Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KarmaChansy schreef:ziet er goed uit dierenfan! voor een reden voel ik mij wat safer op een mountainbike haha maar je staat stevig op de step! Misschien er toch maar eens aan wagen, gaat heuvelachtig terrein ook goed?
Druppie7711 schreef:Even een vraag tussendoor ik dacht dat het in nederland niet is toegestaan om honden te laten trekken? Alleen met juiste papieren ofzo voor de sledehonden? Word namelijk altijd voor gewaarschuuwd in de staffords groep op facebook waar ik lid van ben.
Dit dus:
[ [url=m/inKWvK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik neem aan dat step/kickbike hier dus ook onder valt?
Eilish schreef:Ik had het kickbike topic weer omhoog geschopt en meld mij hier ook. Ik wil ook gaan steppen met mijn hond.
Morgen ga ik in Amersfoort kijken voor een step. Maar ik heb last van mijn handen, dus even afwachten of het gaat. Het huren van een kickbike G4 sport was niet zo'n succes vanwege het racestuur. Hopelijk een ander stuur wel.
Ik zit te kijken naar de Kickbike city G4. Ik wil hem ook als vervanging van mijn fiets gebruiken.
Maar het kan ook nog een andere worden, als ik er uberhaupt eentje koop. Dat weet ik hopelijk morgen.
Mijn hond heeft een Hunter Norwegger Racing tuig trouwens. Zou die geschikt zijn? [ [url=m/VYZcx0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het idee is dat ze ernaast loopt, net als met de fiets. Dus geen mushing. Maar soms trekt ze wel, als ze een kat ziet oid.
Lisitano schreef:TS; de Kickbike Sport is gemaakt voor het gebruik op verharde wegen. Op verharde wegen mag je hond absoluut niet afstanden galopperen. Voor jou en hond is zo'n step zwaar op onverharde paden en er zal geen vering inzitten. Ik kan je een crossstep aanraden, kijk anders eens op http://www.rundog.nlZorg wel echt voor een goed passend tuig, dat is zo ontzettend belangrijk.
Florenc schreef:Lisitano schreef:TS; de Kickbike Sport is gemaakt voor het gebruik op verharde wegen. Op verharde wegen mag je hond absoluut niet afstanden galopperen. Voor jou en hond is zo'n step zwaar op onverharde paden en er zal geen vering inzitten. Ik kan je een crossstep aanraden, kijk anders eens op http://www.rundog.nlZorg wel echt voor een goed passend tuig, dat is zo ontzettend belangrijk.
Natuurlijk ook wat persoonlijk af te wegen. Wij zitten hier ook minstens 60-70% op verharde weg, omdat de omgeving helaas niet anders toelaat. Onze hond draaft dan wel (mooi ook, gemiddeld draftempo ligt al op 18km/u) en waar mogelijk is gaat hij de berm in. Maar het is maar voor jezelf even afwegen wat je juist wil gaan doen met je step...
beatje schreef:Ik heb toevallig ook een kickbike G4Sport en snap het racestuur verhaal niet ?Bij mij staat er gewoon een recht stuur op.Wel is deze step niet geschikt voor hele lange mensen.
Lisitano schreef:Zo'n Tre Ponti tuig is ook helemaal niet fijn om mee te trekkenHeb je een commando aangeleerd voor het trekken?
Ik heb het vanaf pup geleerd met eeb commando en toch wilde hij met de step niet voldoende trekken. Het helpt om dan met een groepje te gaan, dan valt het kwartje. Ik gooide mijn andere hond los en ging als een debiel opwekkende geluidjes maken waardoor we alsnog konden racen.
Mijn hond is een Husky x Malamute. Mij is toen verteld dat hij 2x zijn gewicht kan trekken maar dat is dus een sledehond waarvan 1 van de rassen een zeer sterke en krachtige sledehond is. Hij weegt 34 kg.
De x-backs zijn helemaal niet zo duur maar ook niet voor elke hond geschikt. Je hebt ook h-tuigen zoals die van Non Stop. Sommige tuigen zijn ook verstelbaar, die zijn wel prijziger. Als je niet zoveel van de pasvorm weet zou ik wel echt gaan passen bij een kundige
Overigens loopt mijn hond in een x-back, mijn Podenco heeft een multisport harnas van Dagrattan oid. Ik maak geen halsband vast oid, zij blijven keurig in hun tuig zitten.