Wat te doen met kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MerelV

Wat te doen met kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 20:51

Tja, het zoveelste topic over het ouder wordende dier... ik moet het van me af schrijven en misschien hebben jullie nog goed advies.

Ik heb een kat van 14 jaar oud. Sinds een half jaar is ze enorm afgevallen. Ze was veel te dik, omdat ze van jongs af aan al alles opeet wat je geeft. Nu is ze goed op gewicht, maar dat gewichtsverlies is natuurlijk niet goed.

Ze heeft altijd een beetje bloed bij de urine (Sinds een half jaar). Ze vraagt mij de hele dag om eten.

Ik ben naar de dierenarts geweest. Deze heeft geconstateerd dat haar hart niet goed werkt. Haar hartslag is 180 (80 is normaal). Ook de nieren werken waarschijnlijk niet meer goed (geen onderzoek, maar aanname aan de hand van bloed bij urine en veel drinken.) Volgens de dierenarts pompt het hart het bloed niet goed rond (omdat het zo snel gaat), waardoor de organen gaan falen.

Dus, nu heeft ze speciaal voer en hartmedicatie. Klinisch is er geen verbetering met gebruik van dit voer en medicatie.

Ze heeft ook wat coördinatie verlies. Zakt soms door de achterpoten. Lijkt ook sprake van spierverlies.

Sinds 2 weken is ze begonnen met plassen in huis (dus niet op de bak). Niet altijd, maar gemiddeld 3 a 4x per week. Ook geeft ze af en toe over, wat volgens mij komt doordat ze haar brokken weg schrokt.

Nu weet ik niet zo goed wat ik moet. 'S nachts schreeuwt ze regelmatig om eten, overdag ook maar wat minder. Verder lijkt ze geen pijn te hebben, maar kan dat wel bij een kat met deze problemen? Soms vraag ik me af oud ze al aan inslapen toe is, maar dan ligt ze weer prins heerlijk naast me op de bank.

Wat zouden jullie doen? Nog tips voor onderzoek of behandeling? Bedankt als je het hele verhaal gelezen hebt.

cathyenbeau

Re: Wat te doen met kat?