[VOLG] Rust voor Suzie de herplaatser

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

[VOLG] Rust voor Suzie de herplaatser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 20:13

Hooi!

Sinds afgelopen zaterdag hebben wij een herplaatser in huis. Suzie is haar naam en ze is bijna 6 jaar oud. Ik zal het verhaal achter Suzie zo eventjes vertellen :j Suzie kon helaas niet meer op haar oude plekje wonen, ze zou agressief zijn en de eigenaar was bang voor ongelukken, na even wikken en wegen toch besloten om haar hier een plekje te gunnen, ik ben veel thuis en we hebben ruimte genoeg om haar eerst haar eigen plekje te geven en ach als je 1 poes hebt, kan er nog wel 1 bij toch? :') ze is hier sinds zaterdag en ik zal updaten over alle momenten tot we in het heden zijn, er is namelijk genoeg te vertellen over haar.

Het verhaal achter Suzie is eigenlijk een beetje sneu. Toen mijn moeder en haar toenmalige partner nog bij elkaar waren en ik nog thuis woonde, wilde mn moeder heel graag een muisgrijze poes. Mn moeder had mazzel, een collega van haar had een nestje, met allemaal grijsjes <3 het nestje was op dat moment 6 weken oud. Toen we daar waren, waren we op slag verliefd op haar, het liefst hadden we haar direct meegenomen, tot onze grote verbazing mocht dat ook, achteraf natuurlijk heel stom, maar helaas niks meer aan te veranderen. Suzie ging mee naar huis en och wat was het een kleintje, ze kon en wilde ook echt niet alleen zijn. In die periode was mn moeder haar partner heel veel thuis, waardoor het 2 dikke maatjes werden, ze leek wel verliefd op hem.

Even een sprongetje in de tijd, ik was inmiddels uit huis en helaas kwam aan de relatie een einde en zijn mijn moeder en haar partner gescheiden, maar ja, wat doe je dan met de huisdieren? Omdat Suzie zo aan mn moeder dr ex partner hing, hadden ze besloten dat ze bij hem mocht blijven wonen, omdat ze met elkaar konden lezen en schrijven, wel zo eerlijk naar het beestje toch? Ze was op dat moment 4 jaar oud, ze had al 2 nestjes gehad (waarvan we een dochter hebben gehouden en die ook bij Suzie bleef) en nog steeds ontzettend aanhankelijk en lief. Grappig detail, Suzie praat met je, als je tegen haar praat, krijg je allerlei geluidjes te horen :D

Enfin ik heb altijd contact gehouden met mn moeder haar ex, helaas het contact met mn moeder wel verloren gegaan, maar dat is een ander verhaal. Een halfjaar na de breuk met mn moeder kreeg hij een nieuwe vriendin, zij hield niet zo van katten, maar ze kreeg Suzie en haar dochter er gratis bij, evenals dat Suzie er 2 jonge kinderen bij kreeg. 1,5 jaar ging dat goed en vorige week maandag kreeg ik ineens een berichtje, of ik Suzie ook wel wilde hebben..

Daar hebben mijn vriend en ik een paar pittige gesprekken over moeten voeren, met een hele hoop ongeloof, want waarom zou ze ineens weg moeten? Suzie zou agressief zijn, iets wat ik niet geloofde en nog steeds niet geloof. Hij had haar zelfs al op marktplaat gezet, met de tekst erbij dat het al 1,5 jaar niet meer ging, reken zelf maar waarom.. Ik ben van mening dat je voor je huisdier zorgt en omdat het toentertijd ook mijn huisdier was, hebben we besloten haar (al dan niet tijdelijk) in huis te nemen om eerst maar eens te kijken hoe het met haar gaat en om haar een beetje rust te geven, want ik vond dat ze dat wel verdiend had :)

Sinds zaterdag woont Suzie dus bij ons en dat is pas het begin van ons avontuur samen..

Het is verder geen spannend verhaal, maar misschien vinden mensen het leuk om te volgen, ik zal zo vaak mogelijk updates over Suzie geven en zal de volgende keer ook wat foto's plaatsen!

GDG

Re: [VOLG] Rust voor Suzie de herplaatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:20

Ik ben wel benieuwd hoe je het met de introductie gaat doen/hebt aangepakt, zou je daar wat meer over willen vertellen?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 20:59

Tuurlijk wil ik dat! :)

Suzie zit nu eerst achter in de bijkeuken (4x3) met voldoende verstopplekjes, haar voer en haar kattenbak. Onze andere poes Mojo zit in een soort halletje wat aan de bijkeuken grenst en tevens grenst dat halletje aan de rest van het huis, Mojo heeft dus zeg maar de rest van het huis. Ze zitten dus niet bij elkaar, maar kunnen elkaar wel horen. Ons plan is om Suzie eerst in de bijkeuken helemaal te laten wennen en als ze zich op haar gemak voelt, willen we haar en Mojo om wisselen, Mojo gaat dan naar de bijkeuken en Suzie in de rest van het huis en even later wissel ik ze weer terug. Dit wil ik een aantal keer herhalen tot Suzie ook in de rest van het huis op haar gemak is en daarna zal ik ze aan elkaar gaan voorstellen :)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 02:09

Mooi plan, ik ben erg benieuwd hoe het uit gaat pakken!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 10:09

Ik ben ook erg benieuwd! Leuk dat je volgt! :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 12:15

Zo, misschien leuk om een sprongetje te maken naar afgelopen zaterdag, toen Suzie bij ons kwam. We hebben een aparte ruimte voor haar ingericht waar ze zich op haar gemak moet gaan voelen. We hebben mazzel dat we onze bijkeuken kunnen afsluiten van de rest van het huis, zodat ze daar in alle rust kan zitten. Suzie heeft de bijkeuken alleen, onze andere poes Mojo de rest van het huis. In de bijkeuken hebben we een kattenbak neergezet, haar voerbakjes en een mandje met kleedjes die ze heeft meegekregen van de oude eigenaar. Tevens zijn er voldoende verstopplekjes voor haar, zodat ze alles op haar eigen tempo kan doen. Toen we thuis waren hebben we het reismandje open gezet en zijn we weggegaan uit de bijkeuken, zo kon ze mooi wennen aan haar nieuwe situatie, want de verwachting was dat ze het nogal eng kon gaan vinden. Na een paar uurtjes ben ik bij haar gaan kijken, terwijl ik zocht praatte ik op een rustige toon tegen haar, zodat ze aan me zou kunnen wennen. Nergens een Suzie te bekennen natuurlijk. Ze had zich verstopt achterin een stelling waar ze bijna niet opviel. Ik heb nog even wat woordjes tegen haar gesproken en ben toen weer weggegaan, ik vond dat het wel genoeg opwinding voor vandaag was. Een verhuizing is natuurlijk niet niks dus we hebben haar de rest van de dag rust gegund.. morgen immers weer een dag! :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:09

Ik ben ook erg benieuwd hoe het met Suzie zal vergaan bij jullie. Fijn dat jullie haar iig de rust gunnen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:57

Foto's graag!!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 21:35

Tijd en rust krijgt zeker :) eerst maar weer eens lekker zichzelf worden!
Dit is Suzie (niet bij ons)
Afbeelding
Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:24

Ah leuke poes hoor!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 23:29

Ja, tis echt een leukerd en zo lief ook! :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:35

Knap poesje hoor, hoe gaat het vandaag met haar?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 15:48

Zondagochtend was Suzie nergens te bekennen, ze zat niet op dezelfde verstoppen als de dag ervoor, ze had ook nog niet gegeten, dus ik maakte me wel een beetje zorgen. We hadden natvoer en brokjes voor haar klaargezet, maar helaas bleef dat onaangeroerd. Uiteindelijk maar op zoektocht gegaan naar Suzie en ze lag verstopt onder een pallet, ze had echt ontzettend grote ogen en leek wel in shock. Op dat moment had ik er een ontzettend hard hoofd in dat het goed zou komen. Ik heb een vorkje gepakt en daar wat natvoer op gedaan en dat heb ik vlakbij haar gelegd, zodat ze niet weg zou hoeven van haar verstopplekje, helaas kwam daar geen reactie op, ik heb toen ook besloten weg te gaan en haar met rust te laten. Een aantal uur later ben ik weer gaan kijken, ik dacht dat het wel verstandig zou zijn om gewoon bij haar in de buurt te zijn, gewoon om haar te laten wennen en niks te pushen. Na een uurtje ben ik weggegaan om haar weer met rust te laten. Voorgenoemde heb ik een aantal keer herhaalt op zondag en in de avond heb ik het natvoer weer weggehaald en nieuwe bij haar neergelegd, toen ik het neerlegde reageerde ze in ieder geval wel, dat gaf weer hoop! Ze at het niet direct, maar het was een klein stapje in de goede richting :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 16:55

Agut arm ding ik hoop dat ze snel op haar gemak is, ze heeft het waarschijnlijk erg zwaar gehad bij je moeders ex....

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 16:59

Ja, ik weet natuurlijk hoe het nu gaat, want het is nu natuurlijk donderdag :) maar dat komt later wel uit. Ik denk inderdaad ook dat het veel te druk voor haar was.. best wel sneu, helemaal omdat zij daar de dupe van is geworden. Wij hebben natuurlijk al een (jonge) poes en dat is echt onze prinses en ons huis is haar paleis. Klinkt echt ontzettend zoetsappig :+ maar het is voor iedereen even schakelen en niet de bedoeling geweest. Waar ik het meeste moeite mee heb, is dat mijn vriend haar weer weg wil hebben en ze van mij (mits het goed gaat met onze eigen poes) voor altijd mag blijven, dus dat zal nog even een dingetje worden :=

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:02

argh vreselijk die clifhangers -O- -O- -O- -O- -O- :7

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:02

Hier nog een volger!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 17:07

Haha sorry! :Y) leuk dat jullie meelezen!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:55

Wat mij betreft wordt het weer tijd voor een update :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 19:41

Haha ik zal morgen updaten, vandaag weinig tijd :D sorry!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 09:58

Dat wordt dan wel een dubbele update he ;)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 17:59

Ik ben toch niet de enige volger hier? maar wacht nu wel op een heule grote update :D

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:10

Ik ook :wave: stille volger _O-

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:17

Update update update *\o/*

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 22:00

Mijn laptop heeft een burn-out -O-
Ik hoop dat ie het eerdaags weer doet, sorry allemaal, maar het hele verhaal is teveel om te typen ;(