Al enige tijd zit ik er aan te denken om in de toekomst een (of meerdere als ze niet solitair leven uiteraard) vogel aan te schaffen.
Dit heeft geen haast, ben nogal druk met hamsters, die nu ook mijn favoriete huisdiertjes zijn.
Vogel hoeft dus niet per se, maar ik zou me graag wat beter inlezen etc. Omdat het dus wel heel erg aantrekkelijk is en ik ze graag zou willen aanschaffen in de toekomst.
Goed, heb op bokt al verschillende topics doorgelezen, maar omdat ik in een andere situatie zit dan anderen en ook andere vragen heb, maak ik een topic aan.
Ik heb een klein beetje rondgekeken naar verschillende agaponiden/dwergpapagaaien/papagaaien/parkieten. Heb in mijn omgeving niet echt mensen die echt exotische vogels huisvesten.
Laat ik even vooropstellen dat ik geen grasparkieten of valkparkieten wil.

Het is wel de bedoeling om er dusdanig aandacht aan te geven, dat het echt een vogeltje is die gewoon los in de kamer/op de kooi kan en gewoon te hanteren is.
Daarom dus ook graag een iets grotere vogel.
Welke soorten hebben jullie ervaringen mee? Hoe houden jullie deze? Alleen? Met meerdere?
Wat voor verblijf hebben ze nodig?
Wat ik leuke vind om in ieder geval naar te kijken zijn halsband parkieten en amazonepapegaaien en dan dus vooral met maskers weet ik wat vanaf, maar laat vooral onbekende soorten zien! (weet niet of deze onder elkaar vallen?)
Vind grotere soorten zoals roodstaarten ook onwijs gaaf

Vroeg mij ook af of er Facebook pagina's zijn die ik kan afspeuren!
Voeding etc is iets waar ik gelukkig wel al vele vanaf weet, dus dat komt goed. Maar durf voor de rest niks te ondernemen als ik het niet zeker weet. Beter te veel vragen, dan te weinig.

Liefs!