Sinds afgelopen zaterdag hebben wij een herplaatser in huis. Suzie is haar naam en ze is bijna 6 jaar oud. Ik zal het verhaal achter Suzie zo eventjes vertellen

Het verhaal achter Suzie is eigenlijk een beetje sneu. Toen mijn moeder en haar toenmalige partner nog bij elkaar waren en ik nog thuis woonde, wilde mn moeder heel graag een muisgrijze poes. Mn moeder had mazzel, een collega van haar had een nestje, met allemaal grijsjes

Even een sprongetje in de tijd, ik was inmiddels uit huis en helaas kwam aan de relatie een einde en zijn mijn moeder en haar partner gescheiden, maar ja, wat doe je dan met de huisdieren? Omdat Suzie zo aan mn moeder dr ex partner hing, hadden ze besloten dat ze bij hem mocht blijven wonen, omdat ze met elkaar konden lezen en schrijven, wel zo eerlijk naar het beestje toch? Ze was op dat moment 4 jaar oud, ze had al 2 nestjes gehad (waarvan we een dochter hebben gehouden en die ook bij Suzie bleef) en nog steeds ontzettend aanhankelijk en lief. Grappig detail, Suzie praat met je, als je tegen haar praat, krijg je allerlei geluidjes te horen

Enfin ik heb altijd contact gehouden met mn moeder haar ex, helaas het contact met mn moeder wel verloren gegaan, maar dat is een ander verhaal. Een halfjaar na de breuk met mn moeder kreeg hij een nieuwe vriendin, zij hield niet zo van katten, maar ze kreeg Suzie en haar dochter er gratis bij, evenals dat Suzie er 2 jonge kinderen bij kreeg. 1,5 jaar ging dat goed en vorige week maandag kreeg ik ineens een berichtje, of ik Suzie ook wel wilde hebben..
Daar hebben mijn vriend en ik een paar pittige gesprekken over moeten voeren, met een hele hoop ongeloof, want waarom zou ze ineens weg moeten? Suzie zou agressief zijn, iets wat ik niet geloofde en nog steeds niet geloof. Hij had haar zelfs al op marktplaat gezet, met de tekst erbij dat het al 1,5 jaar niet meer ging, reken zelf maar waarom.. Ik ben van mening dat je voor je huisdier zorgt en omdat het toentertijd ook mijn huisdier was, hebben we besloten haar (al dan niet tijdelijk) in huis te nemen om eerst maar eens te kijken hoe het met haar gaat en om haar een beetje rust te geven, want ik vond dat ze dat wel verdiend had

Sinds zaterdag woont Suzie dus bij ons en dat is pas het begin van ons avontuur samen..
Het is verder geen spannend verhaal, maar misschien vinden mensen het leuk om te volgen, ik zal zo vaak mogelijk updates over Suzie geven en zal de volgende keer ook wat foto's plaatsen!