Naar aanleiding van mijn vorige twee topics leek het me toch leuk om jullie weer op de hoogte te houden van mijn aankomende nestje.

#1: [BB-HK] [VOLG] Bengaal kittens verwacht!
#2: [BB-HK] [VOLG] Bengaal kittens verwacht - het volgende nestje!
De kittens zullen worden geboren uit deze combinatie:
De vader: Zenbengals Malo van http://www.catterypterois.nl/ een prachtige en ontzéttend lieve kater.

De moeder: Alexis Vatos aka Terra, van onszelf

Beide ouders zijn getest op HCM, PKD, Cin, Pra, PKDef, Fiv/Felv en zijn ook op kleur getest. Daaruit bleek destijds dat ze ook het cs-gen draagt, dit betekent dat ze seal lynx draagt. Als ze wordt gepaard met een seal lynx of seal lynx-dragende kater kunnen hier ook weer seal lynx kittens uit komen. En Malo draagt het seal lynx gen ook, dus we kunnen weer seal lynx krijgen! De vorige keer was de laatste kitten een klein wit verrasinkje, dus stiekem hoop ik weer op een sneeuwtje.
Seal lynx is 1 van de 3 mogelijke sneeuwvarianten bij Bengalen. Ik vind het zelf de meest prachtige variant, het is namelijk de enige soort waarbij de ogen (fel)blauw worden (of blijven, kittens worden natuurlijk altijd met blauwe ogen geboren) in plaats van dat ze geel of groen worden. Uit het vorige nest hebben we het seal lynx poesje gehouden, zij ziet er tegenwoordig zo uit: (rechts Sif, het poesje wat we uit het eerste nest hebben gehouden)

We zijn weer ontzettend benieuwd en kunnen niet wachten wat er deze keer weer voor moois bij zit. Terra is rond 7 oktober uitgerekend, dus we kunnen eigenlijk al wel gaan aftellen. Ze is wat minder dik dan de vorige keer, maar we zien vanzelf wel hoeveel erin zitten.
Een recente buikfoto en -filmpje:

En sinds gister zien we ook beweging in haar buik!
Duimen jullie mee dat alles weer goed gaat?