Een lapjes poes van toen een jaar oud. Kwam van de straat maar heb het idee dat ze vooral veel adresjes had waar ze langs ging voor eten en liefde. Stoere dame, stapte bij aankomst zo uit het mandje en deed alsof ze hier al jaren woonde.
Lapje (voor het gemak. Echte naam Kitty Purry, roepnaam poes) wil soms wel knuffelen maar soms dagen niet. Ook merk ik dat ze het niet leuk vind als ze lang alleen zit. Dus besloten om toch een tweede kat te nemen. Lapje heeft op straat en in opvang toch ook contact gehad met andere snoezels.
Vorige week tweede poes uitgezocht. Zwartje. Een hoogbenig dun puber ding uit een roemeens dodings station. Een week eerder in een bus met 50 honden en 5 katten naar Nederland gekomen. Verkocht als " de knuffelkont der knuffelkonten". En dat is ze echt. Zó lief.
Dame van de opvang zei ze gewoon samen te zetten aangezien ze beiden andere katten gewend waren en zwartje erg onderdanig was. Ging tegen mijn plan in maar zij is de kenner dus zo gedaan.
Zwartje schoot uiteindelijk onder het bed en lapje blies. Lapje steeds stoerder, zwartje bang dus toch maar gescheiden.
De poezels leven nu al een week apart. Weet dat het kan duren maar vind het zo rot dat ik voor mn gevoel steeds eentje te kort doe. Lapje die hier al zat en dat kleine Roemeense ding is sowieso al zo sneu
Wat ik heb gedaan om ze te helpen:
*Feliway Friends opgehangen.
*Matatabi stokjes gehaald.
*Heb ze apart maar soms wissel ik even zodat ze kunnen verkennen.
*doekje over lapje halen en bij zwartje leggen met eten en andersom
*korte momenten waarop ze elkaar zien. Hierbij snel weer afleiden en uit elkaar voordat ze lelijk kunnen doen.
Zwartje is schuw maar kan vreselijk grommen.
Lapje doet stoer maar is stiekem ook onder de indruk. Aanvallen komen wel van haar kant. Bij staar wedstrijden kijkt zij als eerste weg.
Zit vooralsnog geen verbetering in de situatie.
Ben erachter dat ik wel echt een honden mens ben. Kan ze moeilijk lezen. Weet dat katten niet altijd samen willen maar lapje zat samen met een kat en een kitten (En hond) toen we dr haalden bij het gast gezin dus zou toch te doen moeten zijn.
Hebben jullie nog tips om het makkelijker en fijner te maken voor mn twee lieve snoezels?
De betrokkenen:

In gesprek: