Ik vond het geen konijnen of vossenhol, er lagen geen konijnenkeutels en in het weiland vond ik geen enkele veer of halve vogel.Aantal jaren geleden liep er n.l. wel een vos en zijn hol was ook veel groter,ik vond toen ook regelmatig een hele hoop veren en half opgevreten vogels en konijnen.
Ik wenste een poosje geleden al dat er een das op het weiland kwam wonen,er zijn n.l. bouwplannen en zouden wij er weg moeten. En die wens is uit gekomen!
Ik had Das en Boom ingeschakeld dat er waarschijnlijk een das hier woonde in de wei.Die hebben iemand ingeschakeld die hier in Ermelo woont en die man is een wildcamera gaan plaatsen bij het eerste hol. Hier zag hij alleen een kat op de camera.
Maar mensen van de Natuur bescherming [die waren ingeschakeld door Das en Boom] vonden een 2de hol,en wij vonden later nog 2 holen, in totaal waren er al 5 holen.
Er zijn 2 wildcamera's opgehangen bij het 2de hol.Na 3 dagen was het Bingo! er stond een mooie Das op de foto.
Ik ben er blij mee natuurlijk, dit betekend dat er niet zomaar een woonwijk gebouwd mag worden.We hebben Das en Boom achter ons staan, de Natuurbescherming, de Wijk vereniging en de politieke Partijen Burger Belangen Ermelo en Progressief Ermelo.Ook CDA zei mee te willen werken,máár die hebben al zoveel beloofd, ik twijfel bij hun.

Het weiland ligt in een mooi stukje natuur, er lopen ook regelmatig Wilde zwijnen en Reeën en soms ook een Vos.