Ik ben zelf een groot katten liefhebster, alleen dit is niet meer leuk. De katten zijn ook behoorlijk brutaal. Mijn hond is een week geleden geopereerd en heeft nu verplichte benchrust of ze mag er uit maar moet dan aan de riem blijven. Met uitlaten mag ze een klein stukje heel rustig lopen.
Nu zitten er de laatste tijd super veel katten die gewoon zo brutaal zijn om in mijn tuin te gaan zitten poepen. Laatst had ik het raam heel even open staan om alles door te laten luchten, ik had mijn hond in de bench zitten en hoor opeens een hoop lawaai en geblaf. Ik was op dat moment even boven, en toen ik beneden kwam was mijn hond uit de bench gebroken en die was als een malle achter de kat aan het rennen. Mijn hond had haar kruisbanden gescheurd en was hiervoor geopereerd, dus onverwachte bewegingen waren echt niet toegestaan. Nu heeft ze door het uitbreken uit de bench haar voorpoten helemaal kapot en een dikke knie. De kat had trouwens uit angst denk ik gesproeid op de bank ofzo en nu stinkt heel het huis naar kattenpis

Laatst was ik ook mijn hond aan het uitlaten en toen werd ze opeens aangevallen door een kat uit het niets(had ook geen idee waar die vandaan kwam). Ik hoor ook van mijn buren dat ze er veel last van hebben, die hebben een trampoline met beschermings gaas voor kinderen, en die katten hebben daar hele scheuren in gemaakt.
Nu gaat het om meerdere katten, deze hebben wel een vlooienband om maar geen penning daar aan hangen, dus heb ook geen idee waar die katten thuis horen.. En heb ook weinig zin om de hele dag die katten te volgen om te zien waar ze thuis horen.
Ik zou graag de eigenaar(en) van deze kat(ten) aanspreken hierop en kijken of we tot een oplossing kunnen komen. Want dit gaat nu wel een beetje te ver.
Vind het vooral heel erg vervelend voor mijn hond, en moet vrijdag weer met haar naar de dierenarts omdat ze nu een dik been heeft. Ik vind katten heel erg leuk, maar mijn hond kan niet met katten anders had ik er zelf ook wel een gehad, en vind het echt te ver gaan dat er een vreemde kat mijn huis in sluipt en alles overhoop haalt.
Heeft er iemand misschien een tip om er achter te komen bij wie deze kat(ten) horen?