Al lange tijd weet ik dat ik naast mijn huidige dierencollectie (paarden, honden, katten, vissen) ook nog een vogel wil. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik daar totaal niet in thuis ben. Ik heb het vermoeden dat er hier op Bokt mensen zijn die wel enige vogelkennis hebben en mij dus een beetje kunnen helpen

Wat ik zoek:
- vogel die geschikt is voor een beginner
- het liefst eentje die kan praten, maar niet extreem druk is verder
- voor nu niet al te dure prijsklasse, aangezien het mijn eerste vogel is
Ik woon op een boerderij, dus kan binnen- en buitenverblijf aanmaken. En vanwege alle ruimte die ik heb maakt het me dus niet zo veel uit of het een vogelsoort wordt die niet in zijn eentje gehouden kan worden.
Dit zijn voor nu eigenlijk mijn belangrijkste punten..
Alvast bedankt voor de hulp met mijn zoektocht naar een leuk vogeltje

Het is momenteel ook volop kweekseizoen. Zelf kweek ik op dit moment even niet, maar waarschijnlijk heb ik van het najaar wel weer een nestje.
kende deze soort nog helemaal niet en was op slag verliefd. Wil geen vogels, ik vind dat je ze dan ook veel vlieg ruimte moet kunnen bieden, maar was wel even aan het twijfelen
Hij is nu 4 jaar maar hij heeft altijd een hekel aan handen gehouden (voor dat euvel was er niets aan de hand). Net als bij mensen hebben ze allemaal een andere persoonlijkheid. Ik heb er 17 en ze zijn allemaal zo verschillend.