het bloedonderzoek het recht in eigen hand zou nemen en het dier zelfs zou laten inslapen. Wanneer je kat bij buren loopt kunnen de buren ook aangeven dat ze dat niet willen toch? Dan neem je maatregelen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Wij hebben het ook eens mee gemaakt (toen ik manlief leerde kennen had hij een kat die buiten kwam en werd ingepikt door de oude buurvrouw die trouwens alle katten uit de buurt adopteerde).
Heel lastig probleem. Ze sloot hem ook op in huis.
Ik ben er sowieso voor om je kat op eigen terrein te houden, maar helaas was de kat van mijn -toen- vriend en niet van mezelf.

Chabby2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:20

Ik heb ook met open mond zitten te kijken. Het gaat inderdaad om meester Frank Visser doet uitspraak en niet om de Rijdende Rechter. Ik ben het ook eens met de uitspraak. Van andermans dieren blijf je af. Als er sprake zou zijn van mishandeling of verwaarlozing is het een ander verhaal.

Edit: Wel vond ik de uitspraak van de eigenaresse, dat ze liever de poes in liet slapen, dan dat de buren er voor zouden zorgen, nogal zorgwekkend.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:22

Ik vind ook wel dat je de kat in eigen tuin moet houden, maar als de buurvrouw hem constant voert, wordt het wel heel lastig!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:24

En hem in een pension stoppen wanneer ze op vakantie gaan :roll: Bizar! Mens, koop je eigen kat!
En natuurlijk vreet hij meteen het natvoer op en vind ie dat lekkerder dan droge brokken _O- Die is niet uitgehongerd, juist veel te dik.
Maar hem laten inslapen vind ik veel te ver gaan.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-03-19 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:25

Ik heb met verbazing zitten kijken. Ik kreeg zelfs licht agressieve neigingen naar dat mens. Echt hoe haalt ze heg in haar hoofd. Naar het pension brengen want zij gingen op vakantie. Echt gewoon compleet gestoord. Koop zelf een kat mens en blijf met je poten van andermans kat af.

Dat inslapen ging wel ver, herplaats hem dan. Maar goed het kan ook gewoon hele erge frustratie zijn en onmacht. Dan zeg je soms rare dingen.

ik had haar echt een klap voor haar kop gegeven. Wie denkt ze wel niet dat ze is.
Laatst bijgewerkt door Lau op 28-03-19 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:27

Als de echte eigenaar van de kat hem gewoon op eigen terrein had gehouden was dit hele probleem niet ontstaan.
Maar dat zal wel weer te simpel gedacht zijn. :+

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:27

Als je zorgt dat jouw dier op je eigen terrein blijft hoef je je ook geen zorgen te maken dat de buurvrouw hem voert.

Niettemin vind ik het bizar dat ze hem ook naar een pension brengt als hun op vakantie gaan, dan is er wel wat mis bovenin maar dat zou al voorkomen zijn als buuf met haar tengels niet aan de kat kon komen of hem hoogstpersoonlijk uit je tuin ging jatten.

En voor die mensen van de overtuiging: 'een kat is een vrij dier, die kan je niet opsluiten'. Als die zo vrij is zal die ook best zijn eigen baasje kiezen.
Laatst bijgewerkt door Schuur_ op 28-03-19 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:28

Sastaic schreef:
Ik vind ook wel dat je de kat in eigen tuin moet houden, maar als de buurvrouw hem constant voert, wordt het wel heel lastig!

Als je een kat op eigen terrein wil houden zul je toch een ren moeten maken of je tuin hermetisch moeten afsluiten want die gaan anders toch wel op onderzoek uit. Dan heb je ook geen last van voerende buren.

Ik heb de aflevering nog niet gezien maar ik vind dat je andermans dieren met rust moet laten tenzij ze in acuut gevaar zijn. Anderzijds vind ik ook dat je je beesten op je eigen terrein moet houden. Loslopende katten zijn een gruwelijke ergernis.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:30

Er is gelukkig geen dierenarts die een gezonde kat om deze redenen laat inslapen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:33

Dat zou ik maar niet te hard roepen Cayenne.
Als je maar genoeg liegt over gedragsproblemen vind je heus wel een dierenarts die meewerkt, helaas.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:38

lor1_1984 schreef:
Dat zou ik maar niet te hard roepen Cayenne.
Als je maar genoeg liegt over gedragsproblemen vind je heus wel een dierenarts die meewerkt, helaas.

Dan moet er eerst een gedragsdeskundige bij komen om het gedrag te verifiëren.
Tegenwoordig moeten dierenartsen het inslapen wegens gedragsproblemen verantwoorden aan de bond van dierenartsen (of hoe dat ook heet)
en daarom moeten ze een gedragsdeskundige inschakelen. Daar hebben we helaas zelf ook van dichtbij mee te maken gehad.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:42

Sja, in 2017 zouden ze mijn hond zonder blikken en blozen hebben ingeslapen.
Tis dat de bemiddelaar hem direct op is gaan halen toen de eigenaars belden dat hij die middag ingeslapen zou worden.
De reden?
Hij zou vals en onhandelbaar zijn maar was gewoon een überpuber die te weinig sturing had gehad.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:44

Wij hadden er in 2018 mee te maken, dus misschien is het toen gewijzigd.
Maar ik vind het sowieso een goede zaak dat ze het gedrag verifiëren zodat er geen dier onnodig wordt ingeslapen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:45

Zeker. :)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:47

Onze kat zit ook heel vaak bij de buren. Zit zelfs bij de buurman op schoot -:(- (bij ons niet -O- ) Ik heb de buurvrouw vanmorgen dus al een dreig-appje gestuurd dat ze ons maar veel van haar heerlijke cakejes en taarten moet blijven geven, anders bel ik mr Frank Visser! }:) 8-)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:04

Wauw, bizar de kat van de buren naar een pension brengen. En daar de DA. :oo

capopjekop schreef:
Sastaic schreef:

Als je een kat op eigen terrein wil houden zul je toch een ren moeten maken of je tuin hermetisch moeten afsluiten want die gaan anders toch wel op onderzoek uit. Dan heb je ook geen last van voerende buren.

Ik heb de aflevering nog niet gezien maar ik vind dat je andermans dieren met rust moet laten tenzij ze in acuut gevaar zijn. Anderzijds vind ik ook dat je je beesten op je eigen terrein moet houden. Loslopende katten zijn een gruwelijke ergernis.

Oudere kat hier in de buurt was graatmager en werd vaak in de avond niet binnen gelaten omdat hij dan net niet op tijd voor deur stond, zag hem een keer met min 10 voor de voordeur zitten om 12 uur s'nachts, (ik laat dan nog de honden uit) alle lichten uit, toen kon ik er niet meer tegen en heb ik een afgedekte (en bodem tussen doos en mand geïsoleerd met bubbelplastiek) slaapplaats gemaakt onder de afdak bij mijn voordeur en hem eten gegeven. Hij heeft daar elke keer geslapen als hij thuis niet binnen kon/werd gelaten. En ook maar naar de eigenaar gegaan en die besloot gelukkig naar de DA te gaan. Vond het zo triest. Bloeduitslag was niet best en kort daarop in laten slapen.

Mijn katten kunnen de tuin niet uit, kostte wat geld en moeite maar weet wel altijd waar ze zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 13:07

Vroeger zou mr. Frank Visser eens gezegd hebben dat het niet verplicht is om katten op eigen terrein te houden,omdat dat niet mogelijk zou zijn.Het is zeker waar dat loslopende katten in vrijwel alle gevallen ongewenste dingen gaan doen. In dit geval dus vreemdgaan bij de buren. Ik zag dat ze daar van die dure doosjes Sheba kreeg. En thuis misschien minder lekker voer? Maar die buurvrouw kwam wel flink gestoord over. En een dierenarts en pension,nemen die zomaar een kat ? Want bij de eigenaresse bleek de kat wel een paspoort te hebben.Waarom neemt die buurvrouw zelf geen kat? Het asiel zit toch vol. :+