Oor hond hangt af.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sastaic

Oor hond hangt af.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 19:01

Hallo allemaal,
Mijn labrador van bijna 9 maand heeft sinds vandaag een andere oorstand. Haar linkeroor hangt namelijk verder van het hoofd af. Ze heeft geen last van het oor en verder merk ik ook niks aan haar. Afgelopen vrijdag is ze voor het eerst loops geworden, ik weet niet of het daar iets mee te maken kan hebben maar ik vermeld het toch maar even.

Hieronder een foto van gisteren en vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Hhilde

Re: Oor hond hangt af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:03

Hoe weet je dat ze geen last heeft van haar oor?

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:03

Een bloedoor? Is haar oor dikker ergens? Kan ontstaan doordat ze ergens tegenaan gelopen is of hard geflapperd heeft

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 19:04

Hhilde schreef:
Hoe weet je dat ze geen last heeft van haar oor?

Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik mag er gewoon aan komen en ze gedraagt zich ook niet anders.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 19:04

Jette schreef:
Een bloedoor? Is haar oor dikker ergens? Kan ontstaan doordat ze ergens tegenaan gelopen is of hard geflapperd heeft

Haar oor is niet verdikt.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:04

bij mijn vriendin haar hond der oor was het een bloedoor. Is het wat verdikt? en voelt het hard aan?

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 19:05

KarmaChansy schreef:
bij mijn vriendin haar hond der oor was het een bloedoor. Is het wat verdikt? en voelt het hard aan?

Nee ik voel niks geks.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:06

Is ze aan het wisselen? Bij boxers gebeurd dit vaak als ze wisselen maar dat is vaak veel jonger dacht ik.
Een bloedoor ontstaat door veel flapperen. Dat zou je gemerkt moeten hebben. Is het oor gewoon schoon?

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 19:08

eva1969 schreef:
Is ze aan het wisselen? Bij boxers gebeurd dit vaak als ze wisselen maar dat is vaak veel jonger dacht ik.
Een bloedoor ontstaat door veel flapperen. Dat zou je gemerkt moeten hebben. Is het oor gewoon schoon?

Ze is al een aantal maanden klaar met wisselen. Heb ook niet gemerkt dat ze veel heeft geflapperd. En het lijkt gewoon schoon ja.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:13

Onze kruising golden retriever x canadeze herder kreeg ook deze oren, na ongeveer een jaartje... Nooit meer weggegaan. We noemden het liefkozend varkensoortjes.
Is het echt een papier lab? Want ik vind de neus ook wat spits voor een lab en de hals nogal smal en hoog.

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:13

Mijn hond had dit laatst ook, bleek een (beginnende) oorontsteking te zijn. Hij leek ook nergens last van te hebben, we konden er gewoon aanzitten zonder dat hij reageerde. Er was ook niks aan te zien, niet rood of dik en ook niet veel oorsmeer.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:14

Dan heb ik geen idee sorry, geen ervaring met labradors alleen met boxers. Daar plakken we de oren wel eens op een bepaalde manier zodat ze mooi blijven hangen en daar zijn de meningen erg over verdeeld.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 19:15

Janine1990 schreef:
Onze kruising golden retriever x canadeze herder kreeg ook deze oren, na ongeveer een jaartje... Nooit meer weggegaan. We noemden het liefkozend varkensoortjes.
Is het echt een papier lab? Want ik vind de neus ook wat spits voor een lab en de hals nogal smal en hoog.

Ja wel een papierlab, maar een Field Trail Labrador Retriever. Dat is de werklijn die zijn smaller en spitser. Goed gezien :P

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 19:15

Pindakaa7 schreef:
Mijn hond had dit laatst ook, bleek een (beginnende) oorontsteking te zijn. Hij leek ook nergens last van te hebben, we konden er gewoon aanzitten zonder dat hij reageerde. Er was ook niks aan te zien, niet rood of dik en ook niet veel oorsmeer.

Ik vermoed ook zoiets en als het morgen nog zo is, ga ik even langs de da.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 19:16

eva1969 schreef:
Dan heb ik geen idee sorry, geen ervaring met labradors alleen met boxers. Daar plakken we de oren wel eens op een bepaalde manier zodat ze mooi blijven hangen en daar zijn de meningen erg over verdeeld.

Plakken ken ik maar dat gebeurd zover ik weet op jongere leeftijd. Dat zou nu niet meer uit moeten maken omdat ze al gewisseld heeft.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:18

Als ik mijn geld erop in moest zetten, zou ik ook voor een beginnende ooronsteking gaan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:20

ik zou mijn geld eerder op een beginnende bloedoor zetten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:42

Sastaic schreef:
Janine1990 schreef:

Ja wel een papierlab, maar een Field Trail Labrador Retriever. Dat is de werklijn die zijn smaller en spitser. Goed gezien :P

Aaah vandaar! Dan heb ik niets gezegd...

Ik heb ze even gegoogled, maar wauw! Veel leuker dan de gewone labradors :o

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:44

Zoe_97 schreef:
ik zou mijn geld eerder op een beginnende bloedoor zetten

Ik win nooit iets, dus waarschijnlijk heb jij gelijk. Maar uiteraard hoop ik dat het niks is.

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:07

Wat een leukerd! <3
Ik herken dit wel. Mijn labrador komt ook uit de werklijn en heeft ook geen standaard ‘laboren’.
Ze kunnen wel als normale oren staan door ze te vouwen maar uit zichzelf draagt hij ze zoals op de foto. Wij hebben oren niet geplakt omdat hij daar ook al te oud voor was en vinden het wel grappig zo.
Dierenarts geeft overigens aan dat het geen medische redenen heeft.
Wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij jouw labje ook het geval is maar het hoeft niets geks te zijn.
Hoop voor je dat het niets ernstigs is!

Afbeelding
Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:10

LoeOrange schreef:
Wat een leukerd! <3
Ik herken dit wel. Mijn labrador komt ook uit de werklijn en heeft ook geen standaard ‘laboren’.
Ze kunnen wel als normale oren staan door ze te vouwen maar uit zichzelf draagt hij ze zoals op de foto. Wij hebben oren niet geplakt omdat hij daar ook al te oud voor was en vinden het wel grappig zo.
Wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij jouw labje ook het geval is maar het hoeft niets geks te zijn.

[ [url=m/Yms4o6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/o4TiXH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die van jouw is blauw. Een echte labrador komt niet voor in blauw maar is weimaraner in gekruist. Vandaar die oren ;)

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:18

Zoe_97 schreef:
LoeOrange schreef:
Wat een leukerd! <3

Die van jouw is blauw. Een echte labrador komt niet voor in blauw maar is weimaraner in gekruist. Vandaar die oren ;)

Zou mogelijk kunnen echter komt hij niet uit Nederland en is hij in het buitenland wel geaccepteerd in het stamboek omdat ze daar de kleur wel erkennen.
Overigens zijn zijn ouders en voorouders allemaal labrador en ben ik van mening dat hij weinig weg heeft van een weimaraner maar dat is lastig te beoordelen vanaf een foto ;)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:21

Zoe_97 schreef:
LoeOrange schreef:
Wat een leukerd! <3

Mijn Weimaraner had echt niet zulke oren hoor :') :')

Uit welk land komt die dan?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:22

LoeOrange schreef:
Zoe_97 schreef:
[quote="LoeOrange"
Wat een leukerd! <3

[/quote

Zou mogelijk kunnen echter komt hij niet uit Nederland en is hij in het buitenland wel geaccepteerd in het stamboek omdat ze daar de kleur wel erkennen.
Overigens zijn zijn ouders en voorouders allemaal labrador en ben ik van mening dat hij weinig weg heeft van een weimaraner maar dat is lastig te beoordelen vanaf een foto ;)

Fci is de internationale organisatie die de rasstandaard bepaald. Je kan dus nooit een volle erkende stamboom hebben ;)
Maar goed daar zie je de hond niet minder graag om! Ik zie gewoon teveel fokkers honden met “papieren” (niets betekenende vodjes eigenlijk) verkopen in niet erkende kleuren of compleet bouw naast de rasstandaard. En goedgelovige mensen die oprecht denken goed bezig te zijn die de hoofdprijs voor zo’n beestje betalen.
Maar goed dat is off topic.

Ianthe. Een combinatie van verschillende soorten oren kan wel zoiets geven.

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:26

Ianthe schreef:
Zoe_97 schreef:

Mijn Weimaraner had echt niet zulke oren hoor :') :')

Uit welk land komt die dan?[/quote]

Hij komt uit Duitsland