.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:17

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Re: Hond van de buren blijft maar blaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:19

Het klinkt een beetje alsof je naast mijn buren woont, alleen die laten (lieten) hem ook 's avonds en 's nachts alleen. Uren aan een stuk...

Je zou buurtbemiddeling in kunnen schakelen?

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:26

Ik heb t een tijdje van de andere kant gehad. Onze jongste had na onze vakantie erg veel moeite met alleen blijven. Had ons schijnbaar erg gemist.

Wij hebben van de buren gehoord dat ze erg blafte als we weg gingen. Wij hebben dat opgelost met een camera waardoor we konden praten.

Nu is ze altijd stil.

Ik vind alleen wel wat lastig. Bij ons blaft de oudste altijd als de bel gaat. Hier hebben we echt van alles aan geprobeerd te doen we krijgen dat er niet uit. Mijn buurvrouw heeft er wel eens over geappt. Ik heb toen later wel aangegeven dat ik langer dan een kwartier ook niet vind kunnen maar dat ze nu eenmaal in een woonwijk woont waar je elkaar hoort dus ook soms mijn blaffende hond.

Ik vond vooral de manier waarop vervelend. Dus als je het gesprek aan gaat raad ik je echt aan om dat “tof” te brengen. In hoeverre je het tof kunt brengen. Praat vanuit je gevoel. Biedt aan te helpen. En laat t ook weten als het goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:33

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:39

Annet_Dottie schreef:
Vjestagirl ; jeetje zeg.. Ik snap niet waarom mensen dan een hond nemen.. Ja ik vind het lastig omdat het wel lieve mensen zijn, althans de bewoonster is eigenlijk een oudere vrouw maar haar dochter woont nu weer bij haar in, en die oudere vrouw is echt lief heeft geen kwaad in de zin, haar dochter ken ik niet zo goed heb ik 2 keer gesproken in de 3 jaar dat ik hier woon.. Denk niet dat ze kwaad in de zin hebben maar dat het gewoon onwetendheid is, maar daar hoeft die hond niet onder te lijden..

Netjuh6 ; Oh wat een goed idee! Fijn dat het zo opgelost is ook!
Een goede vriendin van mij woont recht achter mij maar dan bovenin (3 hoog) en ik woon beneden, zij heeft een kruising dwerpincher/chihuahua dus je zal zelf ook snappen dat daar ook aardig wat geluid uit komt. Die hoor ik ook luid en duidelijk hier als haar vriend thuis komt, als er aangebeld word of whatever, maar die is te corrigeren en dat scheelt al een hele hoop, zal ook nooit 5 minuten of langer blaffen.
Ik vind het inderdaad ook niet meer dan normaal, ik hoor hiernaast de hond soms ook gewoon als er volgens mij iemand binnen komt of de bel gaat, maar dat is ook vaak kort. Alleen als het 10 keer op een avond "kort" is, word je op een gegeven moment ook wel kierewiet :P
Ik moet wel zeggen dat ik verder geen contact heb met hun, meer omdat zij in de portiek hier naast zitten waardoor het niet voordeur open, aanbellen, gesprek aangaan is.
Toevallig liep het van de week zo dat ik haar trof. Ik ben niet iemand die heel erg commentaar gaat geven dus heb het inderdaad ook gewoon normaal gebracht en meer op vragende toon allemaal een beetje gedaan, in de zin van ik probeer het te begrijpen.
Ja lastig..

Goed van je om idd niet als de zeikerd over te komen. Wellicht kan je ze helpen. Misschien weten ze er weinig van.

Ik weet dat bij mij t besef kwam van dit kan echt vervelend zijn toen ik het hoorde. Nodig ze anders eens uit voor een bakkie horen ze het zelf.

Bij ons is t het zelfde als bij jou vriendin. Blaft ook niet lang. Helaas wel hard en schel hahah.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:57

Hier ook de andere kant.

Werk niet veel. Als ik werk is het max 4 tot 6 uur inclusief reistijd. Probeer mijn hond niet langer dan 4 a 4 1/2 uur alleen te laten. Hier heeft hij een verschrikkelijke hekel aan en gaat dan huilen, maar soms kan het gewoon niet anders. Hij is zn 3 tot 4 x per week een aantal uurtjes alleen thuis. De rest van de dag is hij bij mij. Slaapt op de slaapkamer en ligt graag bij mij op de bank. Valt niets te klagen.

Al doen de buren dat dus wel. Snap dat het vervelend is, maar soms is er gewoon weinig aan te doen.

Let wel, ik heb het niet over dat een hond hele dagen en nachten alleen zit, maar af en toe een paar uur moet kunnen.

Buren om mij heen hebben kleine kinderen die midden in de nacht als wekker functioneren, ben ik ook niet blij mee, maar leven en laten leven.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:00

mvdende schreef:
Hier ook de andere kant.

Werk niet veel. Als ik werk is het max 4 tot 6 uur inclusief reistijd. Probeer mijn hond niet langer dan 4 a 4 1/2 uur alleen te laten. Hier heeft hij een verschrikkelijke hekel aan en gaat dan huilen, maar soms kan het gewoon niet anders. Hij is zn 3 tot 4 x per week een aantal uurtjes alleen thuis. De rest van de dag is hij bij mij. Slaapt op de slaapkamer en ligt graag bij mij op de bank. Valt niets te klagen.

Al doen de buren dat dus wel.

Sorry hoor, maar als ik buren had waar een hond 3 a 4 keer per week 4 tot 4,5 uur zat te huilen dan werd ik daar ook niet blij van. Zo graag ik honden ook zie.
Als ik jou was zou ik daar een oplossing voor zoeken, voordat je buren dat gaan doen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:04

Politie bellen voor geluidsoverlast

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:05

Sassy schreef:
mvdende schreef:
Hier ook de andere kant.

Al doen de buren dat dus wel.

Sorry hoor, maar als ik buren had waar een hond 3 a 4 keer per week 4 tot 4,5 uur zat te huilen dan werd ik daar ook niet blij van. Zo graag ik honden ook zie.
Als ik jou was zou ik daar een oplossing voor zoeken, voordat je buren dat gaan doen.

Hij maakt niet de hele tijd herrie hoor. Ik heb geen babyfoon oid en Skype is wat omslachtig. Toen ik wel een keer Skype aan had, huilde hij even een paar minuten om vervolgens een half uurtje te slapen, dan huilde hij weer even om vervolgens maar weer te gaan slapen. Als ik tegenwoordig thuis kom, ligt hij eigenlijk altijd te slapen, Maakt niet uit of ik 30 minuten, 1 uur of 3 uur weg ben geweest. Het zou wel puur toeval zijn dat hij altijd precies stil is als ik de lift open doe. ( maakt hij herrie, hoor je het duidelijk als je de liftdeur open doet. Hond kan mij dan onmogelijk al gehoord hebben)
Laatst bijgewerkt door mvdende op 27-01-19 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:09

mvdende schreef:
Sassy schreef:

Hij maakt niet de hele tijd herrie hoor. Ik heb geen babyfoon oid en Skype is wat omslachtig. Als ik thuis kom, ligt hij eigenlijk altijd te slapen.

Ja dat zeggen mijn buren ook... Als we thuiskomen dan slaapt hij. Nou trust me, dat beest stopt 10 minuten voor ze thuiskomen met janken, en tot die tijd kan hij uren aan een stuk door janken en blaffen.

Aan mij zou je als buurvrouw echt n hele slechte hebben, zelfs al blaft hij maar 2x in de week 3 uurtjes... Daar word je als buur toch helemaal gestoord van?!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:14

Sassy schreef:
Ja dat zeggen mijn buren ook... Als we thuiskomen dan slaapt hij. Nou trust me, dat beest stopt 10 minuten voor ze thuiskomen met janken, en tot die tijd kan hij uren aan een stuk door janken en blaffen.

Aan mij zou je als buurvrouw echt n hele slechte hebben, zelfs al blaft hij maar 2x in de week 3 uurtjes... Daar word je als buur toch helemaal gestoord van?!

Jep, snap ik. Maar kinderen hebben nou eenmaal ook geen uit knop. En waarempel: de klagers over de hond hebben zelf ook overlast veroorzakende koters.

Kwestie hond maakt baby wakker/ baby maakt hond wakker waardoor hij gaat waken. Als ik thuis ben kan ik hem corrigeren als hij wil gaan blaffen, maar als ik weg ben, bewaakt hij mijn huis.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 27-01-19 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:16

mvdende schreef:
Sassy schreef:

Jep, snap ik. Maar kinderen hebben nou eenmaal ook geen uit knop. En waarempel: de klagers over de hond hebben zelf ook overlast veroorzakende koters.

En ook daar kun je het over hebben. Aangeven waar je last van hebt en wanneer. Maar "zij maken herrie dus mag ik het ook" vind ik echt zo'n kul argument...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:19

Vjestagirl schreef:
mvdende schreef:

En ook daar kun je het over hebben. Aangeven waar je last van hebt en wanneer. Maar "zij maken herrie dus mag ik het ook" vind ik echt zo'n kul argument...[/quote]

Trust me, als je aangeeft dat je last hebt van huilende baby's om 03:00 is er weinig onderhandelingsruimte. Er is nl niet heel veel aan te doen. Vrat me altijd enorm op, maar nu ik ervaar dat je aan sommige dingen weinig kan veranderen..... Is het leven en laten leven. Ik erger me wat minder aan hun huilende baby's maar wil daar tegenover ook begrip voor mijn hond.

charysaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:27

TS ik geef je groot gelijk. Ik zou ook gek worden! Ik had misschien ook een melding gemaakt bij de politie of dierenbescherming. Zolang ze niks met jou gesprekken doen dan maar op die manier. De politie en of dierenbescherming zullen ze waarschijnlijk wel advies van aannemen. ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:31

Algemene politienummer bellen en melding maken van geluidsoverlast . Niet van die hele verhalen gaan vertellen masr gewoon vertellen dat het dier al even zit te blaffen. 09008844

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:32

bigone schreef:
Algemene politienummer bellen en melding maken van geluidsoverlast . Niet van die hele verhalen gaan vertellen masr gewoon vertellen dat het dier al even zit te blaffen. 09008844

Been there, done that. Daar doen ze niets aan als de buren niet thuis zijn. En gewoon meldingen maken kan niet meer voor dit soort 'kleine dingen'

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:44

Wij hebben met een groep melding gedaan bij de woningbouw. Mijn achterburen hebben een grote hond en die blaft verschrikkelijk hard. Ze gooien hem om 05:00 al de tuin in en dan kon hij rustig een uur aan een stuk blaffen. Woningbouw heeft toen actie ondernomen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 01:12

mvdende schreef:
Sassy schreef:

Kwestie hond maakt baby wakker/ baby maakt hond wakker waardoor hij gaat waken. Als ik thuis ben kan ik hem corrigeren als hij wil gaan blaffen, maar als ik weg ben, bewaakt hij mijn huis.

Bovenstaande quote heb ik niet geschreven hé, voor alle duidelijkheid.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 06:46

Ik zou nog eens het gesprak aanknopen. Mss kun je het eens opnemen.

Kijk dat een hond een keer blaft dat hoort erbij. Maar als het aan een stuk doorgaat dan moet er een oplossing komen. Dan moeten ze trainen of als dat niet lukt oppas zoeken oid.

Bij ons doet de politie er wel wat aan. Een kennis heeft de politie op de stoep gehad na meerdere klachten van geluidsoverlast. Dus hij brengt zijn hond naar zijn buurman of kennissen als hij moet werken. Woningbouw kun je ook nog een melding maken als ze niet mee willen werken aan een oplossing

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 07:00

Als het een huurhuis is woningbouw inschakelen.
Niemand hoeft overlast van andermans dieren te hebben heel simpel en anders een blafband om.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:19

Sorry maar waarom meteen de politie bellen? Kunnen we tegenwoordig niet meer gewoon praten. Dat heeft hier goed geholpen.

Als je direct de politie gaat bellen kun je er donder op zeggen dat je buren relatie kapot is en dat de volgende keer als jij geluid maakt de politie ook op de stoep staat.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:21

Heb je de op wel gelezen? Ts HEEFT meerdere keren het gesprek aan geknoopt en er wordt dus blijkbaar weinig tot niks mee gedaan.

Dan zou ik ook gewoon de politie bellen. Het is geen schande hoor, om de politie te vragen even te gaan kijken. Ik snap niet dat als je dat doet er heel veel mensen op bokt zijn die meteen vinden dat je iets gruwelijks doet...

Ik zou dus ook de politie inschakelen :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:35

Met een huurwoning zou ik de woningbouw inschakelen als zelf praten duidelijk geen zin heeft. De reden maakt hierbij niet uit.
Als het een koopwoning is de VVE.

Daarna als het zo niet lukt de wijkagent en in de tussentijd een dagboekje bijhouden en liefst het geluid meerdere keren opnemen met tijd en datum erbij.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:35

Hier ook de andere kant.

We hebben van pup af aan het alleen zijn rustig opgebouwd en dat ging prima. 5 uurtjes alleen ging goed met hem.
Maar toen kwam er voor mij een baanverandering waardoor mijn vriend en ik 3 dagen in de week allebei 8 uur weg zijn. We dachten, we proberen het.

Nou, die eerste dag heeft hij dus de hele middag zitten blaffen (vanaf het moment dat ik normaal gesproken weer thuis was, slimme hond). Diezelfde avond kwamen de buren naar ons, en ze vonden het erg om te zeggen, maar dat ze dus de hele middag last van hem hadden. We hebben ons verontschuldigd en hen bedankt voor het aangeven, dan kunnen we er iets aan doen. En gezegd dat als er geen verbetering in zit, het ook weer aan te kaarten.

Op de laptop in de woonkamer hebben we een opnameprogramma geinstalleerd en aangezet op moment dat we weggingen. Zo konden we precies zijn wanneer hij blafte (zo zagen we de volgende dag dat hij sochtends braaf stil is en in de middag begint).
En we zijn diezelfde week in contact gegaan met een hondenuitlaatservice en is hij meegegaan voor een proefwandeling.

Sindsdien gaat hij 3x per week in de middag mee met de hondenuitlaat en is hij de hele dag netjes stil :) en dat is voor ons ook bij te houden met dat opnameprogramma (kan ook precies zijn wanneer er post wordt bezorgd, want dan blaft hij wel even 5 minuten ofzo).

Dus als je het hebt aangekaart en ze de tijd hebt gegeven (ik zou zeggen een maandje?) om eraan te werken, dan zou ik het nogmaals aankaarten of wellicht ook de wijkagent oid inschakelen. Ligt er natuurlijk aan hoe open je buren zijn. Als ze zijn van "ja ja, we weten het" en tonen geen interesse in het oplossen, dan zou ik eerder naar de wijkagent gaan.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:47

Ik maak momenteel beide kanten van het verhaal mee.

Wij hebben waak- en verdedigings honden en wonen in een hoekhuis helemaal aan het einde van de straat. Dit houd in dat wij aan de achterkant, zijkant en voorkant van het huis uitkijken op een groot grasveld en bossage.
Bij "verdacht geluid" slaan mijn honden gelijk aan. Als we niet thuis zijn, maar ook als we wel thuis zijn. Het komt soms voor dat er 2 mensen precies voor ons huis een praatje gaan staan maken, (Het veld naast ons huis wordt namelijk als uitlaat plaats gebruikt door buurtbewoners met honden) de honden slaan dan aan.
Ook als er containers buiten worden gezet lopen mensen langs ons huis. Ook dan slaan de honden aan.
Mijn buurvrouw werkt parttime en mijn buurman vol continu. Ik ben altijd bang geweest dat ze last zouden hebben van het geblaf en vraag het ook regelmatig aan ze. Zeker omdat de buurman ook regelmatig overdag slaapt.
Ze zeggen dat ze honden af en toe horen, maar het helemaal niet erg vinden. Juist omdat we helemaal doodlopend wonen en er makkelijk ongezien inbrekers kunnen komen. Zeker in het achterpad kan niemand ongehoord zijn gang gaan. Ze moeten dan namelijk eerst langs mijn huis en dan slaan de honden aan.
De buurtbewoners zijn wat dat betreft eigenlijk best blij met onze honden.
We hebben al 2 inbraken kunnen voorkomen en een junkie "weg kunnen jagen". Wij nemen onze honden zeer serieus en gaan altijd kijken wat er is als ze aanslaan.

Nou zijn er 2 deuren verder nieuwe mensen komen wonen die een kleine hond hebben. Die blaft altijd als er niemand thuis is. Soms uren achter elkaar.
Tussen hun en ons huis zit nog een huis, maar ook ik hoor die hond. Voor mij niet zozeer storend, maar ik hoor de hond wel.
Voor zover ik weet, heeft niemand er zich echt aan gestoord, maar hebben we dit wel aan ze doorgegeven. Want voor die hond is dit natuurlijk ook niet leuk.
Sommige hebben haar wat tips gegeven en ik moet zeggen dat ik de hond al een tijdje niet heb horen blaffen.

Kan je het niet nog eens goed met ze erover hebben? Niet aanvallend, maar zoals het hier ook gegaan is. Tips geven, etc.
Zo niet, zou ik de woningbouw inschakelen als je er erg veel last van hebt. Noteer het iedere keer als je de hond hoort blaffen en vraag buurtbewoners of ze ook meldingen willen maken bij de woningbouw.