Helaas hebben we dit jaar afscheid moeten nemen van twee van de vijf Effie-baby's. Dit zette ons aan het denken, waardoor we ons plan wat aan hebben gepast. Aanvankelijk zouden we na het overlijden van Freddy (Diggy's broer en huisgenoot) een nieuw vriendje voor Diggy kopen, maar we besloten om weer voor een nestje te gaan

Natuurlijk was het even spannend of ze wel allebei vruchtbaar zouden zijn, maar ondertussen is daar geen twijfel meer over mogelijk. Wolleke groeit en groeit, sinds ongeveer een week voel ik baby's zitten en gisteren voelde ik voor het eerst beweging! Toen ze hier kwam woog ze 850 gram, ze zit nu al op 1135 gram. Ze bevalt waarschijnlijk over een week of 2, dus misschien krijgen we dit keer kerstbaby's!

Tijd dus om in het huwelijksbootje te stappen

Natuurlijk moest ik ook een foto hebben met de schoonmoeder erbij

Moeder Wolleke:

Vader Diggy:

Wolleke is nu 8 maanden oud. Dat lijkt natuurlijk erg jong, maar bij cavia's is dit de beste leeftijd voor het eerste nestje. Diggy is afgelopen week 4 jaar geworden.
Dit zijn Diggy en zijn zusjes Marley & Sammy afgelopen week:

En het complete nest op de dag dat ze geboren zijn:

In dit topic neem ik jullie graag weer mee in de laatste weken van de dracht, en de eerste weken van de baby's! We willen wederom alle baby's houden, dus daarna zullen ze vast nog wel eens langskomen