Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mastrootje schreef:Ik gebruik een slickerborstel, die vind ie voor rond zijn wangen en hoofd wel erg fijn. Maar de rest vind hij niet zo interessant om te borstelen. De rug kan ik redelijk doen, de staart.
Ibbel schreef:Ach, aangezien álle cosmetische middeltjes en zeker ontharingsmiddelen vroeger getest zijn op dieren (dat het nu niet meer mag doet daar niets aan af) zou ik niet zo bang zijn voor het gebruik bij een kat. Vooral omdat het dankzij die klitten verrekte weinig kans heeft op de huid terecht te komen.
Maar ik het het ook maar van horen zeggen (volgens mij overigens wel iemand hier op bokt) en diegene heeft het jarenlang gedaan, voor wat ik me kan herinneren, zonder slechte effecten op de kat.
Romeo2007 schreef:Je moet een borstel bestellen waarmee je het wol tussen de vacht uithaalt en er daardoor minder klitten komen. Je moet een soort borstel hebben met van die mesjes erop die ook door de klitten heen kunnen gaan. Ik heb Maine coon en haal er wekelijks een halve pedaalemmer zak zo af
Kijk deze heb ik!
[ [url=m/wuSjH1.png]Afbeelding[/url] ]