Eindelijk was het deze week zo ver! Op de site van een asiel hier niet zo ver vandaan zag ik deze prachtige dame verschijnen. 10 maanden oud border collie teefje. En heel stiekem ook nog precies de kleur die ik zo leuk vond.
De border collie op zich vind ik van kinds af al een verschrikkelijk leuke hond, maar toch eerst wat ervaring opgedaan met een ‘makkelijke’ labrador haha.
Die laatste is ondertussen 9 jaar oud en heeft artrose, spondylose en tumoren (waarvoor ze medicatie krijgt/geopereerd wordt/onder toezicht staat van DA!!). Hierdoor kan ze echter niet goed meer uit de voeten. Ze waggelt nog braafjes rond in de tuin en in huis maar een wandeling zit er niet meer in. Echter miste ik het actief bezig zijn met een hond en was ik stilletjes aan op zoek naar eentje voor erbij. Ik dacht eigenlijk aan een 2-3 jarige uit het asiel, die toch wat opgevoed was. Zoals verwacht niet helemaal gelukt

Ik kwam thuis met deze dame. Gekocht bij een fokker door een ouder koppel, maar deze konden haar energie niet zo goed aan en deden d’r naar het asiel. Hier is ze enkele keren op proef mee geweest maar telkens kwam ze na een dag of twee al weer terug.
Volgens de website kon ze niet met andere honden of katten.
Wat ik ervan vind?

Geweldige pup die inderdaad nog wat opvoeding mist en haar energie kwijt moet (wat logisch is, zeker voor een BC!). Ze is beste maatjes met mn labrador, laat de konijnen en kippen mooi met rust. Katten joeg ze na, maar ondertussen kent ze haar plaats op haar kussen en kan ze de katten al goed weerstaan als we er bij zijn.
Loopt netjes mee aan de riem, rijdt graag mee met de auto en erg sociaal! Het plan is om eerst een gehoorzaamheidscursus te volgen en daarna ofwel agility ofwel schapen drijven.
Sorry voor de lap tekst, geniet van mn knappe meid!