Welke poepzakjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Welke poepzakjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 00:53

Ja. Het kan je maar bezig houden op dit tijdstip.
Welke poepzakjes gebruiken.
Op dit moment heb ik geparfumeerde van de action.
30 voor 0.99 euro.
Waren altijd vrij dik. Maar sinds kort zijn ze veranderd en een stuk dunner geworden.
Daarnaast redelijk aan de prijs als hondlief zich 2 keer per dag ontdoet van zn etensresten...

Wat gebruik jij?

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 00:58

Biologisch afbreekbaar
Mocht je geen prullenbak tegen komen gaan ze hier de put in of de bosjes in‍♀️

Mooi makkelijk

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 00:59

Ik heb zelf geen hond, maar ik weet dat mijn tante de zakjes van Dumil gebruikt, van de action. 100 voor €1,19

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 01:01

MarianneW schreef:
Ik heb zelf geen hond, maar ik weet dat mijn tante de zakjes van Dumil gebruikt, van de action. 100 voor €1,19

Dat zullen dan denk ik luierzakjes zijn. Prijs van de hondenpoepzakjes ligt heel anders

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 01:01

Ik/wij gebruiken gewoon de wat stevigere boterhamzakjes van in dit geval de Plus. De wat dunnere scheuren vrij gemakkelijk van de rol; dat heb je in eerste instantie niet in de gaten, dus dan heb je soms ineens je hand vol stront, niet prettig :+

Vind speciale poepzakjes ondoorzichtig, wel/niet geparfumeerd echt onzin en zonde van het geld.
We knuppen ze gewoon aan de riem vast, en voor 't gemak heb ik er ook altijd wel 1tje in m'n jaszak zitten.
Als er een boterham of iets in heeft gezeten wat verder niet afgeeft, hergebruiken we die gewoon als poepzakjes.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 01:03

Ik ga over mijn nek van die geparfumeerde dingen, helemaal in combinatie met de drol :+ Hier meestal Beco Bags, biologisch afbreekbaar en wat dikker materiaal.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 06:47

noukie12 schreef:
Biologisch afbreekbaar

Mooi makkelijk

Die dingen schijnen helemaal niet zo goed te zijn voor het milieu helaas.

Die geurzakjes vind ik ook vies, bah :+
Ik heb nog van die gekleurde van de action liggen, blauw en roze, maar als het even lukt probeer ik het drolletje gewoon wat verder het bos in te schoppen waar niemand er last van heeft.

Selka

Re: Welke poepzakjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 08:09

Noukie, zou je willen afraden om het in de bosjes te gooien. De meeste biologisch afbreekbare zakjes mogen namelijk niet eens in de gft bak en dus ook niet in de natuur..

https://www.milieucentraal.nl/minder-af ... ioplastic/

Ik heb ook biologisch afbreekbare zakken en gooi dit bij het restafval. Hondenpoep is geen gft namelijk :)

Ik heb Beco Bags. Die verzamel ik in een aparte container en breng ik om de week naar de milieustraat. Maar die zijn wel duurder dan €0,99 voor 30. Dat is trouwens imo al heel goedkoop.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:18

Ik heb ze van de welkoop. Zitten geloof ik 8 rollen in een pakje.
Niet zo goedkoop als de action.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:32

Bij ons kan je ze gratis halen bij de gemeente. Misschien is dat bij jullie ook?

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:33

Wij hebben ook de biozakjes, maar inderdaad mogen zowel de zakjes, als de hondenpoep niet in de gft bak dus daar hoef je het niet voor te doen. Wel fijn is natuurlijk dat de biozakjes wel afbreekbaar zijn (alleen niet zo snel, daarom mogen ze niet in de gft bak)

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:36

Bijons staat op iedere straathoek een hondenpoep container met daarbij een dispenser met zakjes

pipsqueak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:43

Biologisch afbreekbaar is een heel vaag begrip. Het zakje heeft een bepaalde tijd en bepaalde omstandigheden nodig om af te kunnen breken. Bij drogere periodes blijft de plastic rotzooi dus gewoon liggen.
Wij gebruiken voor 2 grote honden de zakjes van de Big Bazar en gooien ze altijd in de afvalbak. Ik koop eens in de zoveel tijd een flinke voorraad die in een grote pot gaan waar je gemakkelijk een rolletje uit kunt pakken.
Per 3 verpakkingen krijg je ook nog korting geloof ik.

Wanneer er een goed (beter voor het milieu) en vooral ook betaalbaar alternatief is dan zou ik wel over gaan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:55

De echte hondenpoepzakjes vind ik veel te groot, gebruik gewone boterhamzakjes als ze poepen tijdens de wandeling.
Biologisch afbreekbaar zou ik wel willen maar dan ook echt zonder microplastic en die heb ik nog niet gevonden. Gelukkig poepen ze meestal in de tuin en dan ruim ik het met de mestboy op.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:59

Ik gebruik ook de zakjes van de big bazaar. Vind ze juist zo fijn omdat ze groter zijn, twee drollen erin en dan kan er alsnog een knoop in. Verder goed betaalbaar en makkelijk af te scheuren. Heb er ook wel eens gehad waarvan de zakjes inscheurde als je ze van het rolletje lostrekt en dan heb je er natuurlijk niks aan...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:17

Even praktisch gezien, hoe krijg je twee drollen in zo'n zakje?
Als mijn hond een bolus gedraaid heeft krijg ik het vaak niet eens opgepakt met het zakje om mijn hand :')

Overigens staan hier erg veel prullenbakken met zakjes eraan dus die gebruik ik altijd.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:18

Ligt aan de hond natuurlijk :P Bij mijn JR kan ik gerust 3 dollen kwijt in 1 zakje terwijl voor de Duitse Dog ik 2 zakjes per hoop nodig heb :+

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:20

Ik heb ook die geur zakjes van de action. Luchtje is vreselijk maar ze voldoen wel goed. Ik heb 4 honden en ruim het altijd op, de 'action zakjes' zijn wel lekker groot.. :).
Met de 2 kleine honden red ik ook 2 hoopjes in 1 zakje.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:29

Aranel schreef:
Als mijn hond een bolus gedraaid heeft krijg ik het vaak niet eens opgepakt met het zakje om mijn hand :')

Overigens staan hier erg veel prullenbakken met zakjes eraan dus die gebruik ik altijd.

Ik heb twee aussies en een jack russel. Die van de aussies passen toch echt samen in een zakje en soms kan die van de jack er nog bij zelfs.. maar doe ik alleen als ze tegelijk gaan zitten want daarna gaat er direct een knoop in. Die van mij draaien echt niet van die grote drollen.

Hier overigens wel af en toe van de prullenbakken maar geen zakjes erbij

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:34

Afgelopen zomer had de action 8 rollen regenboog zakjes voor €1,30. Eerst 1 verpakking geprobeerd en toen gelijk iets van 10x 8 rollen gekocht. Heb dus op dit moment nog voorraad.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:36

noukie12 schreef:
Biologisch afbreekbaar

Mooi makkelijk

Wel makkelijk voor jou, maar een beetje goor, toch?
Dan veel liever drolletje laten liggen, dan eerst in plastic verpakken en toch nog in de natuur gooien.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:43

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:44

Aranel schreef:

Ook belangrijk wat je voert denk ik, mijn koningspoedels op diepvriesvlees kan ik van beide honden de poep in zon klein boterhamzakje steken en er dan nog een knoop in leggen. Is ook geen plakpoep dus durf dat best :+

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:08

De luierzakjes van de Action zijn inderdaad goed te gebruiken. Dat zijn er inderdaad 100 voor 1 euro nogwat!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:29

Gelukkig poept mijn hond gewoon maar 1x per dag..

Ik heb zakjes van de gemeente, ik betaal al hondenbelasting, ruim alles op, dus die mogen zij mij aanleveren :+

Je zakjes in de bosjes gooien of in de put? niks is zo makkelijk afbreekbaar dat dat in een dag weg is, vind dat echt niet netjes. Als ik geen prullenbak op de route heb, wat onze gemeente overigens echt goed geregeld heeft, dan gooi in het thuis even in de prullenbak.