ik was net vol goede moed aan het fietsen door het bos en over de heide, op de terugweg wilde ik nog eens de foto-nachtmodus van mijn nieuwe mobiele telefoon proberen, maar met dat ik stil ga staan begint er een enorm beest rond mijn hoofd te zoemen en zijn best te doen op mij te landen, klonk als een grote bromvlieg, van wat ik er van kon zien (was natuurlijk al vrij donker) was het een stuk groter dan dat. Beest vloog elke keer tegen me aan en zat uiteindelijk zelfs in mijn haar, heb me uit de voeten gemaakt, of geprobeerd
want nog geen minuut later had ik een platte band met mijn splinternieuwe fiets. Sta je dan met je goeie gedrag
. Wat was dat beest?
en van wat ik me kan herinneren zijn meikevers heel lomp en vliegen eerder tegen je aan dan dat ze je doelmatig opzoeken. Dit beest bleef me achtervolgen, denk wel een meter of 100
. Maar dit beest was VEEL luider dan een daas, echt veel luider, toevallig dat ik langs het filmpje van Joolien kwam over haar hoornaars, dus verder gaan zoeken naar een goed geluid ervan en het klinkt echt als een hoornaar, al zouden die in een zwem aanvallen als ik het goed heb begrepen
. Nagoed, ben zelf niet gestoken, al zet ik mijn vraagtekens bij mijn spontaan platte band
je bent dus naar de kust gevlucht