.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:50

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

MilesNF

Re: Van de aardbodem verdwenen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:57

Ik weet helemaal hoe je, je voelt, ik ben ook ooit mijn kat kwijt geweest en was radeloos. Denk er ook aan om het asiel zelf even te bellen! Ook al is ze gechipped, ik zie bij ons asiel in de stad vaak staan dat de chip niet goed geregistreerd is. En de samenwerking met asiel en dierenbescherming is niet altijd 100%, dus een keer extra navragen is altijd slim.

Misschien ken je iemand die aan speuren met een hond doet? Die kan misschien ook helpen als je een goed geurspoor hebt.

Veel succes!

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:00

Ik weet ook heel goed hoe je je voelt, ik heb hetzelfde voor gehad met mijn rosse kater.
Helaas is dat verhaal minder goed afgelopen, want dat is dit jaar 2j geleden en ik denk niet dat hij nog terugkomt.

Ik duim enorm dat jou Puckje wel mag thuiskomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:02

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:03

.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:04

Vreselijk! Afgelopen jaar was een van m'n (binnen)katten een uurtje weg en toen was ik al volledig in de stress, alle scenario's komen voorbij in je hoofd..

Het was afgelopen zondag ontzettend mooi weer. Kan het zijn dat ze ergens een schuurtje in is gewandeld van iemand die in de tuin bezig was en vervolgens per ongeluk is opgesloten? Misschien bij buren even een briefje in de bus doen of ze willen checken?

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:09

Die van Yessy is een goeie tip, om even briefjes rond te brengen om mensen te vragen in tuinhuizen en schuren te kijken.

Het is heel moeilijk om te bepalen wanneer dat moment er is dat je stopt met hopen, maar je voelt dat wel. Op een gegeven moment schrok ik van mezelf dat ik de woorden effectief uitsprak "nu gaat hij ook niet meer terugkomen, het is te lang geleden". Ik kan alleen hopen dat hij nog leeft en ergens anders een fijn huisje heeft gevonden, of dat hij in ieder geval niet afgezien heeft als hij dood zou zijn.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:10

Echt heel rot!
Wij waren onze kat ook een keer kwijt, toen heb ik ook alle instanties gewaarschuwd, (ook Groningen) maar ik kwam er ook wel achter dat het niet allemaal heel goed geregeld was.
Bij ons worden ook wel overgereden katten naar de gemeentestort gebracht en die kijken verder nergens naar.
Ook hadden ze dingen bij de dierenambulance niet goed opgeschreven, verkeerd signalement.
Dus als ik jou was zou ik af en toe wel even informeren.
Onze kat kwam na twee dagen gezond thuis gelukkig, waarschijnlijk ergens opgesloten gezeten.
We hadden trouwens vroeger een kat die zes weken weg was, die stond toen ook weer voor de deur..hij was wel ernstig gewond maar had het wel overleeft.
Ik zal voor je duimen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:14

O ja ik ben ook zo :o en mijn vriend maar zeggen joh die komt wel weer terug hoor. Was gelukkig ook zo! En die van mij was ook nog nooit langer dan halve dag weggebleven!
Sterkte hoop dat ze gauw terug is.

Majanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:18

Hier werd er gewaarschuwd tijdens de dooiperiode de katten binnen te houden omdat ze op het ijs zouden kunnen gaan en erdoor kunnen zakken. Weet uit de omgeving hier al 3 katten helaas in het water zijn teruggevonden. Misschien een tip om bij de sloten in de buurt te kijken.
Hoop natuurlijk voor je dat ze gewoon weer thuis komt.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:19

Er zijn ook facebookgroepen speciaal voor vermiste dieren, had je haar daar al bij aangemeld?

Heel veel sterkte, ik volg in ieder geval en hoop dat ze snel terug is.

Misschien een hele gekke, maar hebben jullie van die grondcontainers? (Dus afval gooi je boven de grond in een luik en dan valt het naar beneden.) Daar is bij ons in de buurt laatst een kat in gevallen.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:23

Ach wat een zorgen, ik kan me zo goed voorstellen hoe ongerust je bent!

Ik duim dat Puck snel thuiskomt.
Misschien zijn er asiels in de buurt waar je langs kan? Misschien is ze al gevonden maar werkt de chip niet of is ze niet te onderzoeken?

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:23

Zet een gebruikte kattenbak van ze buiten mocht ze nog leven en in de buurt zijn dan helpt dit.
Veel sterkte!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:26

Majanga schreef:
Hier werd er gewaarschuwd tijdens de dooiperiode de katten binnen te houden omdat ze op het ijs zouden kunnen gaan en erdoor kunnen zakken. Weet uit de omgeving hier al 3 katten helaas in het water zijn teruggevonden. Misschien een tip om bij de sloten in de buurt te kijken.
Hoop natuurlijk voor je dat ze gewoon weer thuis komt.

En als er geen sloten zijn, zijn vijvers ook berucht helaas.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:38

.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:56

Marktplaats heeft ook een rubriek voor vermiste en gevonden huisdieren. Daardoor is onze vermiste kater destijds (mede) weer teruggevonden.

Ga heel hard voor je duimen dat poes snel weer gezond en wel thuis is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:52

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:02

gaby12 schreef:
Zet een gebruikte kattenbak van ze buiten mocht ze nog leven en in de buurt zijn dan helpt dit.
Veel sterkte!

In een ander iets b.v. een afwasteiltje gebruikt grit uit de bak neerzetten buiten zo kan je kat binnen toch zijn bak blijven gebruiken ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:04

TS, kan je dan niet een deel van de gebruikte kattenbak overscheppen in een andere grote bak/emmer? Dat Puck wel de geur kan ruiken van de kattenbak evt? Misschien dat dat al helpt. Dan heb je de kattenbak zelf niet eens nodig buiten maar heeft het hopelijk wel het gewenste effect. Ik hoop voor je dat je Puck terugvind. Kan me goed voorstellen hoe naar het nu moet voelen. Het zijn toch een beetje je kinderen..

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:07

Vreselijk dat gevoel van onmacht en onzekerheid. Ik duim mee dat zij gauw weer thuis komt. Sterkte!

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:07

Jeetje wat vervelend voor je.. hopelijk is puck snel weer thuis!

Ik kan wel aanraden om ook de gemeentewerf te bellen of langs te gaan. Mocht ze zijn aangereden kan het zomaar zijn dat ze zonder enige controle daar in een container terecht komt.. (is een kennis van mij ook overkomen). Klinkt als het meest vreselijke scenario, maar het gebeurd helaas nog veeeeel te vaak..

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:10

Al een oproepje gezet op Facebook groepen? Bv oproepjes voor Groningers enzo?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:13

Wanneer je in de stad Groningen woont, op 112groningen.nl zie ik wel eens oproepjes voorbij komen om uit te kijken naar verdwenen dieren.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:14

..
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 02:01, in het totaal 1 keer bewerkt