Loopse teef en 2 reuen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Loopse teef en 2 reuen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 09:56

Oke, ik zit even met mijn handen in het haar, en word ondertussen knettergek.

Ik heb een teef, en ze is nu voor de laatste keer loops want hierna laat ik haar steriliseren, dit wou ik al eerder doen maar door onverwachtse financiële kosten ging dit niet.

Nu is ze dus loops en heb ik een probleem want ik heb nog een reu van 9 maanden die er maar al te graag bovenop kruipt en een reu van 10 die precies hetzelfde wil (wat ik niet gek vind overigens).

Nu heb ik de reu van 10 tijdelijk bij mijn moeder gebracht omdat hij niet meer te handelen was thuis (gaat trouwens om een chihuahua).
En mijn teef gaat vanaf vanavond tot woensdag naar mijn vriend. Dus heb ik tot woensdag alleen de pup thuis zitten, beetje quality time met hem is ook niet zo erg..

Maargoed, de teef is nu een beetje op aan het houden met bloeden, maar dan kan ze er dus nog een dag of 10 last van hebben, dus mijn reuen ook.

Ik wist dat dit zou gaan gebeuren, maar wist niet dat het zo heftig zou zijn, ik word nooit kwaad op mijn honden maar gisteren kon ik ze wel achter het behang plakken!

Heeft er iemand een tip wat ik het beste kan doen als mijn teef woensdag weer terug komt, om het enigzins dragelijk te maken? Ik sta voor heel erg veel dingen open, behalve mijn honden in pension dat is iets wat ik niet wil doen. Ook ben ik in het bezit van een bench en die gebruik ik nu ook. Maar als ik de reu in de bench doe dan is het oorlog en gaat hij blaffen en piepen en alles kapot maken. En als ik de teef in de bench doe in een aparte ruimte gaat hij als een wolf zitten janken.

(de chihuahua blijft trouwens wel bij mijn moeder tot de loopsheid over is)

Is dit iets waar iets aan te doen is of moet ik zelf een kalmeringstabletje nemen en het uitzitten :') ?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:00

Pup van 9 maanden ook wegbrengen en je teef thuis houden. Of je teef nog langer op andere adres houden. Na het bloeden begint juist de meest vruchtbare periode. Je zult anders nog zeker dag of 10 dit houden of erger of in een onbewaakt moment een dekking

Lughnassadh

Re: Loopse teef en 2 reuen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:15

Ik zou ze ook op de een of andere manier apart onderbrengen totdat de loopsheid over is.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:18

Als sterilisatie (eigenlijk castratie) van de teef toch al snel in de planning zit, gewoon laten dekken en de vruchten meteen laten aborteren met de sterilisatie? Dat bleek een optie bij mijn kat. Kost wel meer, dus dat is een afweging die je moet maken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:20

Hier helpt het om de benches af te dekken. Dus die van de reu of die van de teef als de reu losloopt. Er zijn verschillende supplementen die kunnen helpen. Maar ik denk dat je daar nu te laat voor bent. Als de teef terug komt zorgen dat alles schoon is waar zij op geweest is ivm de geur en ik was de teef ook altijd na de loopsheid. Scheelt ook een hoop.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:20

Wauw.. dat vind ik wel heel cru.. als het per ongeluk gebeurt prima. Maar bewust beestjes maken om dan weg te laten halen?

Ik zou ze gewoon inderdaad uit elkaar houden. Kan de teef niet langer weg blijven?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:22

Het meest humane voor de honden en voor jou is ze tijdelijk apart van elkaar onderbrengen.

Rust in een pension is veel aangenamer dan gek worden van frustratie door heftig opspelende hormonen. Dat is pas zielig. En vaak onmogelijk te handelen.

Ik had een mechelaar teef en een border collie reu. Ik zat er bovenop, maar heb een zwangerscap niet weten te voorkomen. 1 seconde omdraaien, een tot het uiterste getergde reu die plots over onvoorstelbare sprongkracht beschikte en een geile teef. Meer is daar niet voor nodig.

De nacten waren zeer onrusrig ook al zaten ze ieder aan de andere kant van het huis opgesloten met 2 afgesloten kamers ertussen. Het gejank naar elkaar bleef maar doorgaan.

De gestresste reu viel zienderogen af.

Hormonen doen rare dingen met een hond. Ik kende ze niet meer terug :D

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:28

Kan je cru vinden, maar iedereen in dat gezin wordt er rustiger van. Ook voor de honden lijkt me dit een fijne oplossing. Geen gesleep met ze en geen gierende hormonen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:31

Jacquel schreef:
Kan je cru vinden, maar iedereen in dat gezin wordt er rustiger van. Ook voor de honden lijkt me dit een fijne oplossing. Geen gesleep met ze en geen gierende hormonen.

Er zijn maar een paar dagen dat een teef dekrijp is. In geval van mijn teef zijn er maar 4/5 dagen dat de reu knettergek is. Maar verwacht vooral niet dat dat over is als er 1x gedekt is. En ze maar heel de dag hun gang laten gaan dagen lang is voor beide honden ook niet perse prettig en nog steeds gierende hormonen..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:32

Jacquel schreef:

Sorry maar dat is echt compleet gestoord en elk normaal denken mens zou zoiets ook nooit doen. Dan heb je echt geen hart.

TS: Ik zou zelf toch tijdelijk een van de dieren naar het pension brengen, puur voor de rust ook voor jezelf en je dieren.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:36

Wegbrengen zal idd de meeste rust geven. Want zelfs als je ze scheidt in huis kunnen ze elkaar nog horen en ruiken.

Je kunt ook kijken of je via petbnb iemand bij je in de buurt kan vinden mocht je een pension te druk vinden. Dan zit ze gewoon bij mensen in een gezin. Of even rond vragen in je kennissenkring als je dat meer vertrouwd

Is het geen optie dat je moeder je teef in huis neemt? Dan hoeft er maar een hond weg

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:43

Heb hier twee reuen waarvan 1 dekreu en meerdere teven. De dekreu is totaal niet moeilijk en onze vorige reu ook niet. De jongste is het Kaliber 5 weken actie dat begint voor de loopsheid en eindigd 2 weken erna. Ik accepteer het niet en corrigeer hem daar ook. Ook overmatig gesnuffel al. Vind het een stukje opvoeding. En tijdens de stadagen apart in benchen en om enom eruit.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 10:47

Jacquel schreef:

Ik ga mijn teef absoluut niet laten dekken, om ze vervolgens te laten aborteren.. Heb ook nog nooit zoiets gehoord. Daarnaast is mijn teef medisch gezien niet in orde om gedekt te worden en kan niet zo lang in de houding blijven staan als ze vast zitten. Ook al was ze dat wel vind ik dat niet zo'n goede oplossing.

Mijn pup gaat sowieso niet naar een pension, die gaat daar geen rust hebben en daarnaast heb ik het geld niet op mijn rug groeien helaas en ben ik blij dat ik de sterilisatie bij elkaar heb gespaard. Ik ben verzekerd met mijn honden, alleen dit word dus helaas niet vergoed.

Ik ga eens aan mijn vriend vragen of ze niet de rest van de week bij hem mag blijven, maar de reden dat ik dat liever niet heb is omdat mijn vriend 3 hoog woont, en hij de hond 4 keer per dag naar beneden en boven moet tillen aangezien er geen lift is, en traplopen verboden is. Ergens anders kan ik haar niet kwijt helaas, op alle andere logeer adressen zitten ook reuen :(

Denk dat medicatie voor de reu om hem rustig te houden ook niet werkt, mijn vriend is paraveterinair en heeft hem zaterdag een half tabletje vetranquil gegeven zodat de hond in ieder geval rustig zou gaan slapen, maar dat deed hem niks. Heb toen de teef maar mee genomen naar de slaapkamer en toen was het na een uur eindelijk rustig.

Bestaat er niet een middel om de geur van de teef te maskeren? Heb wel eens gehoord dat ze motorolie aan de fluit smeerde en dat dat heel goed helpt, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dat bij mijn hond te doen..

Komende dagen gelukkig een beetje rust voor mij en de honden.. Wat een gedoe :(

@Capopjekop: Mijn chihuahua reu zit al bij mijn moeder, zei heeft namelijk zelf ook een reu, dus de teef kan dus ook niet daar heen.
Mijn honden zijn helaas niet het type hond die ik zomaar uit handen durf te geven. Mijn pup zit in de puberfase en kan ontzettend druk en neurotisch zijn, en moet iedere dag aan het werk gezet worden, vooral nu rond deze tijd.
Mijn teef is erg lief binnen het gezin maar naar vreemde niet 100% te vertrouwen, is opgeleid tot politie hond voor ze haar ongeluk kreeg en neemt haar werk soms iets te serieus..

Vandaar dat ik ook in mijn OP zeg dat pension of ergens anders onder brengen nogal lastig is.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:48

Opvoeding of een reu met minder sexdrive.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 10:49

Wilawander schreef:
Heb hier twee reuen waarvan 1 dekreu en meerdere teven. De dekreu is totaal niet moeilijk en onze vorige reu ook niet. De jongste is het Kaliber 5 weken actie dat begint voor de loopsheid en eindigd 2 weken erna. Ik accepteer het niet en corrigeer hem daar ook. Ook overmatig gesnuffel al. Vind het een stukje opvoeding. En tijdens de stadagen apart in benchen en om enom eruit.

Ik accepteer het ook niet, maar de chihuahua is op het moment niet vatbaar voor correcties, hij geeft er niks om wat je ook doet. De pup wil nog wel een beetje luisteren en gaat met tegenzin afliggen, maar staat stijf ( :') ) van de spanning..

Reu (pup) is voor de helft gecastreerd, andere bal zit nog in de lies en zolang dat geen problemen geeft blijft die zitten.. Maar dat is weer een ander verhaal.

Voor mij ook geen reuen meer hoor hierna :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:49

Je hebt van beaphar '' no love'' spray. t stinkt gruwelijk, maar kan niet zeggen dat het echt werkt. hier dan.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:51

Je kan het teefje goed wassen en dan de broek insmeren met lavendel olie.
Deze geur schijnt soms goed te helpen.
Maar als ze bij elkaar in huis zitten, weet ik niet of het voldoende zou helpen.
Zulke middeltjes zijn meer als je met je teefje buiten zou lopen en niet aldoor hitsige reuen achter je aan wil hebben.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 21-01-19 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 11:00

kiwiwitje schreef:
Je hebt van beaphar '' no love'' spray. t stinkt gruwelijk, maar kan niet zeggen dat het echt werkt. hier dan.

Ik ga het eens halen, proberen kan altijd.. Ga eerst vragen of mijn vriend wat langer op haar zou willen passen.. Normaal mag hij haar meenemen naar zijn werk, maar denk niet dat hij haar mee mag nemen naar de dierenkliniek als ze loops is, dus weet niet of dat gaat..

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:01

Citaat:
Er zijn maar een paar dagen dat een teef dekrijp is. In geval van mijn teef zijn er maar 4/5 dagen dat de reu knettergek is. Maar verwacht vooral niet dat dat over is als er 1x gedekt is. En ze maar heel de dag hun gang laten gaan dagen lang is voor beide honden ook niet perse prettig en nog steeds gierende hormonen..

OK, ik heb alleen ervaring met mijn kat. En dat was een ongelukje, ze was gedekt voordat ik er erg in had dat ze (voor het eerst) krols was. Dus ze was sowieso te jong om al een nestje te hebben.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:06

Oke dan wordt wegbrengen erg lastig idd. Zit je toevallig niet bij een club aangezien je met je honden sport? Wellicht hebben ze daar tips of is er iemand die haar even in huis wil nemen? Dan heb je iig iemand met kennis.

Anders zou ik er idd toch eentje in de slaapkamer doen en zorgen voor zoveel mogelijk afleiding. En even langs je buren om te vertellen wat er aan de hand is. Dan kweek je hopelijk wat begrip dat je honden nu meer herrie maken dan normaal. Hopelijk keert de rust dan toch snel terug

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 11:09

capopjekop schreef:
Oke dan wordt wegbrengen erg lastig idd. Zit je toevallig niet bij een club aangezien je met je honden sport? Wellicht hebben ze daar tips of is er iemand die haar even in huis wil nemen? Dan heb je iig iemand met kennis.

Anders zou ik er idd toch eentje in de slaapkamer doen en zorgen voor zoveel mogelijk afleiding. En even langs je buren om te vertellen wat er aan de hand is. Dan kweek je hopelijk wat begrip dat je honden nu meer herrie maken dan normaal. Hopelijk keert de rust dan toch snel terug

Dat is een goede, ik ga sowieso straks even langs de buren.. Die zullen er ook wel gek van worden.
Heb nu de chihuahua bij mijn moeder waar ik ook werk, en heb de pup ook meegenomen dus mijn teef heeft nu even rust. Ga haar vanavond naar mijn vriend brengen dus dan heeft de pup ook rust en even goed dweilen met detol.

Ik ga woensdag weer trainen dus dan zal ik eens vragen of ze daar iets voor me kunnen doen!

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:11

Kan de reu niet bij je vriend? Dan hoeft je teef niet bij de trappen op en neer. Je reu is wel gezond verder?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 12:18

Paardenfann4 schreef:
Kan de reu niet bij je vriend? Dan hoeft je teef niet bij de trappen op en neer. Je reu is wel gezond verder?

Nee mijn reu kan niet bij mijn vriend. Teef gaat ook geen trap lopen, de prinses word gedragen :') .
Mijn reu mag ook geen traplopen, die draag ik ook altijd naar boven. Ben daar meestal alleen op vrijdag en zaterdag dus voor een of twee dagen is dat niet zo'n ramp, al moet ik zeggen dat ik nu toch wel flink spierpijn heb :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:26

Zijn het niet alle 3 chihuahua's??

Toen ons reutje bij ons kwam, was het teefje na 2 weken voor het eerst loops. ( 6 maanden oud ) Heb hem toen direct laten castreren en hij heeft er ook niet op gereageerd.

Omdat zij last bleef houden, is zij later ook gesteriliseerd, maar goed.

Is het geen optie om de reuen evt chemisch te laten helpen voor nu als je ze niet wil laten castreren??

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 12:37

superpony schreef:
Zijn het niet alle 3 chihuahua's??

Toen ons reutje bij ons kwam, was het teefje na 2 weken voor het eerst loops. ( 6 maanden oud ) Heb hem toen direct laten castreren en hij heeft er ook niet op gereageerd.

Omdat zij last bleef houden, is zij later ook gesteriliseerd, maar goed.

Is het geen optie om de reuen evt chemisch te laten helpen voor nu als je ze niet wil laten castreren??

Nee de oudste 11 is een chihuahua, en die ga ik op deze leeftijd niet meer laten castreren ook niet chemisch. De andere 2 zijn Mechelse herders, teef is 2 jaar en de reu is 9 maanden. Reu heeft een maand geleden een ongelukje gehad waardoor hij voor de helft is gecastreerd. Zijn ene bal is nooit ingedaald, maar hij had zijn balzak opengescheurd waardoor die er uit is gehaald. Maar helaas is hij nog steeds vruchtbaar en maakt duidelijk nog veel testosteron aan. En die bal er uit halen ga ik niet doen zolang dit niet nodig is.
Sterilisatie van de teef zat dus eigenlijk al in de planning, maar toen mijn reu dat ongelukje kreeg moest het gespaarde geld daar die operatie. Maar zodra ze klaar is met loops zijn gaat alles er uit.