Wat te doen met kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Wat te doen met kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 22:50

Ik zit hier al bijna 3 maanden met de kat van mijn ex in huis, en ik weet niet zo goed wat ik met haar moet doen. Dan zul je zeggen breng haar terug, maar dat heb ik al meerdere malen geprobeerd maar krijg nergens reactie op, opzich niet erg want wil verder ook geen contact maar ik wil wel van die kat af. Ik heb zelf al 2 katten en een hond en ik kan en wil de extra kosten van deze kat er niet bij hebben. De enige optie die ik nu nog heb is haar naar het asiel brengen maar dat wil ik eigenlijk ook niet want dat verdient ze ook niet. Ik zit dus nu met een kat die ik niet wil en kan verzorgen en waar ik dus ook geen huisje voor kan vinden.

Oh voor de duidelijkheid ik heb al een jaar niks meer met mijn ex, maar omdat hij geen woning meer had heb ik heb onderdak geboden, dit verliep niet helemaal soepel en heb ik hem uit huis gegooid en hij heeft alles wat hij nog had bij mij laten liggen incl de kat dus

Catnip

Re: Wat te doen met kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:54

Kun je het bij een stichting proberen die met gastgezinnen werkt? Of toch zelf houden en je ex vragen om dierenartskosten te vergoeden? Of heb je nog andere redenen om de kat weg te willen behalve het financiële plaatje?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 22:56

Ik wil geen contact meer met mijn ex :) hij blijkbaar ook niet met mij want er word nergens op gereageerd. Wat ik niet erg zou vinden als die kat hier niet had gezeten
Laatst bijgewerkt door Mossel op 03-02-18 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:57

Kijk of je een goed adres kan vinden. :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:57

marktplaats?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 22:58

MirandaFuego schreef:

Dat is dus het hele probleem.. op marktplaats krijg ik ook enkel reacties dat het zielig is

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:04

Ik zou m gewoon op marktplaats etc zetten en aan mensen om je heen vragen of zij hem willen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:06

Wat voor kat is het Mossel? Echt een binnen kat of zou hij zich buiten ook kunnen vermaken?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 23:07

Nee het is echt een binnenkat ze is nog nooit buiten geweest en slaat doodsangsten uit buiten en blijft aan de deur krabben

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:08

Nou ja zielig is het niet als ze goed terecht komt.
Is het een oud beestje?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:11

Wat een vervelende situatie waar de kat in dit geval verliezer is
Goed dat jij wel je verantwoordelijkheden neemt omtrent de kat

Ik zou uit kijken met weggeven/verkopen dus eerst het een en ander uitzoeken ivm wie wettelijk de eigenaar nu is wat als je ex hem komt opeisen als hij weg is?
Of vraag hem afstand te doen van de kat

Verder zou ik hem niet op Mp zetten of na een asiel brengen maar kijken na een opvang

Waar woon je? Mijn oma is een oud kattenvrouwtje en helemaal dol op dr katten (heeft er 3/4 geen idee precies?
Misschien is dat een optie tis n apart mens maar voor katten/dieren is het een hotel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:13

Oh oké, jammer, anders was hij hier welkom geweest! :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 23:23

Poes is rond de 6 jaar
Wbt wettelijke eigenaar oid maak ik me niet druk om :) mijn ex is een apart figuur die nu blijkbaar makkelijk van zn kat af is gekomen?! Ik verwacht ook niet dat nog iets op komt eisen dan heb ik ook nog heel veel van hem te eisen maar dat is een ander verhaal haha.

Ik woon in Gelderland tussen Arnhem en Nijmegen :)

En Wbt verantwoordelijkheid nemen over de kat, zij kan er niks aan doen dat ze zo’n laks baasje heeft, het is ook een lief beest en ik gun haar ook gewoon een fijn huisje, als ik haar zelf kon houden had ik het gedaan maar ik wil goed voor mijn dieren kunnen en blijven zorgen en 4 word me echt teveel en mijn katten vinden haar ook niet zo lief als ik haar vindt

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:30

Ts ik zou gewoon een fijn ander huisje voor de kat zoeken en je ex lekker laten. Als hij zo ongeïnteresseerd is dat hij z'n kat een jaar bij jou achterlaat zou ik het niet meer vertrouwen.

Ik weet niet precies wat je advertentie tekst is als mensen vooral aangeven dat het zielig is maar misschien dan toch even je tekst wat aanpassen. Een goede tekst is vaak toch het halve werk voor serieuze reacties. En inderdaad, neem is contact op met stichtingen en andere opvangplekken. Echt top dat je je zo over haar ontfermt.

Amy schreef:

Dit hoor je nog wel eens als het juist géén binnenkat is maar andersom is nieuw voor mij.

Even nieuwsgierig, waarom wil jij je kat juist buiten hebben? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:34

lisem94 schreef:
Ts ik zou gewoon een fijn ander huisje voor de kat zoeken en je ex lekker laten. Als hij zo ongeïnteresseerd is dat hij z'n kat een jaar bij jou achterlaat zou ik het niet meer vertrouwen.

Ik weet niet precies wat je advertentie tekst is als mensen vooral aangeven dat het zielig is maar misschien dan toch even je tekst wat aanpassen. Een goede tekst is vaak toch het halve werk voor serieuze reacties. En inderdaad, neem is contact op met stichtingen en andere opvangplekken. Echt top dat je je zo ontfermt over haar.

[naam] schreef:

Dit hoor je nog wel eens als het juist géén binnenkat is maar andersom is nieuw voor mij.

Even nieuwsgierig, waarom wil jij je kat juist buiten hebben? :)

Wij 'krijgen' nog wel eens katten van het asiel die lastig herplaatsbaar zijn, die mogen hier lekker buiten rondscharrelen op de boerderij en binnen in de stal en bijkeuken. Als de kat van ts ook zo'n soort kat was geweest was hij hartstikke welkom geweest, maar ik denk inderdaad niet dat hij hier blij van wordt :)

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:38

Amy, bedankt voor je uitleg. Het klinkt als een waar kattenparadijs bij jullie +:)+ . Maar ik ben het met je eens dat het waarschijnlijk niet het juiste paradijs voor deze poes is.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 23:39

Nee daar wordt ze niet gelukkig van inderdaad, maar het klinkt inderdaad als een waar paradijs voor de rasechte buitenkatten

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:44

Zou de kat goed passen bij een oma? Wel in een flat, en niet naar buiten. Uiteraard met heel veel slagen om de arm, maar misschien weet ik dan wel iemand :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:45

Ik stuur je even een pb

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:46

Misschien is er een andere bokker die een warm mandje voor haar heeft?
Kun je wat meer vertellen over de kat?
Mijn kat duldt geen indringers, dus helaas ook geen optie.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:52

Ik heb je ook een pb gestuurd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:58

Mossel schreef:
MirandaFuego schreef:

Dat is dus het hele probleem.. op marktplaats krijg ik ook enkel reacties dat het zielig is

Dan moet je haar te koop zetten zonder de reden erbij dat hij van je ex is geweest. Niet al te veel over uitweiden, gewoon neerzetten dat het een herplaatsertje is en jij tijdelijk voor de kat zorgt.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 09:47

Ze is hier welkom, maar je woont me net tever weg.

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 09:58

Wat een klote situatie zeg..

Het is dat onze kat helaas geen andere katten accepteert maar anders was ze welkom geweest. Jammer dat het diertje de dupe is van je ex! (Absoluut geen verwijt naar jou) misschien in je vriendenkring navragen of misschien kun je er een ouder iemand blij mee maken aangezien het echt een binnenkat is..

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:21

Zammie schreef:
Ze is hier welkom, maar je woont me net tever weg.

Als het echt een goede match blijkt te zijn dan lijkt me dat TS het er toch wel voor over mag hebben om het beestje te komen brengen. Ik hoop dat het matcht! Beestje blij, TS blij, jij blij?