1 ervan is echt een killercat. Hij ziet er ook uit als een onverzorgde straatkat. mager, scheuren in z'n oren van het vechten....Uiteraard wordt hij gewoon ontwormd, krijgt goed te eten, is gecastreerd (al heel snel trouwens). Hij is inmiddels een jaar of 10.
Deze kat komt met meerkoeten, eenden, vanmorgen een jonge gans, aanlopen. Hij vreet meteen de kop eraf en die eet hij op ook. De rest brengt hij trots mee. Hij pakt echt grote volwassen eenden als hij de kans krijgt.
We nemen hem soms mee een weekend weg naar onze vakantiestek, daar loopt hij los (of liep los) maar kwam terug met konijnen en zelfs eekhoorns. Hij kan dus niet meer los daar.
Een beetje jacht instinct, oke....Maar ik word er hoorndol van. Vind het vreselijk voor de beestjes en ik begrijp het als mensen/buren er van alles van vinden. Hij is alleen niet binnen te houden. Hij jankt als het moet 48 uur achter elkaar, gaat stress gedrag vertonen, etc.
Ik hou hem al binnen in de periode dat de jonge vogels uitvliegen en op zich normaal ook als er eendenkuikens zijn omdat ik weet dat hij er geheid mee aan komt lopen. Nu waren er geen eendenkuikens in de buurt te zien, wel zwanen en ganzen (al vrij groot) en die vist hij er dus toch uit.
Ik zei al tegen m'n man dat hij anders maar naar een grote boerderij moet waar hij ratten kan vangen ofzo, maar ja...Het is geen aantrekkelijke kat in die zin dat hij niet heel mooi is en gewoon heel erg eigenaardig (lastig in contact). Natuurlijk hebben we al bandjes met belletjes gehad, maar hebben jullie nog ideeen? Het is wel echt een kat die naar buiten moet!
Zijn er speciale belletjes die beter rinkelen? Herplaatsen? Uiteraard doe ik hem liever gewoon niet weg, maar ja beestje moet wel vrij kunnen loslopen en je hebt er verder helemaal geen last van (tenzij je hem dagen binnen laat).
Ik heb nog nooit gehoord eigenlijk dat een kat zoveel grote prooien pakt, ze echt onthoofd en dat ook opeet
we gaan binnenkort verhuizen. Ook een grote boerderij, maar wel in het dorp zelf. Ik maak me nu al druk om de kippen, vogels, konijnen van mogelijke buren.
iemand advies?
of als echt niets kan, is wellicht in laten slapen een optie...
Wild heeft dan snel genoeg door dat dat geen goede plek is om te zijn, en als andermans' dier bij jou in de tuin komt is dat het probleem van die eigenaar. Zou een mooie oplossing zijn. Wel een prijzig systeem, maar je kan dan wel alle huisdieren die je niet de hort op wil hebben er op zetten.