Een 3-tal weken geleden kwam ik thuis van de jumping en manlief vertelde me dat onze galgo (11j oud al) met zijn staart tussen de deur had gezeten. We hadden bezoek dus konden niet dadelijk naar de DA gaan, maar zo gauw deze weg waren (2u later ongeveer) zijn we naar de DA gegaan. Deze constateerde een grote wonde op de punt van de staart, zo'n cm of 8 naar boven toe. 16 nietjes erin en met verband naar huis, 3d later op controle. 3 dagen later zag de wonde er vrij rustig uit, nieuw verband en terug over 3d op controle.
Helaas bij deze controle zagen ze dat de staartpunt aan het afsterven was, blauw al met zwarte necrotische stukken. Ze had hier al wat bang voor gehad toen ze de wonde de eerste keer zag, blijkbaar genezen zulke wondes heel slecht. Ze raadde toen al amputatie aan, maar ik wilde het nog een kans geven op zo te genezen. Na 3d nieuwe controle afgesproken. Helaas wilde de wonde echt niet genezen, afsterving was al verder naar boven gegaan. Dus 2d later de amputatie afgesproken.
Dit is nu 3 weken geleden. De wonde staat mooi, hij heeft nog ongeveer 1/4 staart over, blijkbaar zat de afsterving al hoger dan je op het eerste zicht kon zien.
Hij heeft AB gehad en pijnstillers, die zijn nu al een paar dagen uit. Het ziet er mooi en rustig uit, soms komt er nog wat wondvocht en stiekem likt hij er wel eens aan, maar al bij al gaat het goed.
Alleen heb ik echter het idee dat hij depressief is. Hij ligt veel meer, is wat gelaten en lijkt minder plezier te hebben in alles. Eet wel nog steeds heel goed, wil zijn wandeling nog doen en gaat nog fijn mee buiten. Maar toch he...ik zie iets aan mijn hond...
Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt? En zie ik spoken of kan het echt zijn dat hij een treurt om zijn staart? Of zijn het fantoompijnen?
Vandaag moet hij terug op controle voor een foto te laten maken en de wonde te controleren, ga het zeker eens aanhalen, maar vroeg me af of iemand hier me al wat kon verderhelpen/geruststellen/tips kan geven om hem terug wat happier te maken!
Hier het slachtoffer, toen nog met staart