Sinds 2 jaar heb ik een 8 jarige poes van iemand overgenomen, niet wetende dat zij niet geholpen was. Kort erop begon zij krols te worden. Ze is enkel krols van januari tot en met juni, zo'n beetje 1 keer in de 6 weken, 10 dagen lang. Naast dat ze mij en al mijn buren wakker krijst, piest ze mijn hele huis onder, en is er letterlijk ziek van. Ze spuugt veel en valt er veel af. Na die 10 dagen komt ze gelukkig snel weer bij.
Waarom laat ik haar niet steriliseren? Ik krijg haar niet mee naar de dierenarts. Ze is een angstige poes, het is echt een knuffel, maar alleen op haar manier. Komt bij me liggen, maar ik moet niet proberen haar op te pakken, dan is ze weg. Ik ben nu 2 jaar bezig geweest haar vertrouwen te winnen, dat is voor een groot deel gelukt, maar ze blijft angstig. Ik heb vorige week nog een poging gedaan haar mee te krijgen naar de dierenarts. Na weken oefenen met stukjes kip in het mandje kreeg ik haar zo ver dat ze half het mandje in ging. Na een poging het mandje snel dicht te doen raakte ze volledig in paniek, schreeuwde moord en brand en begon overal te plassen. Ze was zo vreselijk bang en in paniek

Ik heb heel wat katten gehad en moeten pakken, ook moeilijkere katten, maar zo bang als dat zij wordt heb ik nog niet eerder gezien.
Ik ben bang dat ik moet accepteren dat ze krols blijft worden. Maar het sloopt ons. Slapeloze nachten van het gejank, 10 dagen lang. In combinatie met mij gezondheid is het eigenlijk niet meer te doen. Daarnaast vindt ik het voor haar ook echt rot.
Nu heb ik over de poezenpil gelezen en ben ik absoluut geen voorstander i.v.m. de risico's. Toch voelt het alsof ik weinig keus meer heb.. zijn er mensen met ervaring met de poezenpil? Eten katten het makkelijk op door wat voer heen?