Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Annet_Dottie schreef:Vjestagirl ; jeetje zeg.. Ik snap niet waarom mensen dan een hond nemen.. Ja ik vind het lastig omdat het wel lieve mensen zijn, althans de bewoonster is eigenlijk een oudere vrouw maar haar dochter woont nu weer bij haar in, en die oudere vrouw is echt lief heeft geen kwaad in de zin, haar dochter ken ik niet zo goed heb ik 2 keer gesproken in de 3 jaar dat ik hier woon.. Denk niet dat ze kwaad in de zin hebben maar dat het gewoon onwetendheid is, maar daar hoeft die hond niet onder te lijden..
Netjuh6 ; Oh wat een goed idee! Fijn dat het zo opgelost is ook!
Een goede vriendin van mij woont recht achter mij maar dan bovenin (3 hoog) en ik woon beneden, zij heeft een kruising dwerpincher/chihuahua dus je zal zelf ook snappen dat daar ook aardig wat geluid uit komt. Die hoor ik ook luid en duidelijk hier als haar vriend thuis komt, als er aangebeld word of whatever, maar die is te corrigeren en dat scheelt al een hele hoop, zal ook nooit 5 minuten of langer blaffen.
Ik vind het inderdaad ook niet meer dan normaal, ik hoor hiernaast de hond soms ook gewoon als er volgens mij iemand binnen komt of de bel gaat, maar dat is ook vaak kort. Alleen als het 10 keer op een avond "kort" is, word je op een gegeven moment ook wel kierewiet
Ik moet wel zeggen dat ik verder geen contact heb met hun, meer omdat zij in de portiek hier naast zitten waardoor het niet voordeur open, aanbellen, gesprek aangaan is.
Toevallig liep het van de week zo dat ik haar trof. Ik ben niet iemand die heel erg commentaar gaat geven dus heb het inderdaad ook gewoon normaal gebracht en meer op vragende toon allemaal een beetje gedaan, in de zin van ik probeer het te begrijpen.
Ja lastig..
mvdende schreef:Hier ook de andere kant.
Werk niet veel. Als ik werk is het max 4 tot 6 uur inclusief reistijd. Probeer mijn hond niet langer dan 4 a 4 1/2 uur alleen te laten. Hier heeft hij een verschrikkelijke hekel aan en gaat dan huilen, maar soms kan het gewoon niet anders. Hij is zn 3 tot 4 x per week een aantal uurtjes alleen thuis. De rest van de dag is hij bij mij. Slaapt op de slaapkamer en ligt graag bij mij op de bank. Valt niets te klagen.
Al doen de buren dat dus wel.
Sassy schreef:mvdende schreef:Hier ook de andere kant.
Werk niet veel. Als ik werk is het max 4 tot 6 uur inclusief reistijd. Probeer mijn hond niet langer dan 4 a 4 1/2 uur alleen te laten. Hier heeft hij een verschrikkelijke hekel aan en gaat dan huilen, maar soms kan het gewoon niet anders. Hij is zn 3 tot 4 x per week een aantal uurtjes alleen thuis. De rest van de dag is hij bij mij. Slaapt op de slaapkamer en ligt graag bij mij op de bank. Valt niets te klagen.
Al doen de buren dat dus wel.
Sorry hoor, maar als ik buren had waar een hond 3 a 4 keer per week 4 tot 4,5 uur zat te huilen dan werd ik daar ook niet blij van. Zo graag ik honden ook zie.
Als ik jou was zou ik daar een oplossing voor zoeken, voordat je buren dat gaan doen.
mvdende schreef:Sassy schreef:Sorry hoor, maar als ik buren had waar een hond 3 a 4 keer per week 4 tot 4,5 uur zat te huilen dan werd ik daar ook niet blij van. Zo graag ik honden ook zie.
Als ik jou was zou ik daar een oplossing voor zoeken, voordat je buren dat gaan doen.
Hij maakt niet de hele tijd herrie hoor. Ik heb geen babyfoon oid en Skype is wat omslachtig. Als ik thuis kom, ligt hij eigenlijk altijd te slapen.
Sassy schreef:Ja dat zeggen mijn buren ook... Als we thuiskomen dan slaapt hij. Nou trust me, dat beest stopt 10 minuten voor ze thuiskomen met janken, en tot die tijd kan hij uren aan een stuk door janken en blaffen.
Aan mij zou je als buurvrouw echt n hele slechte hebben, zelfs al blaft hij maar 2x in de week 3 uurtjes... Daar word je als buur toch helemaal gestoord van?!
mvdende schreef:Sassy schreef:Ja dat zeggen mijn buren ook... Als we thuiskomen dan slaapt hij. Nou trust me, dat beest stopt 10 minuten voor ze thuiskomen met janken, en tot die tijd kan hij uren aan een stuk door janken en blaffen.
Aan mij zou je als buurvrouw echt n hele slechte hebben, zelfs al blaft hij maar 2x in de week 3 uurtjes... Daar word je als buur toch helemaal gestoord van?!
Jep, snap ik. Maar kinderen hebben nou eenmaal ook geen uit knop. En waarempel: de klagers over de hond hebben zelf ook overlast veroorzakende koters.
Vjestagirl schreef:mvdende schreef:
Ja dat zeggen mijn buren ook... Als we thuiskomen dan slaapt hij. Nou trust me, dat beest stopt 10 minuten voor ze thuiskomen met janken, en tot die tijd kan hij uren aan een stuk door janken en blaffen.
Jep, snap ik. Maar kinderen hebben nou eenmaal ook geen uit knop. En waarempel: de klagers over de hond hebben zelf ook overlast veroorzakende koters.
bigone schreef:Algemene politienummer bellen en melding maken van geluidsoverlast . Niet van die hele verhalen gaan vertellen masr gewoon vertellen dat het dier al even zit te blaffen. 09008844
mvdende schreef:Sassy schreef:Ja dat zeggen mijn buren ook... Als we thuiskomen dan slaapt hij. Nou trust me, dat beest stopt 10 minuten voor ze thuiskomen met janken, en tot die tijd kan hij uren aan een stuk door janken en blaffen.
Kwestie hond maakt baby wakker/ baby maakt hond wakker waardoor hij gaat waken. Als ik thuis ben kan ik hem corrigeren als hij wil gaan blaffen, maar als ik weg ben, bewaakt hij mijn huis.