Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
ElineS schreef:Nee. Laat ze ze maar naar het asiel brengen. Dat kost haar geld ipv dat ze eraan verdiend. Mooi zo. Dan moest ze maar haar verantwoordelijkheid nemen. Je kan altijd nog dan kijken in welk asiel ze komen en ze van daaruit adopteren. Worden ze ook meteen gecastreerd, gesteriliseerd
Ik ben iemand dat heel erg op gevoel werkt. Ik heb thuis 2 kleine hondjes waar ik me soms dood aan erg aan de lakse opvoeding die ze van mijn ouders krijgen. 2 schatjes hoor maar ze eten aan tafel, te blaffen constant, de ene gromt naar ons zodra hij niet akkoord is, ze lopen buiten los maar staan niet onder appel, de ene trekt altijd aan de leiband, wordt stapelgek als we hen alleen thuislaten.. zucht, verder echt 2 schatjes
En bizar
, als mijn ouders er niet zijn, dan verminderd dit allemaal met 50% omdat ik het gewoon niet accepteer.
maar de hond zal wel vaak op stal zijn alsook meegaan op buitenrit. Ik woon in de Ardennen, dus 2u buitenrijden is wekelijks. 100m van mijn huis begint het bos, op 5min heb ik rivieren waar de hond in kan. MH heeft fysieke en mentale uitdaging nodig, daar ben ik me van bewust. Ik heb me grondig ingelezen over het karakter en hun behoeftes. Ze hebben helaas ook gewoon een slechte reputatie omdat je ze vaak ziek als politie- of gevechtshond. Maar er zijn er enorm veel die als 'normale' hond functioneren. Natuurlijk is opvoeding extreem belangrijk, zeer duidelijke regels maar zonder enige agressie.