maar nee dit is een serieus, noodzakelijk (

ik heb nu 2 jaar een geweldige hond, Dora. zij komt van een Spaanse stichting maar is in NL geboren. vanaf 2 weken oud is ze van mij, met 12 weken mee naar huis gegaan.
toen Doortje 8 maanden oud was zijn wij verhuisd van onze flat, naar een heerlijke eengezinswoning incl tuin, aan het strand en bos. dit omdat mijn vriend zó vervelend woonde, dat ik er maar bij ben gaan wonen

Dora is gek op spelen, rennen, knuffelen én vriendjes. maar.. dat durft ze alleen als er een bekende hond bij is. loopt ze met 1 Vd honden van mijn moeder op, dan is ze veel vrijer en durft ze andere honden te begroeten en langs vreemde mensen te lopen zonder haar staart tussen de benen.
ze luistert verder perfect, krijg veel complimenten over haar opvoeding, maar dat angstige gaat er niet uit, alleen samen met een bekende hond.
per dag zit ze maximaal 4uurtjes alleen thuis ivm werk (max 5 dagen per week) en ook dat vind ik voor zo'n roedeldier niet fijn.
de oplossing dus, zonder mijn moeders honden te jatten, is een 2e, liefst stabiele, speelse reu, erbij nemen.
we hebben genoeg liefde te geven en geld voor een 2e hond, maar mijn vriend wil er niet aan.
redenen geeft hij niet behalve 'gewoon niet' of 'huis te klein' (maar hij wil wél ooit kinderen in datzelfde huis.. wat maakt 1 hondje extra dan uit...)
wie heeft er dé tip zodat mijn/ons Doortje een broertje kan krijgen?
Winterlook Dora vs. zomer kapsel Dora.