Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mitxa schreef:Ik lees dat je zelf ook al zegt dat je kooi niet geschikt is voor ratten. Maar ratten zijn wel echt hele leuke huisdieren, juist ook voor kinderen. Wij hebben sinds een maandje twee rittens en onze dochter van 3,5 is er echt helemaal gek op en kan er alles mee. Het zijn echt hele leuke tamme diertjes voor kinderen. En als je er een beetje tijd in stopt kan je ze nog leuke dingen leren ook.
Jenny21 schreef:Het nadeel van een rat en bijv ook een konijn/cavia is dat ik vind dat dit echt dieren zijn die dagelijks uit de kooi moeten voor beweging een aandacht.
Mijn mening is dat bijv een hamster niet dagelijks eruit hoeft.
Qua kooi zit ik ook aan een bepaalde grote vast ivm ruimte in huis. Daarom ook geen rat/konijn.
Dieselpaard schreef:Ik ben ook aan het nadenken over een huisdiertje en ik ben uitgekomen op een ratje. Voor kinderen leuk, juist de aandacht aan het beestje is leuk! Anders kun je beter vissen nemen, daar kun je lekker de hele dag naar kijken. Hoeven niet uit hun hok
Iris82 schreef:Dieselpaard schreef:Ik ben ook aan het nadenken over een huisdiertje en ik ben uitgekomen op een ratje. Voor kinderen leuk, juist de aandacht aan het beestje is leuk! Anders kun je beter vissen nemen, daar kun je lekker de hele dag naar kijken. Hoeven niet uit hun hok
Één ratje is sowieso niet een goed idee. Het zijn groepsdieren die zonder sociaal contact gestoord gedrag kunnen gaan vertonen. Zoals uren aan de kooi knagen, bijten enz.
anjali schreef:Een kind is nog niet in staat om verantwoordelijk te zijn voor de verzorging van een dier. En zeker niet van een klein dier wat in een kooi verblijft en afhankelijk is van verzorgers voor zijn levensbehoeften.Dus de verzorging gaat helemaal op jou neerkomen.