Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Sjolvir schreef:Ik zou toch een setje overwegen, dat al jaren samen is. Al is het er dan 1 te veel.
Ik wil liever adopteren. Bij Dierenasiel Amsterdam kunnen we een afspraak maken waarin we onze wensen doorspreken en daarna katten 'aangeboden krijgen' ipv zelf moeten inschatten en dat lijkt me voor ons een goed idee, zij zullen vast beter weten welke katten goed aansluiten op onze situatie.
En dan spelen ze wat en eten wat en tukken nog wat, komen nog eens het personeel controleren en er mee spelen, en doen dan nog even een dutje voor het slapengaan.
. Nog steeds wil ze niet veel knuffelen haha. Mijn kitten gelukkig wel.
. Wij hebben een asielkat van destijds 5 jaar opgehaald. Ik werk 36 tot 40 uur per week. Tel daar de reistijd (1,5 uur per dag) plus de avonden op stal nog bij mee. Mijn vriend is van maandag tot donderdag niet thuis en komt donderdagavond pas weer. De kat zit dus over het algemeen doordeweeks veel alleen thuis. Dat doet hij prima.
Het is dat hij niet goed met andere katten kan, helaas.
Mijn vriend ziet veel meer beren op de weg en dat is misschien ook maar goed, want ik krijg een bloedend hart van elk asieldiertje en ik zou het liefst gelijk een hele roedel adopteren. 
.
Emmaa_ schreef:Mijn voorkeur gaat gevoelsmatig heftig uit naar een asielkat t.o.v een raskat. Vooral omdat ik zo'n ouder beestje graag een forever home gun en raskatten over het algemeen sneller geadopteerd worden of in ieder geval niet in een asiel verblijven. Is heel persoonlijk hoor, maar een cattery/raskat herplaatser wordt hem echt pas als we zeker weten dat er geen enkele kat in de asiels in een omtrek van 50km bij ons past.