Hond op balkon blijft maar blaffen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mooblie

Hond op balkon blijft maar blaffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 00:09

Ik lig inmiddels alweer een uur in bed en hoor al zeker anderhalf uur een hond blaffen.

Ik ben net even gaan kijken en het komt van een van de balkons af van het flatgebouw aan de andere kant van de straat. Ik wil eigenlijk gewoon even vriendelijk bij de buren aangeven dat ik er last van heb, maar heb geen idee welk huisnummer het precies is.

Maar wat nu? Ik hoor de hond wel vaker en begin het aardig zat te worden. Kan ik hiervoor de politie bellen? Of gaat dit dan weer een stap te ver?

Ceffyl

Re: Hond op balkon blijft maar blaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 00:11

Gewoon politie bellen. Ik had ook buren die de hele dag hun hond buiten lieten blaffen. Was ook gewoon zielig voor de hond zelf, in zo’n bench op het balkon de hele dag alleen. Paar dagen nadat politie was langs geweest was de hond ineens weg gedaan. Nooit meer last gehad en het beestje heeft hopelijk ook een beter huisje gevonden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 00:12

Politie bellen lijkt mij een beetje overdreven, denk dat je dan eerst er een keer mee moet gaan praten. Neem aan als het een flat is dat het wel bij meerdere opvalt?

Misschien morgen even langs gaan?

Ik woon in een straat met twee boerderijen en daarvan heeft ook een keer een hond anderhalf uhr geblaft. Ik had mijn buurmeisje geappt en niemand was thuis, om 1 uur kwam er iemand thuis en hield t op. Volgende dag was op de camera te zien dat er een loslopende hond rondjes over het erf liep :+

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 00:16

sureido schreef:
Politie bellen lijkt mij een beetje overdreven, denk dat je dan eerst er een keer mee moet gaan praten.

Dat ligt eraan hoor. Bij ons was het ook een flat, had geen idee van wie die hond was. Beest blafte zeker drie dagen per week uren achter elkaar. Hoorde zelfs de radio niet meer over het geblaf heen. Politie is toen in de flat gaan navragen en heeft het probleem opgelost. Daar zijn ze ook voor!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 00:18

Haha je was me een paar seconde voor! Reageerde niet op jou :D in dat geval snap ik het wel hoor.

Ik ben sowieso niet ervaren met flats := Dus de situatie is dan wel anders als ik me voor kan stellen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 00:20

Oh haha, sorry! Snap ik, situatie verschilt ook overal, maar ik weet als geen ander hoe gek dat constante geblaf je kan maken :( Sterkte TS!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 00:22

Ga nou gewoon eens bij daglicht uitzoeken waar het precies is en een gesprek aan. Geef gerust aan dat je de hond wel eens hoort en vraag of er misschien iets aan de hand is.

Ikzelf zou niet blij met je zijn als je direct de politie op mijn dak stuurt. Misschien blaft mijn hond wel als ik niet thuis ben. Dan vind ik het top als je dat meldt! :) Zonder melding weet ik dat namelijk niet.
Maar ik vind het minder top als ik dan direct oom agent op de stoep heb zonder de kans te hebben a) te weten dat mijn hind blaft en b) daar wat aan te doen.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 00:25

Het gaat inderdaad om een flat met zo'n 20 huisnummers. Ik heb dus geen idee wie ik moet aanspreken.

Als die overdag blaft maakt het me niet zoveel uit. Maar op dit tijdstip is het toch wat anders :roll: Ik hoop eigenlijk dat iemand anders de politie belt of weet van wie die is en het vanzelf over gaat :=

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:27

Nog kunnen slapen.

Wij hadden jaren terug een blaffende hond op een flatbalkon paar straten verder.
Iemand, geen idee wie, wie toen de politie gebeld.
Politie is via naaste balkon de hond eraf gaan halen.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 09:36

Het werd rond 00.50 stil gelukkig. Heb hem deze ochtend ook weer verschillende keren gehoord, dat vond ik eerder nooit een probleem maar kan nu geen enkele blaf meer verdragen :=

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:45

Kan me de frustratie wel goed voorstellen.. Is dit al langer aan de gang?
Je zou overdag buiten kunnen gaan staan om er achter te komen waar hij precies zit, en anders een bij een van de huisnummers aanbellen en vragen waar die herrieschopper zit, zullen vast meerdere mensen zijn die er last van hebben..

Zou eerst zelf proberen om de eigenaar op te sporen en laten weten dat je er last van hebt..
Ik heb zelf 2 honden, en zou het echt verschrikkelijk vinden als iemand meteen de politie belt ipv eerst naar mij te komen, veel mensen weten niet dat hun hond het doen, maar zijn best bereid om er iets aan te doen ;)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:53

Je kunt ook even een briefje in de hal van de flat ophangen. Misschien zijn ze niet thuis en hebben ze het niet door.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 13:25

Jennyj01 schreef:
Je kunt ook even een briefje in de hal van de flat ophangen. Misschien zijn ze niet thuis en hebben ze het niet door.

Dit is een goed idee! Ik ken de mensen die in de flat wonen eigenlijk niet.

Ik hoor de hond wel vaker, maar meestal overdag of s' avonds. Dan vind het niet zo'n probleem. Dit is de eerste keer dat ik er niet van kan slapen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:39

je weet natuurlijk niet wat er speelt.

mss zat de hond daar omdat de baasjes halsoverkop weg moesten ofzo....
vooral als dit de eerste keer is dat hij 's nachts daar blaft,zou ik er geen punt van maken,er kan altijd eens een situatie onverwacht voorkomen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:50

Heel eerlijk gezegd zou ik voor zoiets als een hond uren blaffend op een balkon wél de politie bellen.
Dan kunnen ze gelijk kijken of het dier wel goed verzorgd wordt. Want om een hond urenlang alleen op een balkon te laten vind ik absoluut niet normaal.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 13:52

tengeltje11 schreef:
je weet natuurlijk niet wat er speelt.

mss zat de hond daar omdat de baasjes halsoverkop weg moesten ofzo....
vooral als dit de eerste keer is dat hij 's nachts daar blaft,zou ik er geen punt van maken,er kan altijd eens een situatie onverwacht voorkomen.

Ik vind eerlijk gezegd dat er maar weinig situaties dit goed kunnen praten. Je laat je hond toch niet achter op het balkon?!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:55

En het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat de eigenaar niet weet van dit geblaf.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:31

Mooblie schreef:
Ik vind eerlijk gezegd dat er maar weinig situaties dit goed kunnen praten. Je laat je hond toch niet achter op het balkon?!

Zat mensen die als ze bv werken hun hond achterlaten in een bench. ;) Helaas is dat maatschappelijk goedgekeurd omdat men die niet ziet of hoort.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:11

Jennyj01 schreef:

In de nacht je hond alleen op het balkon laten zitten?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:19

Misschien kun je contact opnemen met de wijkagent. Wie weet liggen er al meer klachten. En kan de wijkagent aangeven welke stappen je het beste kan ondernemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:29

Wanneer die hond na twaalf uur s'avonds zit te blaffen kun je zeker bij de politie een melding doen, er bestaat ook nog zoiets als een plaatselijke verordening en na een bepaalde tijd mag je gewoon geen geluidsoverlast veroorzaken.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:32

Gewoon de politie bellen als het weer voorkomt. Daar zijn ze ook voor..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:53

Ik had dit topic kunnen openen! Bij mij is er namelijk hetzelfde, aan de overkant van de straat een enorme hond die elke avond blaft :+ Ook op het balkon. Ik snap überhaupt al niet waarom je een hond in zo'n appartement/kamer neemt, maar dat is een andere discussie. Ik wilde zelf, als oplossing, briefjes door de brievenbus doen van het betreffende gebouw, want ik weet ook niet exact welk nummer het is!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:55

Het is wel heel hinderlijk als een hond maar blijft doorblaffen.In het algemeen moet je de eigenaar er eerst zelf op aanspreken.Dat vragen ze toch bij de politie etc.als je een klacht indient.Of je er zelf al wat van gezegd hebt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:04

eclair98 schreef:
Ik had dit topic kunnen openen! Bij mij is er namelijk hetzelfde, aan de overkant van de straat een enorme hond die elke avond blaft :+ Ook op het balkon. Ik snap überhaupt al niet waarom je een hond in zo'n appartement/kamer neemt, maar dat is een andere discussie. Ik wilde zelf, als oplossing, briefjes door de brievenbus doen van het betreffende gebouw, want ik weet ook niet exact welk nummer het is!

In de hal van het gebouw een brief ophangen, zeggen dat het geblaf van de hond zeer hinderlijk is en er iets aan gedaan moet worden. Gebeurt er na een week nog niets dan politie bellen.