Wat gisterenavond begon als een beetje kreupel eindigde vannacht in een verlamde achterhand van onze hond. Zondagavond heeft hij corticosteroïden gehad maar in plaats van beter werd het slechter. Vanochtend konden wij met spoed naar Utrecht waar van zijn rug een MRI is gemaakt.
Domme vette pech... er is een stukje bindweefsel in het bloed terecht gekomen wat voor een infarct heeft gezorgd in de rug. Inoperabel, 50/50 kans maar sowieso gaat (als wij hiervoor kiezen) hij een erg lang revalidatietraject in. Hij moet opnieuw leren lopen terwijl hopelijk zenuwen andere wegen vinden om door te komen.
Digger is pas 2 jaar oud en om hem nu al op te geven terwijl hij zo graag wil voelt niet goed. De professor die de MRI heeft beoordeeld kan ik morgen spreken om na te gaan wat het revalidatietraject precies is en welke mogelijkheden hij ziet. Klein lichtpuntje, niet alle reflexen zijn kapot. Van zijn tenen tot de heup is er reactie alleen het signaal van kop naar staart is verstoort.
Het nadeel is dat Digger een Duitse Dog is van 78 kg. Het revalideren is daarom thuis enorm zwaar en eigenlijk geen optie. Ik ben veel alleen thuis en om hem zelf continue recht te zetten en vast te houden alleen is zwaar.
Mijn vraag: Kennen jullie revalidatiecentra of artsen die jullie aan willen raden? Als het even kan zou intern heel erg fijn zijn.
Zelf heb ik het Waterhof in België gevonden en dierenrevalidatiecentrum Vught. Ik zal hen bellen als ik heb gehoord wat precies de bedoeling is. Voorlopig blijft hij in Utrecht zodat zij neurologische testen uit kunnen voeren en kunnen controleren of er wel vooruitgang is. Ook willen zij snel starten met hydrotherapie. Voorlopig heeft hij naast pijnmedicatie een katheter.
Natuurlijk zal ik morgen vragen of zij dit traject diervriendelijk vinden. Ik wil hem niet laten lijden maar als hij bijv. na 2 maanden weer de oude is en dan nog 10 jaar meegaat wil ik hem wel die kans geven.
Sorry voor het lange verhaal maar ik hoop van onze grote lieve vent weer een sterke kerel te maken.
Digger in Utrecht

Zo zien wij hem liever