Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ElviraKelan schreef:Het is idd om de hond mooi neer te kunnen zetten in de show
Overigens is het lijntje dermate dun en licht dat de hond hier nauwelijks tot geen hinder van ondervind
Dit is mijn eigen ervaring met show lopen met twee labradors (teefjes en ben zelf 1.56 om een beetje beeld te schetsen).
Kleine hondjes showen weet ik niet maar ik vind wel dat iedere hond, klein of groot, gewoon met de poten op de grond hoort te kunnen lopen ondanks dat je ze het liefst in een bepaalde houding wilt hebben
dierenfan schreef:ElviraKelan schreef:Het is idd om de hond mooi neer te kunnen zetten in de show
Overigens is het lijntje dermate dun en licht dat de hond hier nauwelijks tot geen hinder van ondervind
Dit is mijn eigen ervaring met show lopen met twee labradors (teefjes en ben zelf 1.56 om een beetje beeld te schetsen).
Kleine hondjes showen weet ik niet maar ik vind wel dat iedere hond, klein of groot, gewoon met de poten op de grond hoort te kunnen lopen ondanks dat je ze het liefst in een bepaalde houding wilt hebben
Hoe dunner de lijn hoe meer deze snijdt. Net achter de oren zit geen bespiering en wel luchtpijp enz. over het niet veel voelen daar heb ik dus totaal andere mening over. Juist als je de lijn net achter de oren plaatst is de hond het beste te hanteren qua kracht omdat voor hem trekken behoorlijk pijnlijk is.
Verder heeft het hoog plaatsen van de riem als nut dat de kop op de grond doen om te snuffelen onmogelijk gemaakt wordt. De ring is 1 grote lekkere luchtjes mat door koekjes en plas en loopse teven enz. Dus ook hier wordt het veel tegen gebruikt, juist bij kleine honden wordt dit veel gedaan omdat die sowieso al dichtbij de grond zitten en de luchtjes dus vlot binnen krijgen.
Uiteraard doordat ze zich moeten inhouden tonen ze zich er ook beter door.
Bralindy schreef:Dit is meer oprichting en dat ze zich meer ‘showen’. Ik ben het er niet mee eens. Ik show zelf ook honden, maar gewoon aan een slap touwtje en in hun natuurlijke houding. Tuurlijk probeer ze wel mooi neer te setten, maar ik ga niet onnodig strak lijntje vast houden. Soms zie je ook echt hele dunne, dat vind ik zo naar en onnodig..
dierenfan schreef:Dus touw wat je op juiste manier strak trekt dat snijdt niet? Wat is dan de juiste manier van trekken.
Tuurlijk is het een groot deel opvoeding en ook altijd deel aanleg maar je hebt altijd hoop mensen die kiezen voor gemak ipv training dus veel honden daar wordt het wel zo voor gebruikt.
Ik show zelf niet maar wel 10 jaar ringtraining mee gedaan als hulp voor iedereen daar gewoon omdat ik het leuk vond en de tijd had.