Nou is mijn hondje ook niet erg rustig en gaat altijd lekker mee tekeer, ook aan de lijn. Maar over het algemeen kan er niet veel gebeuren omdat het hek maar kleine mazen heeft, en ze springen er (nog) niet overheen.
Daarnaast hebben ze een wei voor de paarden afgezet met schapengaas.
Ik liep daar gisteren middag langs, en mijn hond liep los langs het hek van de wei af, (buiten bebouwde kom, mag daar) en opeens komen die honden aangestormd! Terwijl ze daar normaal niet komen.
Voordat ik hem vast kan pakken aan de lijn hebben zij zijn kop al te pakken door de mazen heen.
En gaan ze met z'n tweeën aan hem zitten trekken. Een bij z'n wang en andere aan z'n oor. Ik kon ook niks door het hek ertussen. Mijn hond helemaal gillen en janken, ik ook

Daarvoor heb ik al antibiotica en komt wel weer goed.
Gelukkig kwam hun eigenaar al aanrennen en trapte ze van hem af.
Mijn hond helemaal bloeden en heel erg bang. We zijn net naar de dierenarts geweest, omdat we gisteren eerst antibiotica moesten halen en daar blijkbaar een uur op moesten wachten dachten we dan kijken we het wel even aan.
Rond 11 uur 's avonds was de wond op z'n wang wel erg dik, dus afspraak voor half 10 morgenochtend gemaakt. We zijn net geweest. Hij heeft ook nog een gaatje in zijn oor. Hij heeft ter plekke verdoving gekregen (bij het onderzoeken bijt hij altijd erg) pijnstilling en antibiotica, en pijnstilling en antibiotica pilletjes voor komende paar dagen.
Dat gaat ons toch nog wel heel wat kosten, dus nou willen wij graag weten waar we nu staan. Welke rechten hebben wij nu? Het is toch gedeeltelijk op eigen perceel gebeurd. Dus voordat we over geld beginnen wil ik toch graag weten of we überhaupt iemand aansprakelijk kunnen stellen.
Ik hoop dat jullie hier meer over weten.
Alvast bedankt!