Ik heb een teef, en ze is nu voor de laatste keer loops want hierna laat ik haar steriliseren, dit wou ik al eerder doen maar door onverwachtse financiële kosten ging dit niet.
Nu is ze dus loops en heb ik een probleem want ik heb nog een reu van 9 maanden die er maar al te graag bovenop kruipt en een reu van 10 die precies hetzelfde wil (wat ik niet gek vind overigens).
Nu heb ik de reu van 10 tijdelijk bij mijn moeder gebracht omdat hij niet meer te handelen was thuis (gaat trouwens om een chihuahua).
En mijn teef gaat vanaf vanavond tot woensdag naar mijn vriend. Dus heb ik tot woensdag alleen de pup thuis zitten, beetje quality time met hem is ook niet zo erg..
Maargoed, de teef is nu een beetje op aan het houden met bloeden, maar dan kan ze er dus nog een dag of 10 last van hebben, dus mijn reuen ook.
Ik wist dat dit zou gaan gebeuren, maar wist niet dat het zo heftig zou zijn, ik word nooit kwaad op mijn honden maar gisteren kon ik ze wel achter het behang plakken!
Heeft er iemand een tip wat ik het beste kan doen als mijn teef woensdag weer terug komt, om het enigzins dragelijk te maken? Ik sta voor heel erg veel dingen open, behalve mijn honden in pension dat is iets wat ik niet wil doen. Ook ben ik in het bezit van een bench en die gebruik ik nu ook. Maar als ik de reu in de bench doe dan is het oorlog en gaat hij blaffen en piepen en alles kapot maken. En als ik de teef in de bench doe in een aparte ruimte gaat hij als een wolf zitten janken.
(de chihuahua blijft trouwens wel bij mijn moeder tot de loopsheid over is)
Is dit iets waar iets aan te doen is of moet ik zelf een kalmeringstabletje nemen en het uitzitten