Franse Bulldog in slechte staat gevonden, wie kent hem?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Franse Bulldog in slechte staat gevonden, wie kent hem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 10:22

Wie mist deze stakker?

Gisteren op een landweggetje (omgeving Ommen Overijssel) zag ik een franse bulldog lopen, uiteraard dacht ik dat hij gewoon bij een huis hoorde maar hij wilde voor mijn auto lopen dus ik stopte... bleek dat het schaap helemaal onder de schurft/mijt/schimmel(?) vlooien en bulten zat en bovendien een grijze waas voor de ogen... en dat in de volle brandende zon zonder schuilmogelijkheid of schaduw. Gezien de code oranje weersvoorspelling heb ik hem maar meegenomen en thuis (weg van mijn eigen Franse Bulldoggen) een bench met dekentje, water en eten gegeven.

Even daarna naar de dierenarts gereden maar helaas was er geen arts aanwezig en heeft het beestje geen chip, vervolgens was het overal al na sluitingstijd. 's avond hebben we hem maar gewassen met babyshampoo met een beetje tea tree olie erin ( na twee keer wassen werd het water pas weer helder :( ) en stronghold anti-vlo-teek-mijt gegeven. Gisteren leek hij meer dood dan levend maar vanochtend was hij al wat fitter.

Bij het asiel willen ze hem wel aannemen en medische zorg geven maar dan zie ik hem nooit meer terug (ook niet als zich geen eigenaar meldt: ze herplaatsen sowieso niet in de regio) of ik hou hem hier en als iemand zich meld kan die hem bij mij ophalen.

Wat zouden jullie doen?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sallandval op 01-06-18 10:26, in het totaal 2 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:23

Welke omgeving heb je hem gevonden.?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 10:25

quera schreef:
Welke omgeving heb je hem gevonden.?

Ommen, ik heb het er bij geschreven bedankt!

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:26

Ach wat sneu!
Als jij de zorg op je wil nemen zou ik dat gewoon doen.
De asiels bellen dat je een hond heb gevonden, amivedi een melding maken en op facebook.

Na 2 weken zoekt het asiel ook een nieuw huisje dusja.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:26

Ik zou hem bij je houden als het lukt met je honden. En dan overal als gevonden melden.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 10:27

Ja echt sneu, de vlooien zaten zelfs tussen zijn tenen!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:29

Wil je hem houden als er niemand voor komt? Zo te zien geen jong bulletje meer. Zo sneu dat hij daar in zijn eentje rond liep.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:29

Amivedi en mijndieriszoek al gecheckt. Hoe kan de eigenaar de hond vinden als jij hem thuis hebt? Is een asiel dan toch niet logischer. Hoe weet je dat hij geen chip heeft?

Duhelo

Re: Franse Bulldog in slechte staat gevonden, wie kent hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:35

Wil je hem zelf houden als er niemand komt? Indien wel, en er komt wel iemand hem opeisen, en blijkt dat de eigenaars niet zo goed zijn als jij ervoor wil, kan je het dan aan om hem alsnog af te geven? (alhoewel het volgens mij moeilijk te bewijzen is dat die hond effectief van hun is zonder chip...)

Indien je hem niet wil houden zou ik hem aanmelden bij het asiel, als je overweegt zelf wel te houden zou ik hem lekker bij je houden, geeft minder stress voor het dier.

Sleeper schreef:
Amivedi en mijndieriszoek al gecheckt. Hoe kan de eigenaar de hond vinden als jij hem thuis hebt? Is een asiel dan toch niet logischer. Hoe weet je dat hij geen chip heeft?

ze is al bij de dierenarts langsgeweest, ik vermoed dat een assistente gechecked heeft op een chip.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:39

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:41

je zou contact met lost dogs en met waar is onze angel kunnen opnemen. Of die een melding van een gelijkhaardig hondje hebben ontvangen en of ze hem op het gevonden pagina willen posten. Kan je met het asiel ook geen contact opnemen en melding doorgeven, en dan aangeven dat hij bij jouw mag blijven. zij kunnen ook na 14 dgen een adoptiecontact opstellen dan is de hond officieel van jou. Als jij hem zelf bij je houdt en binnne een half jaar komt er een eigenaar aanwaaien moet je anders de hond weer teruggeven.

Ik link de mensen van lost dogs even naar dit topic

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:54

ach wat een droppie, ik denk dat ik hem ook zelf bij me zou houden als het gaat met de andere honden. en anders idd even overleg met het asiel

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 11:34

Bij de dierenarts hebben ze inderdaad gecheckt of hij gechipt is/was (hele hond is gescand ivm kans op 'zwervende' chip). Bij het asiel heb ik geïnformeerd, ik mag hem brengen dan krijgt hij gesubsidieerde medische zorg echter kan ik dan niet in aanmerking komen voor adoptie als dat later aan de orde is.

Ik kan hem ook hier houden, dan plaatsen zij een foto op de site (en kan een eigenaar hem eventueel vinden), draai ik voor de kosten op maar komt hij uiteindelijk in mijn bezit als niemand hem opeist... tenminste zo begreep ik het.

Overigens vergat ik nog te vertellen dat hij onder de huidtumoren zit (dat zag ik pas bij het wassen).

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:38

sallandval schreef:
Bij de dierenarts hebben ze inderdaad gecheckt of hij gechipt is/was (hele hond is gescand ivm kans op 'zwervende' chip). Bij het asiel heb ik geïnformeerd, ik mag hem brengen dan krijgt hij gesubsidieerde medische zorg echter kan ik dan niet in aanmerking komen voor adoptie als dat later aan de orde is.

Ik kan hem ook hier houden, dan plaatsen zij een foto op de site (en kan een eigenaar hem eventueel vinden), draai ik voor de kosten op maar komt hij uiteindelijk in mijn bezit als niemand hem opeist... tenminste zo begreep ik het.

Overigens vergat ik nog te vertellen dat hij onder de huidtumoren zit (dat zag ik pas bij het wassen).

Als je de mogelijkheid zou ik hem lekker bij je houden.
Beter voor het beestje een op een aandacht.

Wat de "tumoren" betreft kunnen ook gewone vetbulten zijn, zie je vaker bij oudere honden.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:52

Wat top dat je hem hebt meegenomen en hem zo goed hebt verzorgd.
Maar waarom mag jij hem niet adopteren als hij gezond is verklaard en ter adoptie wordt aangeboden? Dat stukje begrijp ik niet helemaal

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:55

Ik had het wel geweten! :j
Zo hebben we dat ook gedaan met een waterschildpad die gevonden was.
We hebben hem aangemeld bij Amivedi/asiel, maar hij is bij ons gebleven in tussentijd.

Uiteindelijk heeft niemand zich gemeld en is hij hier nog steeds. :)

Als je de zorg (financieel) kunt en wilt dragen, zou ik het diertje bij je houden.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 12:05

Ik zou hem zelf houden als je dat wilt! Want wat als niemand hem wil adopteren uit het asiel en je hem dan zelf niet meer mag meenemen...
Lijkt me ook niet dat als de hond zo onverzorgd is, er echt baasjes aan het zoeken zijn om hem terug te vinden.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 12:12

Lees even hier: https://www.licg.nl/vermiste-of-gevonden-dieren/
Je moet sowieso de hond melden bij de gemeentelijke instanties (asiel etc). Een asiel mag een dier na 2 weken herplaatsen. Als je hem zelf onder je hoede houdt, mag je hem pas na een jaar als eigendom beschouwen. Dat betekent dat als zich een eigenaar meldt na 11 maanden, je de hond terug moet geven. Je mag dan wel een vergoeding voor gemaakte kosten vragen, maar na zo'n lange tijd ben je natuurlijk ook gewoon gehecht aan zo'n beestje.
Overigens is het dan natuurlijk ook nog de vraag of de eigenaar echt aantoonbaar kan maken dat hij/zij de eigenaar is, aangezien het dier niet gechipt is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 12:15

Lekker houden!

Ik kom oorspronkelijk uit Ommen. Wil wel een berichtje voor je delen op fb. Ken er genoeg mensen met honden ook.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 12:31

Je kan hem als gevonden aanmelden op www.waarisonzeangel.nl

Aan het opvangen van zwerfhonden zit wel een heleboel regels. Een eigenaar kan heel lang nog opeisen. Ik zou, als ik jou was, toch informeren bij het asiel of de dierenpolitie wat je in dit geval moet doen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 12:45

Ik zou ook zeker overal melden waar je kunt.
Misschien is de hond een tijdje terug al ontsnapt en heeft een tijdje rondgezworven voor je hem vond. En zit er dus een eigenaar nog steeds doodongerust en verdrietig te wachten.

verder zou ik overleggen met het asiel dat jij de hond in opvang houdt en behandelt. Zij hebben 2 weken voor ze mogen herplaatsen en je kunt met veel asiels wel afspreken dat jij de hond na die 2 weken via hen adopteert. Dat voorkomt problemen mocht een eigenaar zich na die 2 weken alsnog melden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 12:48

DemDeempel schreef:
Wat top dat je hem hebt meegenomen en hem zo goed hebt verzorgd.
Maar waarom mag jij hem niet adopteren als hij gezond is verklaard en ter adoptie wordt aangeboden? Dat stukje begrijp ik niet helemaal

Ik zie daar de logica wel van in; anders zouden kwaadwilligen gratis medische zorg kunnen scoren voor hun eigen hond....

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 12:57

Klopt inderdaad. Zeker als een dier medische zorg nodig heeft zijn er helaas altijd mensen die daar misbruik van maken, zodat ze de kosten van dierenarts kunnen omzeilen. Daarom wordt vaak de regel ingesteld dat er nooit mag worden geplaatst bij de melder.

TS; als je het een leuk lief dier vindt en je wilt hem graag houden, dan veel plezier met hem. Denk wel aan eventuele hoge kosten voor een oude hond of je dat wel wilt. En anders via het asiel hem daar brengen. En zeker op amivedi zetten en ook even de dierenambulance bellen dat je deze hond gevonden hebt! Deze houden vaak ook lijsten bij van vermiste / gevonden honden
Laatst bijgewerkt door Sabri op 01-06-18 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 12:58

Ik zou hem zelf houden als je de mogelijkheid hebt.
Maar ik heb pas ook een gevonden bulletje zien voorbij komen ook in een slechte staat.Zou er weer geen broodfokker zijn die zijn honden dumpt?
Franse bullen zijn een hot item voor broodfokkers op het moment valt flink in te verdienen helaas.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:03

Ik snapte ook niet dat hij niet bij jou zou mogen wonen na 2 weken asiel, maar ik wist ook niet dat mensen hier misbruik van zouden maken :+

Als hij onder de tumoren zit zal hij sowieso niet lang meer leven lijkt me... Ik zou hem houden denk ik. En dan een bericht op fb delen ofzo. Melden bij instanties waar je hem niet hoeft in te leveren. Arm beessie :(:)