Vizsla puppies verwacht 11 juni

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vizsla puppies verwacht 11 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:14

Omdat wij de ruimte, tijd en liefde hebben, hebben we onze vizsla teef Csaba gedekt met de prachtige vizsla reu Bodi (van onze vrienden). Zowel zij als wij willen dolgraag een puppie van onze honden.
Schapie is 4 jaar en komt rechtstreeks uit Hongarije, is raszuiver, maar geen stamboom. Ze is bij ons gekomen met 10 weken. Ze is kerngezond. Bodi is 3 en een half jaar en is tevens een gezonde vizsla met een Hongaarse stamboom. Dit wordt een eenmalig nestje. Beide honden zijn super honden met goede opleiding en karakters. Schapie is wat aan de kleine kant, maar Bodi is een grote reu. Foto'S van Bodi volgen nog.

En het is gelukt!

Afbeelding

Onze schapie (roepnaam) wordt trotse mama van minimaal 5 puppies (7 mei de 28/29 dagen echo om de dracht en aantal pups te bevestigen), de DA verwacht er nog een paar extra. Van tevoren hebben we Csaba volledig late checken door de DA om er zeker van te zijn dat ze gezond en wel de dracht kan doorstaan. Door middel van bloedtesten op oestrogeen is de dekdatum bepaalt, op 7 en 8 april is ze beide dagen gedekt wat fantastisch verliep, zoals in de boeken beschreven stond

Schapie is echt een geweldige lieve, clownige,sociale klittenband hond. Top met kinderen, speels, knuffelig, maar ook goed luisteren.. Mijn vriend traint jacht met onze beide honden.

Afbeelding
De hele familie

Afbeelding
Jachttraining

Afbeelding
Csaba

Afbeelding
Csaba als pup

Afbeelding
Csaba en trouwe vriendin Duca ( tevens in ons bezit)

Afbeelding
Lekker relaxen saampjes

Afbeelding
Zwemmonsters (schapie was hier 7 maanden en doet alles na wat Duca nu7 jaar toen 4 jaar, doet)

4 juni laten we een foto maken om exact te weten (bij benadering) hoeveel we er kunnen verwachten
11 juni is ze uitgeteld.

Ik vind het erg spannend, de paardendracht en bevalling daar ben ik erg bekend en vertrouwd mee.
( meerdere veulens per jaar) maar bij honden zijn wij een leek. We worden goed begeleid door DA en jachttrainster en andere

We zoeken nu een werpbox.

Na deze dracht wordt schapie gesteriliseerd.

Wie volgt?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-18 20:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Irisx

Re: Vizsla puppies verwacht 11 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:19

Ik volg!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:26

Vizsla's <3 .

Zijn beide ouderdieren geröntgend?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:34

Ouh vizsla <3 ik ga zeker volgen. Veel succes!
Hebben jullie al mensen op de wachtlijst?
Gewoon uit interesse. Hier ze je ze zo goed als niet.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:41

Leuk! Ik volg ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:43

Nee, het is geen officieel dekking, wij willen dit graag voor ons zelf en voor de overige honden zoeken we een goed huisje., 3 zijn er al vergeven..
Beide honden zijn door de DA van tevoren gecheckt, nooit ziek geweest , goed bloedonderzoek en gezond.

Ik weet dat mensen tegen onofficiële dekkingen zijn, maar ik ben de vizsla vereniging in nl behoorlijk zat..
Heb ook met rontgen foto's en stambomen gewerkt, maar die waren niet per definitie gezonder.

We hebben deze dekking bewust en eenmalig ingezet voor eigen gebruik, en voor een normale prijs. Ik heb er nl moeite mee hoe de prijzen met stamboom worden bepaald. Ik snap het wel hoor, in de paarden werken we volgens kwpn richtlijnen.
Ik wil graag dat er goede adresjes komen, ongeacht prijs. 1 persoon neemt een pup over voor minder omdat dit anders niet mogelijk zou zijn voor deze persoon, maar ik weet zeker dat de pup het goed krijgt. De andere worden weer wat meer om handelaren te "voorkomen" indien mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:45

@Xlaraaj we hebben geen wachtrij, we weten het net en wat ik hierboven schrijf, we kijken naar mens en dier, als de kosten maar gedekt zijn..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:47

Je hoeft geen fan van de vereniging te zijn om je gezonde verstand te gebruiken en gewoon je honden te laten rontgen. Ook al is het eenmalig en voor jezelf, die andere pups gaan toch ook naar andere baasjes? Die verdienen toch ook een gezonde hond? Dat heeft niks met stamboom of prijs te maken, eerder met gemakzucht dat je het dan niet doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:48

@amandavd dat is jouw mening, dat mag

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:50

hayka schreef:
@amandavd dat is jouw mening, dat mag

Jammer dat je je verantwoordelijkheid niet neemt, eenmalig nest of niet. Jij bent wel degene die pupkopers een hoop verdriet bezorgt op het moment dat het niet goed zit met de gezondheid. Bovendien bezorg je de pups ook een hoop leed. Dus je kunt wel heel edelmoedig doen door te zeggen dat het niet om de prijs gaat en dat goede adresjes belangrijk zijn maar met de gezondheid neem je het niet zo nauw. In ieder geval veel succes gewenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:50

Dank je

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:06

Amandavd schreef:
Je hoeft geen fan van de vereniging te zijn om je gezonde verstand te gebruiken en gewoon je honden te laten rontgen. Ook al is het eenmalig en voor jezelf, die andere pups gaan toch ook naar andere baasjes? Die verdienen toch ook een gezonde hond? Dat heeft niks met stamboom of prijs te maken, eerder met gemakzucht dat je het dan niet doet.

Ik ga hier eigenlijk wel in mee.. De rasvereniging stelt alleen HD beoordeling en Ecvo verplicht.. Daar mee zeggen ze dat dit soort dingen heel veel voorkomen in het ras.
Waarom zou je daar niet op willen testen? Je wil toch het beste voor de pups en er alles aan doen om te zorgen dat ze zo gezond mogelijk komen.
En de prijzen zijn t probleem niet qua foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:17

Ik sta er zeker voor open, wil de pups voor derde best laten testen, zal het met Da over hebben, goede tips krijg ik hier....

Maar wij zijn vooral ook heel blij...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-18 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:18

Pups kun je niet testen, pas op de leeftijd van 1 jaar. Je moet met de ouders beginnen. Die geven immers hun genen door.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:24

hayka schreef:
Ik sta er zeker voor open, wil de pups voor derde best laten testen, zal het met Da over hebben, goede tips krijg ik hier....

De ouderdieren denk ik? :D
In principe moeten ze namelijk 12 maanden(bij sommige rassen 18 maanden) oud zijn voor dat de officiele foto's gemaakt mogen worden. Nu heb je wel een stamboomloze, en dus stamboomloze pups waardoor officieel niet mogelijk is. Maar je kan ze niet als pupje in het nest al testen.
Ik dacht dat ze voor Ecvo ook 12 maanden moeten zijn maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

Oh tegelijk met Amanda.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:28

Ik moet helaas meegaan met bovenstaande berichten. Jammer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:30

@kiwitje, klopt ouderdieren..

Maar mijn roze wolk blijft hoor *\%/*

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:31

Snap ik, het is ook leuk, puppy's. Hoop dat de nieuwe eigenaren een gezonde pup krijgen en er ook lang blij mee mogen zijn :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:34

hayka schreef:
@kiwitje, klopt ouderdieren..

Maar mijn roze wolk blijft hoor *\%/*

Succes! Hopelijk gezonde ouders en gezonde pups!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:37

Dank jullie wel

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:41

Whiii, ik zit ook op de Vizsla pagina op FB. Geniet van de pupjes en vooral veeeeeel foto’s spammen!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:58

Zat gezond geteste ouderdieren die toch zieke pups krijgen. ;)
Zat 1000x gemixte straathonden die alleen maar gezondheid doorgeven.
En andersom. Alles is mogelijk. ;)

Mooie honden TS, ik volg ook.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:00

Palmera schreef:

Alles is mogelijk is een heel goed argument voor mensen die geen geld willen uitgeven aan onderzoeken. Top hoor.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:09

Amandavd schreef:
Palmera schreef:

Alles is mogelijk is een heel goed argument voor mensen die geen geld willen uitgeven aan onderzoeken. Top hoor.

Kort door de bocht. Die onderzoeken zijn zonder garantie op gezondheid.
Ik weet niet wat ik kwalijker vind: geen onderzoeken doen of wel onderzoeken doen om er zoveel mogelijk ongezond ogende honden uit te krijgen. ;) Want als ik sommige goedgekeurde honden op foto's van rasverenigingen zie wil ik die honden nog niet gratis.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:11

Palmera schreef:
Amandavd schreef:

Kort door de bocht. Die onderzoeken zijn zonder garantie op gezondheid.
Ik weet niet wat ik kwalijker vind: geen onderzoeken doen of wel onderzoeken doen om er zoveel mogelijk ongezond ogende honden uit te krijgen. ;) Want als ik sommige goedgekeurde honden op foto's van rasverenigingen zie wil ik die honden nog niet gratis.

Die onderzoeken zijn er ook niet om garantie te geven. Als je dat je insteek is dan heb je het al niet begrepen. Je doet die onderzoeken om te voorkomen dat je al met zieke dieren fokt. Voorkennis noemen ze dat. Om bepaalde dingen uit te sluiten. Om te voorkomen dat je twee dragers met elkaar kruist of een lijder hebt van iets.

Ik snap trouwens niet wat je met het dikgedrukte gedeelte bedoelt.