Pension of opvang gezocht voor Labrador

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Pension of opvang gezocht voor Labrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 08:04

Hey Bokkers..
Ik zit met mijn handen in het haar en hoop dat jullie mee kunnen denken.

Ik heb een Labrador van 12 jaar. Schat van een beest, lief, sociaal, tikkie lomp, houdt van eten en aandacht. Heeft epilepsie maar dit is prima onder controle met medicijnen die hij elke dag moet krijgen. Wat geen probleem is: hij vind alles lekker... OOK die tabletten.

Al jaren gaat hij tijdens onze vakanties naar een pension. Eerste jaren een hele goede, dicht bij huis. Tot deze moest stoppen. Daarna een ander pension waar het enkele keren goed is gegaan. Hoewel hij vorig jaar wat mager terug kwam. Maar nu... zijn ze met hemelvaart gewoon de hele week van zijn verblijf zijn medicatie vergeten te geven. Voor mij echt onbegrijpelijk en mijn vertrouwen is volledig weg. Merkte ook aan hem dat hij toevallen had gehad en echt op spanning stond.

Nu hadden wij daar natuurlijk voor de zomer geboekt. Maar daar gaat hij dus niet meer heen! Nu zit ik dus met een giga probleem, want we gaan eind juli en begin augustus op vakantie. De drukste weken en alles hier zit gewoonweg vol.

Wat we zoeken:
* betrouwbaar adres
* we wonen in de buurt van Utrecht maar een uurtje ofzo rijden is geen probleem.
* het mag een pension zijn maar ook thuis bij iemand
* ivm zijn epilepsie is hij niet gewend los te lopen met uitlaten en als het bij iemand thuis is zoek ik dus iemand die dit begrijpt en hem niet los laat.

MarlindeRooz

Re: Pension of opvang gezocht voor Labrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 08:08

Misschien lid worden van labrador groepen op Facebook? Die helpen elkaar vaak!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 08:14

MarlindeRooz schreef:
Misschien lid worden van labrador groepen op Facebook? Die helpen elkaar vaak!

Thanks! goed idee

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 08:37

Jeetje wat ontzettend fout van het pension om de medicijnen te vergeten, kan me voorstellen dat je daar niet meer naar terug gaat. Hopelijk kun je nog iets anders vinden. Via marktplaats wordt soms ook wel particulier oppas aangeboden. Misschien heeft Fra Silfursandi nog plaats, kleinschalige opvang in de buurt van Tilburg waar de honden de hele dag los op een groot terrein lopen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 08:46

Jeetje dat is balen zeg. Helaas wonen wij veel verder dan een uurtje bij jullie vandaan anders had je hem zo hier mogen parkeren. Onze fox heeft ook epilepsie dus weet alles af van de extra zorg die het brengt.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 08:53

Ik stuur je een PB, als het een makkelijke hond is weet ik misschien nog wel wat :).

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 08:57

Als hij goed is met andere honden zou je hem ook naar mij mogen brengen, moet het nog even checken maar geloof dat ik die periode vakantie heb.

Heb zelf een hele lieve mechelse herder teef en een oude chagerijnige chihuahua reu.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:12

Misschien wat ver weg maar pension/asiel crumselaar in barneveld. Goed pension ook voor moeilijke en lastige en ziekere honden. Medicatie krijgt hij daar gegarandeert en er is een dierenarts aanwezig op oproep indien nodig. :j

Het enige pension waar ik mijn honden nog heen. En ook zo n beetje de enige plek waar ik ze terugkrijg zoals ik ze heen breng, hooguit soms iets dikker :+ maar dat is nu ook opgelost. Hihi ik heb twee heropvoeders (een komt bij hun vandaan ook als laatste kans) en ze houden niet van mens contact. Als er maar iets druk op wordt gelegd klappen ze terug in oud gedrag of laten zich niet meer vangen op de speelweide, hebben ergens zelfs een gehad dat we gebeld zijn op ons vakantie adres dat ze de honden niet meer van de speelwei kregen, dieren hebben daar dus dagen opgezeten.

In barneveld hebben ze zo hun routine dat ze gewoon naar speelwei en kennel kunen zonder dat ze iets moeten of mensen ze lokken. Daardoor groeit hun vertrouwen in mensen en worden ze ook thuis gemakkelijker langzaam. Vorig jaar ivm ongeluk van mij hebben ze er ruim 3 maanden gezeten. En ik kreeg ze net zo relaxt terug als of ze een dagje waren weggeweest,

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:26

http://www.degroeneschep.nl

Wij brengen onze hond hierheen (zit in Wilnis) en bevalt goed. Nu hebben wij een behoorlijk actieve hond en ze kan daar de hele dag ravotten in de grote omheinde tuin. Ze is de laatste tijd wel wat gegroeid in aantal honden, maar niet te vergelijken met kennels. Het is daar thuis een beetje een rommeltje, maar ze zijn ontzettend goed voor de dieren en onze hond komt er graag. Wellicht kan je een keertje gaan kijken?

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:29

Stuur anders alsjeblieft even een PB als je ook eventueel een logeeradres zoekt, weet misschien ook nog iemand/oplossing voor je.
Omgeving Utrecht

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 10:21

Bedankt zover al voor al het meedenken. Heb weer wat pogingen ondernomen. Meedenken blijft gewenst!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:37

Zelf ben ik tevreden over : https://www.dierenvakantieboerderij.nl/

De honden komen 5x per dag buiten 1 1/2 uur. Ze zijn eigenlijk continue met ze bezig. Dan weer eten, hokken schoonmaken, buiten spelen, even rusten, buiten spelen etc. Onze Dog is ontzettend moeilijk om op gewicht te houden en daarom wegen ze hem dagelijks zodat ze rekening kunnen houden met voeren. Ze voeren het eten wat de honden thuis ook krijgen. Zo hebben mijn 2 honden ander voer en dat is geen probleem.

De kat met blaasproblemen heeft eerst 's nachts apart gezeten zodat ze in de gaten konden houden of hij wel voldoende bleef eten, drinken en plassen. Hij krijgt speciaal voer en ook dat voeren ze zonder problemen.

Onze blije jongens:
Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:37

In Sprang-Capelle zit Hondenopvang opvang in huiselijke kring van de fam. Bennink, die vangen honden op aan huis en zijn er heel erg goed voor. Hebben er vaak wel een flink aantal maar dat gaat eigenlijk altijd goed. Als je wilt kan ik je via pb het telefoonnr. geven

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:48

Ik ken nog geen enkel pension gevonden waar ik een goed gevoel bij heb. Daarom raad ik ook aan om te kijken naar een oppasser in huiselijke sfeer. Alle aandacht en vooral rust voor je hond. Soms particulieren, maar er zijn ook genoeg professionele mensen die dit aanbieden.

Misschien staat er iets op www.hondenoppas.nl of www.hondenoppasgezocht.nl?
Dan kan je van te voren een keertje kennismaken en en nog een proefdagje plannen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:50

http://www.hondenhotelpeggy.be/#tarieven
Dit is misschien wel ver van jouw. Maar dit is echt een superplekje. Mijn honden gaan nooit in pension, maar ik ken peggy persoonlijk. Ze doet echt alles voor de beestjes!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 11:05

Selka schreef:

De honden komen 5x per dag buiten 1 1/2 uur. Ze zijn eigenlijk continue met ze bezig. Dan weer eten, hokken schoonmaken, buiten spelen, even rusten, buiten spelen etc. Onze Dog is ontzettend moeilijk om op gewicht te houden en daarom wegen ze hem dagelijks zodat ze rekening kunnen houden met voeren. Ze voeren het eten wat de honden thuis ook krijgen. Zo hebben mijn 2 honden ander voer en dat is geen probleem.

De kat met blaasproblemen heeft eerst 's nachts apart gezeten zodat ze in de gaten konden houden of hij wel voldoende bleef eten, drinken en plassen. Hij krijgt speciaal voer en ook dat voeren ze zonder problemen.

Onze blije jongens:
[ Afbeelding ]

Super thanks! Het lijkt erop dat we plek hebben! reservering is gelukt.

iedereen super bedankt voor het meedenken!!! Bokt-power!

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:09

Ik zie topic net pas, ik heb ook regelmatig honden in huis voor opvang. Mocht je toch weer om het hand zitten stuur maar pb. Ik woon in Wilnis

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 12:12

Zilfstar schreef:
Selka schreef:

Onze blije jongens:
[ Afbeelding ]

Super thanks! Het lijkt erop dat we plek hebben! reservering is gelukt.

iedereen super bedankt voor het meedenken!!! Bokt-power!

Helaas... krijg net email dat ze toch vol zitten...

Dus wie weet nog iets?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:18

Ik heb heel goede ervaringen met dogs enjoy in Slootdorp.

Verschillende groepen ingedeeld naar maat en karakter. Ze lopen de hele dag los op grote velden en gaan savonds in een grote gezamenlijke huiskamer met banken en kleden. Súper aardige mensen en mijn hond vind het helemaal te gek altijd.

Hij wordt doodongelukkig in een kennel en gek op mensen en andere hondjes. Er is altijd iemand aanwezig en het zijn écht hondenmensen. Mijn hond is lastig met eten, en ze proberen echt alles om hem toch te laten eten. Vers vlees(lust ie niet), allerlei brokken, rodi worsten, boterhammen met smeerworst.. ze trekken alles uit de kast.

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:21

ik weet wel iemand wellicht
is kleinschalig / particulier en een schat van een vrouw

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:28

A1 dierenhotel in Holten.

Erg professioneel, erg netjes en vooral een erg groot hart voor de dieren.

Mocht het te ver zijn, misschien hebben zij dan wel een tip wat dichter bij is voor je.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:43

He nee balen! Die van ons gaan volgende week weg maar daar heb jij niks aan natuurlijk. Jammer.

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:35

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:53

Amyd schreef:
Ik zie topic net pas, ik heb ook regelmatig honden in huis voor opvang. Mocht je toch weer om het hand zitten stuur maar pb. Ik woon in Wilnis

Je mag mij pb sturen.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:10

Mijn ouders brengen de honden altijd bij Arbina in Deil. Daar zijn ze ook dik tevreden over. :-)