Aangezien mijn vriend en ik het toch steeds meer hebben over het nemen van een hondje ben ik eens gaan rondkijken. Mijn interesse is gewekt door het Kooikerhondje. En ik krijg het niet uit mijn hoofd

De hond zelf spreekt mij heel erg aan. Vind het in eerste instantie een hele leuke hond om te zien, en daarnaast spreekt het karakter mij aan. (Wat ik via Google kan vinden dan) Een actief hondje, thuis ook rustig, maar wel een hond waar je wat mee moet gaan doen en waarbij je consequent moet zijn.
Het lijkt mij geen geschikte hond als je nooit honden hebt gehad maar ik ben opgegroeid tussen de honden en meerdere familieleden die Mechelse herders trainen voor de politie dus eventueel hulp + ervaring bij de opvoeding is aanwezig.
Nu vroeg ik mij af, zijn er bokkers die ervaring hebben met dit ras en er wat over willen delen?
Ik heb een fokker hier in de buurt gevonden, is het raar als ik vraag of ik kan kennismaken met het ras omdat er eventueel interesse is in een pup?
Daarnaast hebben wij ook 2 katten, in principe zou dit goed moeten gaan vanaf pups af aan, maar zijn er bokkers die een combi van kooiker + kat hebben en zijn hier nog dingen bij waarop ik moet letten?
Ik hoop op wat info!