Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
VillaNeusjes schreef:Wat voor ras is je hond.?
Er zijn namelijk collie soorten die mdr1 defect gevoelig zijn en daarom niet alle middelen mogen hebben, of zeer goed afgepast.
Ik ontwormd niet preventief want net als met paarden heeft dat weinig nut en ik laat ontlasting onderzoeken. Bij evt besmetting gebruik ik drontal of milbemax.
Fink schreef:Even de dierenarts gebeld, en die had het ook over milbemax. Denk dat ik die ga halen.
Nu is online bestellen voor mij praktischer, iemand nog een idee of er een verschil tussen deze twee zit?
https://www.hondenkattenapotheek.nl/ont ... gIQfvD_BwE
https://www.brekz.nl/ontworming-hond/mi ... gIAJPD_BwE
Natasja71 schreef:Net als bij mijn paard stuur ik aantal keer per jaar (4x) op naar VPL Het Woud. Vorige hond in geen 6 jaar ontwormd en ook mijn puber/jonge hond van 14 maanden nu al bijna jaar niet ontwormd omdat ze schoon is.... Terwijl DA's voor pups adviseren eerste half jaar iedere maand te ontwormen! Wie wordt daar nu beter van? Je hond niet, je portemonnee niet, maar de DA en farmaceut wel!
Meten is weten, waarom zou je ontwormen als ze schoon zijn? Ook bij honden wordt meer resistentie op de middelen waargenomen en ik begrijp dat wel...
Je kunt bij VPL gewoon van die kitjes bestellen, net als voor de paarden.....wormmiddelen mochten ze besmetting hebben kun je er ook bestellen.
Succes!
snuffie123 schreef:Hier ook Milbemax. Maar mijn advies is om het gewoon bij je dierenarts te kopen, niet in de dierenwinkel!
Dierenarts verkoopt het recenste, dierenwinkel/tuincentra niet. Dat zijn verouderde versies en je hebt dus veel meer kans dat ze niet (goed) werken.
En ik zou op dit soort dingen gewoon niet bezuinigen. Beter voorkomen dan genezen.
snuffie123 schreef:Hier ook Milbemax. Maar mijn advies is om het gewoon bij je dierenarts te kopen, niet in de dierenwinkel!
Dierenarts verkoopt het recenste, dierenwinkel/tuincentra niet. Dat zijn verouderde versies en je hebt dus veel meer kans dat ze niet (goed) werken.
En ik zou op dit soort dingen gewoon niet bezuinigen. Beter voorkomen dan genezen.
robert45 schreef:snuffie123 schreef:Hier ook Milbemax. Maar mijn advies is om het gewoon bij je dierenarts te kopen, niet in de dierenwinkel!
milbemax is milbemax daar zijn geen andere versies van...
akishino schreef:snuffie123 schreef:Hier ook Milbemax. Maar mijn advies is om het gewoon bij je dierenarts te kopen, niet in de dierenwinkel!
Er staat gewoon een houdbaarheidsdatum op.
snuffie123 schreef:akishino schreef:
Er staat gewoon een houdbaarheidsdatum op.
Ja, dat zal best. Het gaat erom dat het vaak wel verouderde versies zijn. Wormen kunnen resistent worden voor middelen als je ze niet blijft ontwikkelen. Die versies zijn dus vaak ouder en daarmee is de kans dat het niet (goed) werkt ook groter.