ik heb even jullie advies nodig.
Ik heb een verschrikkelijk lieve kat die "gezeik" naar een nieuw level brengt. Het is onmogelijk gebleken haar van haar natvoerverslaving af te krijgen. Ik heb haar al 11 jaar maar zodra ik haar af probeer te laten kicken gaat madame vuilniszakken van mij en mijn buren lopen plunderen. Als ze gewoon haar natje krijgt is het een voorbeeldige kat.
Nu, dan het volgende:
- Ze eet gourmet, maar dan enkel de mousse. Brokjes moet ze niet, daar likt ze de gelei tussenuit en laat het vlees voor de vliegen achter.
- Een aantal soorten van deze pakketten eet ze ineens niet meer.
- Vers vlees/vis daar is ze NIET aan te krijgen, ze haalt haar neus op en gaat lopen zeiken.
- Gourmet pakketten zijn al niet echt goedkoop, maar de losse blikjes zijn nog prijziger, dat wordt mij wat te gortig.
- Gourmet is volgens mij ook niet bepaald een gezond merk.
Informatie over poeslief:
- Ze is een jaar of 13 oud
- Is nog erg levendig, haar bloedbeeld, tanden, ALLES is perfect in orde, zeker gezien haar leeftijd
- Ze heeft beginnende reuma in haar voorpootjes, mogelijk ook in haar heup.
- Ze heeft licht overgewicht (moet een kilo af, ze weegt 5,5kg, is ook geen kleine poes).
- Ze krijgt een combinatie droogvoer van j/d Hills Joint care, anti hairball van Hills en oral care van Royal canin. De samenstelling van deze mix is ongeveer 70/15/15.
- Natvoer vormt ongeveer 50% van haar voeding op een dag....
Nu zoek ik dus natvoer met de volgende eigenschappen:
- Een mousse die niet te vleesachtig aandoet qua smaak

- Niet teveel rotzooi erin, graan e.d. heb ik geen moeite mee
- Goedkoper/zelfde prijs als gourmet (5 euro of minder per kilo)
Eventuele andere tips voor mijn monster zijn erg welkom

Baai