Een kennis was op dat moment met haar twee jonge kinderen in het park en zag het gebeuren. Het zag er totaal niet uit als spelen (zoals andere bezoekers dachten). Ze heeft haar kids opgepakt en is snel weg gelopen.
Nou las ik de verklaring van het dierenpark. Ze willen de beren en wolven gewoon bij elkaar laten zitten zodat ze leuk met elkaar kunnen spelen.
Ik vraag me dus af of dat wel kan? In de natuur kunnen ze elkaar uit de weg gaan, maar twee soorten roofdieren op een klein stuk houden is toch vragen om ellende? En wolven en beren die met elkaar spelen? Of kan dat wel?
Ik ben benieuwd hoe Bokt hier over denkt.
(Onderaan het bericht staat een link naar het filmpje. Die heb ik er maar bewust even niet bij geplaatst).
Citaat:Een aantal beren heeft maandag een wolf gedood in Dierenrijk Nuenen. De wolf viel tijdens het stoeien met andere wolven in het water en werd vervolgens door een beer gegrepen en verscheurd. Twee wolven proberen nog om de wolf te bevrijden, maar die werden op afstand gehouden door de vierde beer. Janneke van Gorp heeft dit bevestigd. Zij is de woordvoerster van Libéma, eigenaar van het dierenpark.
Verschillende bezoekers zagen het gebeuren. "Zij hebben ons erbij geroepen toen ze het zagen gebeuren. Wij hebben ze opgevangen door menselijk contact te bieden, want ook voor hen is het onwijs super vervelend wat er is gebeurd", vertelt Van Gorp. "We dachten eerst dat ze aan het spelen waren", vertelt een bezoekster aan Omroep Brabant.
'Het is altijd goed gegaan'
Dierenverzorgers die werden gealarmeerd, konden niets meer doen voor de wolf, een teefje van twee jaar. "Het is altijd goed gegaan. We hebben jaren geleden besloten om de wolven en bruine beren bij elkaar te plaatsen. Dat is goed voor de dieren en we zien ook geen reden om ze nu uit elkaar te halen", aldus de woordvoerster.
De dieren worden bij elkaar gezet om ze zo uit te dagen om met elkaar te spelen. Van Gorp: "Het is een stukje verrijking voor het Dierenrijk. Wat er maandag is gebeurd, is echt een eenmalig incident. De dieren hebben altijd in goede harmonie met elkaar geleefd. Erg verdrietig, voor iedereen."
Bron + filmpje: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/287 ... aren-VIDEO