Ze krijgt geregeld vers vlees, maar vanwege oa haar darmen en tanden is het goed dat ze regelmatig brokken eet.
Helaas wil ze heel graag andere lekkere dingen, maar na een paar weken gaat het brokken eten altijd mis.
De eerste tijd eet ze dan heel enthousiast haar brokken, maar na een bepaalde tijd wil ze die niet meer eten.
Soms lukt het om haar toch te laten eten door er naast te blijven zitten en haar brokje voor brokje te geven uit de hand (ja echt

maar inmiddels heb ik vooral het idee dat het iets psychologisch is. Ze lijkt gewoon te wachten tot ze uiteindelijk weer iets anders krijgt.
Momenteel krijgt ze Cavom en hebben we al heel veel andere merken gegeven, maar ze vertikt het soms zo een dag om te eten waar ik weer van in de stress raak. Uiteindelijk eet ze dan mopperend wel haar brokken, maar als ik haar dan later weer iets lekkers of vers vlees geef is het brokken eten direct weer over.
Mijn idee is om haar nu op gezette tijden 3 keer daags (?) de brokken voor een kwartier aan te bieden en dan weer weg te halen. Zou dat haar hongergevoel misschien activeren? Momenteel heeft ze de brokken namelijk altijd beschikbaar omdat ik hoop dat ze dan toch alsnog er aan begint.
Ze zit nog wel mooi op gewicht, maar ik ben bang dat ze op deze manier gaat afvallen en dat is niet de bedoeling

En het ras staat al bekend om gevoeligheid op de nuchtere maag, dus dat zorgt ervoor dat ik het fijn idee vind wanneer ze zomaar een dag niet eet.
Ik ben op zoek naar adviezen qua aanpak!
Nogmaals: ik denk dat het geen zaak is van niet lusten, maar dat ze echt wacht op iets anders (want lekkere dingen, vers vlees etc pakt ze altijd aan).