Het huis wordt dagelijks gestofzuigd en tweewekelijks wordt alles schoon gemaakt. Schoonmaakmiddel: Dettol of St. Marc en de andere keer in de week biotex.
De katten komen niet buiten, schoenen gaan uit in de gang. Hond heeft geen vlooien en krijgt elke drie maanden een pil tegen vlooien.
Katten worden maandelijks ontvlooit voorheen met Beapar vandaag Advantage gehaald. Katten hebben een injectie met Program gehad enkele weken terug. Daarnaast kam ik de katten normaal gezien wekelijks.
Door omstandigheden de katten twee weken niet gekamt. Flink aan het verbouwen en de tijd er niet voor genomen.
Voordat we weer naar de Gamma zouden gaan riep ik nog ‘ik kam nu echt eerst even de katten’. Één haal met het kammetje en werkelijk 4!! Vlooien.. F*ck.. Hoe dan?!
Hop.. Katten gewassen met Ecoystyle vlooienshampoo. Ergste beestjes, poepjes en jeuk er i.i.g. af. Ze blijven nu even twee dagen in de badkamer. Ondertussen heel het huis met omgevingsspray behandeld (buiten de badkamer om!!). Alles van beddengoed, kussentjes, sloopjes etc. in de wasmachine. En over twee dagen gooi ik de Advantage druppels erop.
Hoe komen ze toch aan die vlooien..? Normaliter horen de vlooien zich niet voort te kunnen planten vanwege die Program. Daarnaast zijn ze vorige maand netjes ontvlooit. Maar het waren er op de ene kat echt veel.. Op de andere kat vond ik hooguit 10 poepjes, maar geen vlo en op weer een andere kat vond ik 50 poepjes en één vlo.
Ik vind het zo vies en schaam me er stiekem heel erg voor. Arme poesjes! Ondanks de vlooien geen gekrab of kale plekjes. Schiet mij maar lek..
Wat kan ik nog meer doen?